Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 mei 2012 om 19:36 #109415
Heb mijn
versterkte citta brug onder mijn citta gemonteerd(heb wel div moeten aanpassen heb namelijk trappers erop en vind dit fijner bij aantrappen etc ja ja wordt oud)
Gat in brug is namelijk 15 ipv 25 mm ook is er geen kettingspanner gat aanwezig.
maar wat een verschil met rijden heerlijk zeg geen getril.
heerlijk stabiel.
gr r32
7 mei 2012 om 20:51 #89795Netjes arjan, toch ben ik van mening dat je sproeier te groot is! 😉
Heb hier zelf de ciao de afgelopen dagen weer in elkaar gezet (Zou bijna zelf een perso kunnen maken.. :D)
Nieuwe bandjes, KM teller werkend, beetje poetsen, afstellen, weer poetsen.. etc.. Tevens 80km getoerd dit weekend met een verbruik van slechts 2liter! 😀 Genoeg praat, foto 🙂
Ook ben ik nog even bezig geweest met het maken van stepjes, ook met 16mm draadstaal (Was nog iemand met dat idee hier op het forum) Ik vondt dit alleen te dun en het zag er beun uit. Ik heb daarom maar een dikkerebuis gepakt en een M16 Moer op maat gedraait todat deze dezelfde binnendiameter had, dit gelast en afgevlak. De andere moet nog ff, ziet er netjes uit, al zeg ik het zelf 😀

Tussen het frame en de stepjes doe ik een stukje 16mm buis zodat je het draadstaal niet meer ziet.
7 mei 2012 om 21:14 #109539Ziet er zeer netjes uit W-Y !!
en 2 liter op 80km is zeker niet veel;)beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.7 mei 2012 om 22:16 #111299Vanaaf nog me trapas kickblok ingeboord en getapt, busje gedraaid, schroefdraad getapt en stepjes erbij gemonteerd, klok voorzien van nieuwe lagers en pakking + olie, en een contactslotje gemonteerd, een of andere geinponem heeft vandaag bij de c1000 me citta aangekicked die stond stationair te draaien, dat kan nu iig niet meer 123.
13 mei 2012 om 17:53 #111647hele dag geschuurd. Met resultaat dat ik eindelijk toe ben aan een nieuwe laag primer, dan de laatste laag plamuren en dan kan ik hem gaan spuiten.
13 mei 2012 om 18:05 #111805ander sproeiertje geplaats:D
13 mei 2012 om 18:07 #111902Even wat kleine dingetjes aan de Citta gedaan.
Daarna een rondje gemaakt, topsnelheid ligt nu op 63km/h GPS, ik had stiekem gehoopt dat hij tegen de 70 zou lopen.Van de week monteer ik de Pinasco black 42mm op een SE, dan moet het zeker lukken (Boosters open + 13mm inlaat)
13 mei 2012 om 18:20 #97730
Spulleke!Simo zij inlaat in elkaar gezet,
Kruk liep aan in de binnenkant van de wang, wang ietssiepietsie uitgedraaid,en de kruk vergeleken met een andere en kwam er ook achter dat de wang net iets breder was dan alle andere krukjes die ik had liggen, dus daar ook fractioneel vanaf gedraaid, kon zover ook geen onbalans ontdekken.
blokje zit nu in elkaar behalve de cilinder en carburateur, het is dus wachten op mijn carburateur, en dan GAS!13 mei 2012 om 22:03 #111857@sebastiaan
Dan hadden wij dus vandaag ongeveer gelijke problemen.
Ik zou vandaag m,n blokje ook in elkaar drukken tot ik tot de ontdekking kwam dat de zij inlaat die ik ervoor klaar gemaakt had bedoeld was voor een 43 kruk:boos
Dus ik maar aan het dremelen geslagen om het verschil weg te dremelen.(is namelijk alleen een opstaand randje wat in de weg zit)Ik dacht daarna eindelijk klaar te wezen, totdat ik de simo kruk met lager in het grote Simo carter monteerde en een paar proef draaitje deed en vast moest stellen dat hij met de drijfstang gewoon tegen de hoeken aan tikte:boos
Waarvan 1 kant zo erg dat je hem er niet eens overheen kon draaien:con
Je ziet het slecht, maar liep echt dodelijk dik aan.

Dus ondanks dat ik de boel had in gevroren zodat ik bijna nergens (hard) op hoef te tikken, moest ik nu dus wel weer de kruk eruit tikken om dit euvel bij te dremelen:boos
Ook echt schijt carters dat Simo:kotsWant het begon al dat er niet eens een 46 euro op past zonder een blok ophangings punt bij te moeten dremelen.
Daarna is de lager passing van de zij inlaat die bij dit blok hoorde binnen 2000 a 2500km al op.(was nieuw)
En nu blijkt het ook nog dat de bij behorende kruk zonder dremel niet eens goed fuctioneerd
Je zal vroeger maar z,on blokje gekocht hebben voor die 800 gulden ofzo.
Maargoed ik heb nu alles bij gedremelt en geef het morgen een nieuwe kans
13 mei 2012 om 22:57 #111547@Spulleke: Goed bezig! Wist al dat je er wat extra werk aan gehad had maar mooi dat het allemaal gelukt is

@Buxy: Dat heeft ook flink tegen gezeten zeg! Wel heeel erg vreemd dat je drijfstang daar aanloopt:? Je hebt het zo te horen ook weer opgelost maar het wordt er nooit knapper van. Aan de andere kant: Je wilt iets unieks dan moet je er ook wat voor over hebben;) Succes morgen met de verdere opbouw van het blok
13 mei 2012 om 23:05 #111669citta89 :
Je wilt iets unieks dan moet je er ook wat voor over hebben;)Ik noem het nu ook gewoon speedbuxy of andree carters:D
Want dat mag na zoveel aanpas werk wel.13 mei 2012 om 23:08 #111670Ja precies, even simonini eraf slijpen en je bent er! Zo gaat dat in deze wereld he:D
13 mei 2012 om 23:40 #111671
Spulleke!@Andree soort gelijk wel ja maar ik hoop dat het nou allemaal goed komt zal vast wel
13 mei 2012 om 23:45 #111672Spulleke! :
@Andree soort gelijk wel ja maar ik hoop dat het nou allemaal goed komt zal vast wel
Ja vast wel en anders heb ik altijd nog de evo plug and play klaar liggen met verse zuiger en 43 ”zirri” cilinder

@elkan
Ik laat het er ook maar mooi staan als ie dan de 20e stuk gaat hoef ik alleen het merk logo maar aan te wijzen voor uitleg van het probleem:D14 mei 2012 om 05:00 #109345bij de rv carters liep hij daar ook aan, is allemaal net te krap geloof ik
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.