Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 1,261 tot 1,275 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Buxy,

Ook echt schijt carters dat Simo:kots

Dit is algemeen bekend en is orgineel gewoon niet ontworpen voor wat jij er mee wilt, had je de 46mm uitbvoering gepak dan paste dit prima:thumb Je bent gewoon een pannenkoek:D Nee zonder gein is dit nooit leuk om achteraf achter te komen en kost je weer een boel extra tijd. Wacht maar tot ie weer rijdt, Simonini:rules

Lennaert
      Sleutelbeheerder

niet alleen vandaag gesleuteld maar zaterdag ook helaas..
        na me werk naar tijdens het naar huis rijden zwabberde me brommer behoorlijk en dweilde ik alles op de weg aan.
        dus maar op onderzoek uitgegaan en er eerst andere achterveren opgezet.. toen was het er nog steeds en heb ik me voorvork maar weer is lekker gereviseerd qua keerring heb er nu 2 aan elke kant dus owee als hij weer lek gaat >: (!
        helaas zit er nog steeds een betje een gevoel in dat je beetje wegglijd dus woensdag het achterwiel maar even nakijken bij de vertanding ook..

Flippo
        Donateur

@ Dr-flenny, zijn je stofringen van je subframe niet versleten? Dan krijgt je brug speling en lijkt ’t alsof je zwabbert..

Lennaert
          Sleutelbeheerder

die zijn goed had er ong 2 weken geleden nieuwe bussen en ringen tussen geplant 😉

speedbuxy
            Bijdrager

Waarom? :
              is orgineel gewoon niet ontworpen voor wat jij er mee wilt, had je de 46mm uitbvoering gepak dan paste dit prima:thumb

Mijn groot carter is origineel gemaakt voor deze 46 slag kruk en toch past het voor geen meter.
              Maar heb nu weer wat toe te voegen aan de lijst, want ook deze zij inlaat die ik nu bewerkt heb is de lager passing van op:boos:kots

En ook deze inlaat was amper gebruik, deze komt namelijk bij barry weg en die heeft nooit veel kms gereden met zij inlaten.
              Is omdat ik geen los lager heb liggen anders had ik de andere zij inlaat die ik nog heb liggen ook meteen even getest, want die zal dan ook wel focked wezen gezien die echt 2ehands is.

Dus vraag me af of de andere zij inlaat rijders niet ook dit zelfde probleem hebben.
              Want ik heb het nu al bij 2 bespeurd waarvan 1 nieuw was en de ander zgan.
              Dus dan kan haast geen toeval wezen.

Edit
              Maar zet het blokje verder wel gewoon in elkaar om er even tijdelijk mee te knallen:thumb
              En dan tzt maar eens zien wat het beste is om die lager passingen te fixen.

Lennaert
              Sleutelbeheerder

vervelend inderdaad als 2x hetzelfde probleem voordoet..
                maar is het niet gewoon zo dat je lager af is gezien wel toeval zou zijn als beide het hebben..?

speedbuxy
                Bijdrager

DR-flenny :
                  maar is het niet gewoon zo dat je lager af is gezien wel toeval zou zijn als beide het hebben..?

Is een gloednieuw skf lagertje, en kan ook niet wezen dat het toevallig een verkeerd type is ofzo want hij komt uit z,on cif blok revisie setje voor vespa.
                  Dus ben bang dat zich hier een Simo zij inlaten kwaaltje de kop doet opsteken:(

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

hmm je hebt niet toevallig een ander krukje met lagers los liggen..?
                    even proberen kan geen kwaad 🙂

gezien je het gelijk bij 2 hebt met zelfde kruk e.d..

speedbuxy
                    Bijdrager

Het blokje zat hiervoor in elkaar met een origineel piaggio krukje, maar ook daar viel de zij inlaat zonder enige moeite er zo af.
                      Maar ik zal morgen nog wel even wat testjes doen want dit heeft wel m,n aandacht.

Want zoals ik het nu vermoed rijden alle zij inlaat rijders met zwakke lager passing.
                      Probleem is namelijk als je alleen puur je blokje reviseert zonder poespas zoals ik nu met die ophoog plaat heb dan verneem je het probleem ook niet snel.
                      De laaste 10% klemt namelijk nog wel een beetje en dus bij normale revisie denk je gewoon dat het vast zit.

Waarom?

@Buxy,

Ik zou vandaag m,n blokje ook in elkaar drukken tot ik tot de ontdekking kwam dat de zij inlaat die ik ervoor klaar gemaakt had bedoeld was voor een 43 kruk

Mijn groot carter is origineel gemaakt voor deze 46 slag kruk en toch past het voor geen meter.

Nu begrijp ik het niet meer:? Dat een 46slag kruk orgineel niet past in een 43slag carter is bekend en ondervind je precies de problemen waar jij nu tegenaan loopt. In zowel m’n huidige carters(orgineel 46slag) als in mijn ex “100”cc simo engine paste dit prima:thumb Wat me wel opvalt is dat de carters van Simonini uit een grove mal komen en fabrieksaf al handmatig zijn bewerkt bij deze draai punten, misschien heeft Alberto die van jouw gewoon vergeten:D

De problemen met de lagerpassing is echt k.. maar hier heb ik tot nu nooit last van gehad, even afkloppen;) Het is misschien niet wat je wilt maar is dit niet op te lossen met de loctite die hier speciaal voor is, of is de speling hiervoor te groot? Anders zal je namelijk nieuwe lager bussen moeten draaien die je vervolgens in je carters perst maar is een hels karwei:|

speedbuxy
                        Bijdrager

Waar haal jij toch de hele tijd vandaag dat ik een 43slag carter heb:?
                          Alleen m,n zij inlaat bleek voor 43mm te zijn, maar m,n groot carter is gewoon een simo ”100cc” helft en daar had de 46 kruk dus prima in moeten kunnen rond draaien, maar wat ie dus totaal niet deed.

En de zij inlaten ga ik wel laten herstellen dmv een bus of ring.
                          Want locktide zie ik meer als nood oplossing, en gezien ik nog wel wat plannen heb liggen waarbij een zij inlaat bij komt kijken laat ik liever proper fixen:thumb

Waarom?

@buxy,
                            Ik begreep uit je posts dat je met een 43slag blokje reed maar dan zat daar het misverstand. Blijft toch vreemd dat het niet past maar dat is nu even bijzaak gezien de lagerpassing nu meer prio heeft. Het vernieuwen van de lagerbus is echt een precies werkje en durf dit op mijn draaibank niet aan. Ik weet wel mensen die dit kunnen maar gezien dit niet iets is dat je zo even opgelost hebt ben ik bang dat dit geld gaat kosten. We hebben er van het weekeind nog wel even over:thumb

Anoniem

Gisteren 50cc DR gemonteerd.
                              betere gasreactie en sneller optrekken.
                              maar top blijft met poelie 80 en poelie 95 55kmh.

beun_ciao
                              Bijdrager

Tsja, wat moet ik hiervan zeggen:D

bram0vitz
                                Bijdrager

beun_ciao :

Tsja, wat moet ik hiervan zeggen:D

Cilinder schoonmaken beun-ciao stijl xD
                                  ik vindt hem wel vet 😉

beetje prutsen hier en daar
                                  Link naar Mijn collectie / Projecten.
                                15 berichten aan het bekijken - 1,261 tot 1,275 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.