Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 maart 2012 om 14:47 #79650
speedbuxy :
Jarco :
Het is meer Waarom? style die was mij toch echt voor.
En tonni was hem weer voor:lol want die had al z,on test opstelling voordat waarom hier zelfs op de site zat.
Klopt maar die van tonni zit iets anders en proffesioneler gebeund in elkaar. 😀
Je kan die van ons ook eigenlijk geen testframe noemen meer een teststaaf. 😀
3 maart 2012 om 19:15 #114000peter139 :
Niet echt geklust maar een mooie how to gemaakt.Een how to van hoe je een schijfrem op een ciao bouwt met alle onderdelen foto’s etc.
Ik ben dit nog even aan het fijntunen, maar binnenkort in de how to sectie.
Ik werd nl een beetje gek van alle vragen die ik kreeg per pb :lol
Lijkt me een mooie aanvulling 😉
14 maart 2012 om 23:01 #99268
2e brommer al voor een heel stuk opgebouwd 😀
15 maart 2012 om 14:21 #113858
Anoniem@ Peter: Super;) dat is een leuk idee!
@ Jarco/Tonni: Die ’teststaaf’ is wel een goeie! Lekker makelijk in gebruik

@ Helios: een citta in opbouw is altijd een goed teken, ziet er netjes uit tot nu toe;)
Laatst aangehouden met de snor ciao en gelukkig had de motoragent mij gematst… Dit was toch de druppel die mij eraan liet denken om de ciao eens te gaan afvoeren:con Aangezien er hier op school vaak rollerbank controles zijn en in de zomer best veel blauw op straat is lijkt mij dat een beter plan, ga niet m’n (auto)rijbewijs op het spel zetten vanwege zo iets stoms:pest
Gistermiddag even verder gewerkt aan het snorblok wat al een tijdje op de plank ligt. had de onderdelen op m’n oude stage bedrijf al gestraald en de inlaat aangepakt maar daarna nooit meer naar omgekeken helaas…
Kon het helaas niet laten om de onderdelen een klein beetje te kietelen:D
Wat ik o.a gedaan heb:– inlaat 13mm geboort + doorlaatvenster groter gemaakt en vervolgens binnen kant licht gepolijst.
– carterrand weggeslepen zodat de normale cilinders erop passen + uitlaten
– Krukas opgeknapt + meeneemvlak geflowt en gepolijst.
– 50 cc cilinder opgeknapt en licht geflowt + uitlaatpoort ietsjes vergroot, komt een nieuw zuigertje in.
– Cilinderkop gevlakt + binnenkant gepolijst voor een betere flow en minder snel koolaanslag.
– Krukas gereviseert d.m.v 2 C3 lagers te monteren (kunnen net iets beter tegen wrijving en hitte).Wat foto’s van de opgefriste onderdelen

Carterdelen zitten nu in elkaar en de krukas draait soepel en spelingloos. Binnekort even verder met het monteren van de ontsteking en cilinder en dan kan het onder de brommer. Ben benieuwt hoe het gaat lopen met al die kleine aanpassingen.
Kan ik weer met een iets geruster hart naar school rijden:bier15 maart 2012 om 16:27 #98470yeah! het seizoen is geopend sinds vandaag, wat een mooi dagje! even de scooter rijdend gemaakt van een kameraad, koop nooit een keeway scooter, wat een goedkope rommel!
15 maart 2012 om 16:39 #98364weer een beetje verder met de ciao:
20 maart 2012 om 11:34 #104937Nu op wat kleine dingetje na, bijna klaar voor gebruik! 😀
20 maart 2012 om 16:41 #91009Nice,
je had alleen denk t spatbord wit moeten maken. Hij is nu net ff te blauw aan de voorkant.
Mike20 maart 2012 om 18:11 #82519ziet er leuk uit!
ook ik ben van mening dat het spatbord idd wit had gemoeten.
zo had je een mooie scheiding en lijnen contrast ( boven blauw, wit , blauw , wit )
20 maart 2012 om 18:17 #82520
! Joor !of witte voorvorkrubbers.
20 maart 2012 om 18:29 #82842Leovince circuit op brommer gemonteerd maar de demper sleepte aan op de band heb ik op school een nieuw flensje gemaakt bij de demper:

En mijn theorie gehaald voor auto rijbewijs , is ook leuk 😛
20 maart 2012 om 18:35 #82769Mike :
Nice,je had alleen denk t spatbord wit moeten maken. Hij is nu net ff te blauw aan de voorkant.
! Joor ! :
of witte voorvorkrubbers.Witte voorvorkrubbers inderdaad, een wit spatbord staat niet mooi i.c.m. met de witte velgen. We bouwen de Citta voor een maat van ons, dus hij moet het maar zeggen 😀
20 maart 2012 om 18:36 #82755
!Japieoh!_!Ciao!Had ’t eerst in t laatste aanwinst topic gepost, maar t lijkt me hier beter passen..
Na ong. 4 jaar weer terug op dit forum, dus moet weer ff alle topics vinden 😀Velgje gister gestraald:
30 maart 2012 om 18:11 #96197Mijn schoonvader wil wat sneller optrekken maar dezelfde 45km/h rijden op zijn citta dus van std. 38mm power gaan we maar even naar DR 38mm met open boosters en grotere poellie. 😛

6 april 2012 om 21:12 #90508dat zal zeker wel fijn gaan lopen

ik heb vandaag de accu naar de rechter kap verplaatst.
daar zit die een stuk beter en hoef ik geen zorgen te maken dat die los door het kistje heen rammelt 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.