Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 april 2012 om 20:41 #53861
Anoniem6 uur lang leovince cc aanpassen…..
en nog niet klaar!
maar het resultaat mag er wezen
😀30 april 2012 om 21:03 #106775start veren eruit gehaald en wat dingentjes gespoten gepoets en beetje kleine shit
30 april 2012 om 21:16 #107246vanmiddag ook lekker in het zonnetje samen met Javad brommertje sleutelen gedaan.
Uitlaatjes getest op de deps rv.Eerst de Gia Mega, liep wel lekker tot ineens de koppakking de geest gaf. Dat was erg lang geleden dat ik dat gehad heb, kan het me echt niet meer herinneren!
Gelukkig had ik nog een 47mm koppakking liggen. We hebben wel eerst de cilinder en ook de kop gevlakt met de wetsteen.Daarna een Proma CC omgelast naar 27, dat loopt ook erg lekker.
Ook nog de oud model Leo HM ff gemonteerd, loopt op lagere toerentallen ook heel sterk.De Gianelli Mega is, ondanks dat hij gewoon 22mm is, de voorlopige winnaar. Zowel qua trekkracht als top doet ie goed.
De grote teleurstelling is toch helaas de TooBad. (what’s in a name…)
Die trekt erg goed op maar doet verder erg weinig en is ook zeker niet hoogtoerig af te stellen, dan trekt ie niet heel erg goed meer..Wel grappig dat Javad met de RV met 43mm Malossi eigenlijk net zo snel optrekt, en ook net zo hard rijd op top als ik met de 47 deps op RV.
Javad rijd dan dus Citta met een Fox set met 1:10.5 en ik rijd met Ciao met Fox en een 1:11,74 verhouding.
Beide halen we ongeveer de 80 en dat is het.I came, I saw, and I forgot what I was doing...1 mei 2012 om 12:17 #104052Tonni :
Wel grappig dat Javad met de RV met 43mm Malossi eigenlijk net zo snel optrekt, en ook net zo hard rijd op top als ik met de 47 deps op RV.Dan gaat pina deps je dus wel voorbij zou je haast zeggen want die is wel weer een tandje sneller dan de 43 malossi deps.
Maargoed mijn pa zei vroeger ook altijd dat als de boring groter word dan de slag (overvierkant) dat dit vaak niet ideaal is.
Maar volgens mij ging dit wel alleen op voor tandwiel of automaat aan gedreven broms.
Want als je bv m,n scoot neemt die heeft een 50mm boring op 39slag en gaat/ging daar altijd mee als de brandweer.1 mei 2012 om 16:23 #107905
paulhermensdrie dagen geleden de pakking van mijn achterklok vervangen en alle olie resten verwijderd, vandaag ondekt dat het niet
de pakking maar de kering was die lekte GO*%$#@&(&^*% de GO@#!@#%$#!! kan ik weer helemaal opnieuw alles schoonmaken en
loshalen1 mei 2012 om 16:42 #87589keerring kan je zo gewoon bij?
1 mei 2012 om 21:19 #111068
Waarom?Vanavond bezig geweest om de Citta helemaal klaar te maken voor het tour seizoen. De uitgaande Vario as had behoorlijk wat speling en heb deze voorzien van nieuwe lagers. Heb het iedee dat dit nu extra hard slijt door het extra gewicht van de Ivano schaal. Ook even de cilinder eraf gehaald om de slot speling etc te bekijken, blijft altijd even spannend wat je aantreft. Zowel de cil als veren zagen er gelukkig nog als nieuw uit ondanks dat ie toch behoorlijk wat te voorduren heeft gehad
. Wel jammer is dat ik net alles in elkaar had zitten en drie behoorlijke scheuren in m’n Si achterbrug ontdekte:| Gelukkig dat ik dit nu zie maar betekent wel dat de hele boel weer los kan om te lassen…..
2 mei 2012 om 07:35 #107881nog even flink aan de slag dus max voor zondag ;)!!
2 mei 2012 om 12:01 #109025Zo voor het eerst sinds hele lange tijd weer eens wat gesleuteld.
Ik heb even een lekker relax blokje in elkaar gezet voor de Limbo-tour.Het is geworden:
42mm Pinasco Black
Std Electronische carters (11,5mm inlaat)
Bromkrukas
Proma Summit onderlangsHet was starten en lopen, het blokje loopt al best netjes. Alleen er komt een hele irritante ratel ergens vandaan.
Ik heb één klein ritje met de brommer gedaan, ik vermoed dat hij zo’n 65km/h gaat.Ik zal er straks weer mee bezig, afstellen en netjes maken
2 mei 2012 om 15:58 #103722vandaag een citta van een vriend van me lopend gemaakt.
carb schoongemaakt en grotere sproeier erin. cp’s afgesteld en hier en daar het nodige schoongemaakt.
blokje loopt nu en slaat snel aan, maar hij lust wel een grotere sproeier, alleen is de lokale bromboer hier altijd op woensdag gesloten :con. morgen dus afstellen.2 mei 2012 om 16:24 #103840Vandaag maar eens begonnen met het afstellen van mijn tourblokje. Simo zij inlaat + 43mm Euro. Nog niet helemaal goed gekregen bovenin, dus snel maar weer verder als ik even tijd heb.
2 mei 2012 om 17:04 #110333citta89 :
Simo zij inlaat + 43mm EuroJij nabouwer dit was nou ook net mijn planning:D
Dan toch maar even brain stormen over wat anders.2 mei 2012 om 17:56 #103626Haha, dat is ook toevallig! Je hoeft niet van plan te wijzigen toch. Kunnen we mooi kijken wat het verschil is (jaja ik ben ook maar 74kg) 😀 Maar misschien gooi ik er nog wel een ander cilindertje op hoor, was gewoon erg benieuwd wat hij zou doen. Is trouwens dezelfde versie als waar jij op je evo mee reedt.
2 mei 2012 om 19:53 #86313Nieuwe bougiekabel + bobine gemonteerd, alleen balen dat ik nog steeds geen vonk heb:P
2 mei 2012 om 20:14 #110004Citta deels in elkaar gezet, had de voorvork compleet maar de keerring bleek toch niet helemaal lekker dus morgen even een nieuwe halen en dan staat ie al op zn pootjes.
Blokje ben ik nog steeds over aan het denken :lol:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.