Vespa-Ciao.NL
:: wat is de benzineschuif ?

Home Forums Techniek Problemen oplossen wat is de benzineschuif ?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dk-piaggio
    Topic starter

ik moest van iemand van het forum me benzineschuif loshalen bedoelt men hiermee de banjo ? , is het die vijs aan de banjo dat je dan moet losdraaien ? dit omdat ik hier door een buisje moest blazen en schoonmaken ,en dan reed hie volgens hem weer goed

omdat me ciao altijd uitvalt als ik hem wil starten en als ik rem en stilaan tot stilstand kom valt ie ook uit , wat is dit ?

1-feb
      Bijdrager

Dewattes aan de:

Das een banjo… Ik weet niet wat jij op je brommer hebt maar ik in ieder geval niet.
        Probeer eerst in het ABN te praten misschien kunnen we je dan helpen.

Lennaert
        Sleutelbeheerder

zmg.. taalgebruik -1

dk-piaggio
          Topic starter

VERGEET DIE BANJO , SORRY

maar wat is de benzineschuif dan ?

weet iemand ook de oorzaak het probleem ?

Jacky
            Bijdrager

Denk dat ze met benzineschuif je gasschuif bedoelen.

Je brommer loopt dus niet stationair? Er zit een schroefje in de carburateur met een veer erachter, hiermee kun je hem stationair laten lopen.
              Het is ook mogelijk dat je carburateur vuil is. Je kunt hem schoonmaken door de vlotterbak(zwart bakje aan de onderkant vd carburateur)eraf te halen. En de sproeier eruit te draaien en schoon maken. De sproeier is een koperkleurige schroef met een gaatje erin en een nummer erop.

Bedoel je met de banjo niet het ‘dingetje'(weet er ook even geen andere naam voor) waar de benzineslang opzit op de carburateur? Daar hoef je volgens mij niks mee te doen.

dk-piaggio
              Topic starter

neen he is niet de stationair schroef en de carbu heb ik onlangs nog uitgekuist , kan dit iets te maken hebben met de koppeling want juist als ik redelijk snel ga en dan wil afremmen om te keren valt die altijd
                en ik moet heel tijd proberen om te blijven rijden en niet stoppen anders valt ie uit .

1-feb
                Bijdrager

Dat lijkt me dan juist dat de stationair schroef niet ver genoeg staat. Want dat hij uitvalt als je afremt krijg je als hij te laag stationair staat.

barry
                  Donateur

Of de koppelingveren zijn versleten & blijven hangen.

Glenneman
                    Bijdrager

Inderdaad, wat Barry zegt klopt! Ik mieterde inneens de groene van Polini derin, zijn niet te strak en toch redelijk op mijn setupje 😉 zul je dat probleem niet meer hebben joh!!!

dk-piaggio
                      Topic starter

zou ie op mijn setup ook goed gaan welke trekveertjes raden jullie me aan + ik krijg me koppeling ni los steek er een schroevendraaier tussen maar dit gaat zeer moeilijk heeft iemand nog een andere manier .

grtz , en bedankt vaar alle hulp

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.