Vespa-Ciao.NL
:: Wat is dit voor een cilinder

Home Forums Techniek Motorisch Wat is dit voor een cilinder

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vincent
    Topic starter

Ik denk idd dat het een eurocilindro is zoals herr flick zegt. Ik heb een plaatje gevonden van de 43mm versie poorterij het enige verschil wat erin zit is de spijl die er bij mij wel inzit ik denk dat dat te maken heeft met de grotere diameter omdat de poort anders gaat ”happen”(hopla zuiger erin).

Vincent
      Topic starter

Ik ga hem er morgen even ondergooien en kijken wat hij kan doen. Meteen maar even een filmpje maken als het daadwerkelijk rijd(zal denk geen probleem zin gezien de poortjes).

hansieb
        Moderator

Voorzichtig eh 🙂 maybe heb je hier wel een juweeltje!

Vincent
          Topic starter

tsja maar wat heb je aan een zeer goed presterende cilinder als je niet weet of hij werkt:p

speedbuxy
            Bijdrager

->Vincent- :
              Even een foto gemaakt van de uitlaatpoort sorry voor de qualiteiten maar closeup foto’s is een ramp met deze camera.

Neem dan ook even een foto van afstand zoals hieronder das veel duidelijker want daar is alles in 1 x op te zien en hoef je te close uppen;)
              En neem dan ook even een foto van de zuiger is misshien ook wel intressant.

Vincent
              Topic starter

Ik maak wel even later nog wat betere foto’s. Ik ben net snel naar beneden gerent en heb even de cilinder met beleid op mijn vespa’tje gezet en gestart. Het geluid met een leo krul is oorverdovend ik dacht eerst dat hij naast de uitlaatpoort zat ofzo maar nee, het komt echt uit de demper. Ik ga hem zo even uitproberen en maak meteen even een filmpje. Ik heb alleen fietslampjes op me brommer dus veel licht zal er niet zijn maar ik neem aan dat het geluid ook alvast telt. En dan morgen maar even een beter filmpje maken

speedbuxy
                Bijdrager

->Vincent- :
                  Ik maak wel even later nog wat betere foto’s. Ik ben net snel naar beneden gerent en heb even de cilinder met beleid op mijn vespa’tje gezet en gestart. Het geluid met een leo krul is oorverdovend ik dacht eerst dat hij naast de uitlaatpoort zat ofzo maar nee, het komt echt uit de demper. Ik ga hem zo even uitproberen en maak meteen even een filmpje. Ik heb alleen fietslampjes op me brommer dus veel licht zal er niet zijn maar ik neem aan dat het geluid ook alvast telt. En dan morgen maar even een beter filmpje maken

Er even op gezet zonder spoeier dus aanpassen?
                  En als je hem er toch zo even opzet kan je het kopje er ook nog wel even afdraaien voor een totaal foto van de cilinder.

Want ik geloof eigenlijks niks van die zogenaamde vlinderpoort.
                  Eerst plaats je namelijk een foto van de v spoelers en zogenaamde vlinder terwijl die er ”net” niet opstaat:con

En vervolgens geven meerderen hier aan daar zeer geintreseerd in te zijn en er graag een foto van willen zien.
                  En dan kom je niet met z,on foto als de eerste nee dan maak je ineens een raare closeup van iets wat in mijn ogen gewoon de spoelers kunnen zijn:con
                  Nou dat geeft mij te denken als er niet gewoon een totaal foto,tje van gemaakt kan worden.
                  Tot die tijd houd ik het erop dat het gewoon een simo of euro cilindro is en jij gewoon intressant probeerd te doen.
                  En als ik dat mis heb bewijs dat dan maar met een totaal foto en niet van die vaagge foto,s waar niks op te zien is

edit aa-t:
                  en ALS hij met betere foto’s komt waar een vlinderpoort op zichtbaar is, vind ik een klein excuus op zn plaats.. naar mijn mening had je nog wel even kunnen wachten met dit te posten speedbuxy..

Vincent
                  Topic starter

Ik heb even proefgereden en hij rijd klote met gewone poulie overbrenging omdat het een extreem hoogtoerige cilinder is. Ik heb er nu een 82 sproeier in en daar loopt hij het beste mee. Aangezien me vrienden net binnen komen lopen om naar haarlem te gaan haal ik morgen de cilinder eraf om even wat betere foto’s te maken om alle ongeloof de wereld uit te helpen:P

ciaoracer
                    Bijdrager

Dit is zo wat ik effe snel kan zien identiek dezelfde cilinder als wat ik heb. Een 70 cc simonini aluminium dus. Iedereen zegt dat het een zeer speciaal en mooi cilindertje is. Ik heb hem jammer genoeg nog niet kunnen testen.

speedbuxy
                      Bijdrager

->Vincent- :
                        betere foto’s te maken om alle ongeloof de wereld uit te helpen:P

Graag want ik ben erg nieuws gierig als ie echt een vlindertje heeft is het zoals al gezegt een vrij apart cilindertje.

Crullie
                        Donateur

Tja ben ook zeer benieuwd naar die foto’s want een flinderpoort met een standard 22mm uitlaatpoort is wel heel apart.

TICKLING BARN

Rebel

Vaag precies zoals speedbuxy hem post
                            dus simo

is ut niet toevallig een fabrizi :O (heeft ook zon poorten)

Overigens denk ik dat dit het zelfde merk als de membraan cilinder is.
                            Vlinderpoort geen naam erop

Vincent:
                            Is hij superlicht?
                            van een soort beton behuizing (zo ziet het uit)
                            en slecht afgewerkt :P?

speedbuxy
                            Bijdrager

Nee fabrizi is het ook niet dat is namerlijk een haast excacte copie van de simo op de dichte achterspoelers na.

En dat er geen merk naam op staat is niet zo raar de simo en fabrizi hebben dat beide ook niet.

speedbuxy
                              Bijdrager

Waar blijven die foto,s van die mooie”Vlinderpoort”nou?

Bartjee
                                Donateur

Hij heeft een aanrijding gehad he;) Volgens mij was de brommer nou bij de politie ofzo

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.