Vespa-Ciao.NL
:: Wat is de snelste manier om een Vespa Si in een stationwagen te krijgen

Home Forums Techniek Problemen oplossen Wat is de snelste manier om een Vespa Si in een stationwagen te krijgen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Donateur

Treintje heen, brommertje terug, zonnetje schijnt 😎

Inderdaat Wim, dat is het beste antwoord :thumb

mean-machine
      Bijdrager

Ja, lekker met de brommer tuffend naar huis. Waarom niet?
        Met de Ciao maak ik wel ritten (toeristisch) van boven de 200km.

Leuk ritje dus om de brommer zelf rijdend op te halen.
        Of het moet zijn van Maastricht naar Den Helder? Maar zelfs dat zou moeten kunnen!
        Het wordt nu kouder, dus wel goede kleding aantrekken. Motorkleding?

Met de motor gister ook nog een rit gemaakt van ca 250km.
        Tot 12.00h was het idd nog wel iets frisjes. (om 9.30h was het slechts 5’C)

antuma (SCA-Services
        Donateur

🤣trutten-schudertje.

SCA-SERVICES

Shark
          Topic starter

Ik heb 940 km af te leggen 🙂

Wim
            Bijdrager

Je gaat toch niet 940 km rijden voor een Si??

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

zevenenergie
              Donateur

Wat is er mis met een Si?

mean-machine
                Bijdrager

Maar 940km? Komt die brommerd uit Italië??
                  Wordt alleen voor transport al een duur brommertje!

2*940km bij 1:12=160 L benzine.
                  160 x €1.50= € 250
                  Komt er nog tolgeld (in CH=€40) bij. Hotelletje onderweg? (€100?)
                  Oke, het is een lease-bak dus afschrijving/ onderhoud via de baas.

Als de brommer bij je thuis staat heb je er al €400 ingestopt.
                  …………….en een weekendje sturen.
                  O ja, je moet ook nog een rek oid op de auto maken, om de brommer op te kunnen zetten.
                  Een trekhaak kost snel €300. Die zal de baas wel niet willen betalen.
                  O ja,……………..bijna vergeten: Buitenlands brommertje moet ook nog op NL-kenteken.

Als de afschrijving/ onderhoud/ kenteken/ trekhaak+draagrek er ook nog bijgeteld wordt, kan je beter gewoon hier in NL een NIEUWE brommerd gaan kopen.

Alles bij elkaar is dit een kansloze missie!

Shark
                  Topic starter

Ik denk dat iedereen op dit forum teveel geld uitgeeft aan een brommer, niet? 😀
                    Ik wist niet dat een brommerhobby zo goedkoop mogelijk moest.
                    Als jij het adres hebt waar ze nieuwe Vespa Si’s verkopen houd ik me zeker aanbevolen.

Maar voor de volledigheid, ik reis de andere kant op. Ik ga een NL’se brommer ophalen.
                    En ik moet toch al voor werk in NL zijn, en de baas mag dan wel betalen… Ik ben de baas, dus het zal dan denk ik toch wel uiteindelijk allemaal uit mijn eigen portemonnee komen.

Overigens is mijn portemonnee vorige maand gestolen, maar ik heb besloten om er maar geen aangifte van te doen bij de politie. De dief die hem gestolen heeft, geeft er namelijk minder mee uit, dan mijn vrouw daarvoor 😆

Joeri999
                    Bijdrager

Als je nou gewoon even je meetlat pakt en kijkt hoe groot die kofferbak is, dan de specs van de Sì erbij (komen ze: lengte 167 cm, breedte 67 cm en hoogte 103,7 cm) en je weet direct of ie zonder enige aanpassing en met het stuur recht past. Dat mag vast wel even in de tijd van de baas. 😉

Da’s toch niet zo ingewikkeld?

(Mocht jouw kofferbak niet die afmetingen hebben, kun je verder denken of je die Sì kleiner kunt maken door dingen te verwijderen of te draaien. Maar grote kans dat dat niet eens nodig is.)

Joeri999
                      Bijdrager

(You never know, maar mocht je ruimtelijk inzicht je in de steek laten: je kofferbak hoeft dus géén 103,7 cm hoog te zijn. Dat is ie waarschijnlijk niet. Als ie 67 cm hoog is (en een paar cm voor het voorkomen van beschadigingen aan je dakbekleding) en 103,7 cm breed is het óók prima. En dat is ie waarschijnlijk wel.)

Shark
                        Topic starter

Bedankt voor het meedenken en doorgeven van de maten. Het probleem of het past is niet zozeer puur de afmeting. Het zit ‘m bij mij ook in de superhoge laadklep. Als ik de brommer op een plank kon leggen en die plank dan precies met een heftruckje erin kon rijden, dan zal ie vast passen.

Het gaat erom de brommer, toch iets van 50kg schat ik heel hoog moet optillen, met daarbij rollende wielen en een klapperend stuur. Ik denk dat ik eerst de achterwiel erin hijs, en de voorrem even vastzet met een tiewrap.
                          Dan pak ik de voorpoten, en til de brommer schuin en met het achterwiel rollend steeds dieper in de auto.
                          Als dat niet goed lukt, demonteer ik de boel ter plekke.

Ik zal zo ook nog even meten. Meten is weten, twee keer meten is zeker weten.

Joeri999
                          Bijdrager

Precies. Achterwiel erin en je rijdt hem zo naar binnen. Waarschijnlijk even ruzie met je rechtertrapper en dat laatste stukje schuif je hem gewoon.

Let wel op de adviezen van anderen in de thread: je achterklok kan olie lekken, je tank kan brandstof lekken en je vlotterbak ook.

Als je de benzinekraan dichtzet en hem vervolgens laat draaien tot ie stop, is je vlotterbakje trouwens voor het merendeel leeg… dat scheelt weer.

Succes.

Shark
                            Topic starter

op het smalle punt gemeten: 100cm breed, 180cm lang, 80cm hoog.
                              De achterbank is wel nog een stukje breder dan het 100cm-deel waar de achterklep sluit.

Gelukkig ben ik professioneel technisch tekenaar en heb ik maar even een uiterst nauwkeurig animatie gemaakt.
                              Het witte vlak is de bodem van de koffer met de bank plat.

Ik denk dus dat het stuur plat moet en het voorwiel eruit en dan past het.
                              bromme

Joeri999
                              Bijdrager

Wat is een Volvo V70 dan toch – weer – een topkar. Daar leg je hem zó in, terwijl je aan buitenmaten toch zou verwachten dat dat bij die Skoda nog makkelijker zou moeten gaan…

SuperSi
                                Bijdrager

ik zou, als ik jou was, lekker een steeksleutel en doppensetje, een jerrycan, lek matten en zeil meenemen en ter plekke lekker kijken wat je moet doen. 1 ding weet ik zeker, hij gaat achterin die dikke skoda passen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.