Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ge64
    Bijdrager

Vandaag de gisteren gekochte ciao maar eens geprobeerd wat beter te laten rijden, dat is wel gelukt. Luchtfilter en carb zijn nu schoner dan ooit.

Maar toen ik wat aan het prutsen was met de kabels en de bovenste schroef van de kabelgoot eruit haalde kwam er benzine uit :O die is ergens lek dus? Of hoort dat?

pepko
      Donateur

Dat is inderdaad een probleempje, je tank hoort namelijk gewoon dicht te zijn op de benzinekraan en vulopening na.
        Even het lek opsporen dus!
        heb je geen roest in de tank? misschien is die wel doorgerot!

Ge64
        Bijdrager

Ik zal eerst nog maar een stuk ermee rijden 😛
          En als hij doorgerot is koop ik wel zo’n ding :@
          [url]http://images.e-bad.nl/picture.aspx?f=0&bestandsnaam=0501255_Productfoto_150.jpg[/url]

ArvidW
          Donateur

@Ge64, Een beunhaas heeft een te lange schroef in je kabelgoot gedraaid en daarmee een gat in je tank geprikt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

Ge64
            Bijdrager

ArvidW :
              @Ge64, Een beunhaas heeft een te lange schroef in je kabelgoot gedraaid en daarmee een gat in je tank geprikt.

Ik mag hopen dat een tank standaard niet zo zacht is dat er een schroef doorheen kan….

Lastpak
              Bijdrager

@ge64, als die schroef daar al even heeft gezeten zou dat wel kunnen gebeuren.

vandaag mijn oude kickstartblokje uit elkaar getrokken.
                ik kwam tot de conclusie dat er een snor kickstart krukas in zat, nog nooit eerder gezien.
                maar wat nog vervelender was dat de lagerpassing aan de ontstekingskant ruim was:boos!.
                dit verklaart ook waarom het blokje niet altijd even lekker liep.
                wat ook fantastisch was, er zit een begrenzing in de voet:con.
                dus weer wat werk.

het meest vervelende is dat ik nu dus geen blokje in elkaar kan zetten:boos.
                gelukkig zijn de bewerkte boosters in het carter redelijk gelijk aan mijn zeta alu, moet wel wat bijwerken.

omdat het een snorkick kruk is met ruime lagerpassing, is het dan simpel op te lossen door er een nette brom wang met goed schroefdraad enzo in te persen?

Anoniem

Als je ergens iets kunt laten persen zou het misschien wel een optie zijn. met een bankschroef erin persen gaat hem niet worden, er is erg veel perskracht voor nodig;)

ArvidW
                  Donateur

Ge64 :

ArvidW :

Ik mag hopen dat een tank standaard niet zo zacht is dat er een schroef doorheen kan….

Dan moet ik je helaas teleur stellen. Ik heb al 2x een tank moeten repareren omdat een vorige eigenaar de kabelgoot met een te lange schroef had vastgezet.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Lastpak
                    Bijdrager

Joris :
                      Als je ergens iets kunt laten persen zou het misschien wel een optie zijn. met een bankschroef erin persen gaat hem niet worden, er is erg veel perskracht voor nodig;)

ik was het ook zeker niet van plan om het in mijn bankschroef te doen:lol.
                      maar ik ken inderdaad een adresje. bedankt voor je antwoord.

Ge64
                      Bijdrager

ArvidW :

Ge64 :

ArvidW :

Dan moet ik je helaas teleur stellen. Ik heb al 2x een tank moeten repareren omdat een vorige eigenaar de kabelgoot met een te lange schroef had vastgezet.

Hoe repareer je dat?

beunhaaz
                        Bijdrager

tankcure ofhoe heet dat? dan vult die gate, of leegmaken en stuk oplassen, of dicht plamure(of gaat dat niet als benzine het aanraakt?)

Frankp
                          Donateur

ligt er een beetje aan hoe groot het gat is.. tankcure werkt dacht ik tot gaten van 2mm.. anders mischien dicht plamuren en dan met tankcure?

ritze
                            Bijdrager

ik zou een punt las erop leggen :thumb

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                              Link naar Mijn collectie / Projecten.

niek1992
                              Bijdrager

gisteren de tankdop uitgeboord van de ciao. stond al 4 maanden stil binnen. Ciao moet ook herkeurd worden, dus ben een standaard blokje aan het prepareren x).

Jarco
                                Bijdrager

Om maar weer even wat anders tussendoor te rommelen begonnen aan de hyper op te knappen.
                                  Is al best netjes geworden, wil nog wel de lasnaaden terug brengen en er lekker blanke laag op bakken.

15 berichten aan het bekijken - 1,036 tot 1,050 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.