Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 augustus 2011 om 20:16 #109626
Ik zou 300MM doen, dit komt ongeveer op hetzelfde neer als 280MM bij een gewone Citta brug, dus niet standaard maar niet iets hoger dan normaal. Wat ik persoonlijk het mooiste vind.
24 augustus 2011 om 20:20 #109627Ik heb vandaag mijn nieuwe achterlicht gemonteerd en de verlichting aan het branden gekregen. Eindelijk kan ik weer gezien worden in het donker haha
24 augustus 2011 om 21:53 #109636Helios :
Ik zou 300MM doen, dit komt ongeveer op hetzelfde neer als 280MM bij een gewone Citta brug, dus niet standaard maar niet iets hoger dan normaal. Wat ik persoonlijk het mooiste vind.maar een std vering van citta is 240mm ;p dan zou je dus 260 moeten pakken? Want ik heb 320 en staat nog redelijk veromhoog. Ik zal morgen eens de vering van mijn broer opmeten. Die staat netjes recht.
en nog vandaag een citta zijstandaard op een vespa si brug gezet. iedereen maar zeggen dat het niet goed gemakkelijk gaat. bij mij was het plug en play ;p
3 september 2011 om 15:21 #110050vandaag mijn blok weer (proberen) af te stellen.
lukte (uiteraard) niet en toen uit frustratie maar het blok erondervandaangehaald en de cilinder gedemonteerd…
nu dus een setje pakkingen halen en weer inelkaar bakken…
oja ff iets voor thijs.c
gooi geen zonnebloemolie meer in je tank… er zat verschrikkelijk veel kool in de uitlaatpoort…4 september 2011 om 09:39 #110076
paulhermensnieuwe lampen en nieuwe kabelboom gemonteerd.
uitgeveilde carters weer inelkaar gezet en spoelen + vliegwiel gemonteerd, vanmiddag carb. en uitlaat
monteren en kijken of de boel nog wil starten en lopen.GVD. geen vonk !!!
4 september 2011 om 20:29 #110152Een van mijn tot voor kort favo uitlaten de Polini Top One op mijn 43mm Eurocilindro blokje getest. Wat een deceptie zeg. 🙁
Eigenlijk presteerde dezelfde uitlaat altijd vrij goed op wat voor setup ik deze ook uit probeerde. Maar nu op de volgende setup is het tegenovergestelde het geval.
Setup; Polini SE, 43mm Euro 8 poorter, 13/13 Olypmia bromkruk.
Het lijkt nu wel of hij door de uitlaat begrenst wordt. Half gas en vol gas maakt ook niks uit. In vergelijking met de Giannelli Fire die hierop wel goed wil doen stelt het mij wat teleur. Niet gedacht zoveel verschil te zullen merken. Waarbij de 2 uitlaten op mijn bewerkte 43mm Creco veel dichter bij elkaar liggen in prestaties.
4 september 2011 om 22:50 #58104[list]
– Nieuwe lager om krukas gelegd (DOH, beide kanten shimring vergeten. Kwam er beide keren gelukkig achter toen ze er pas 1mm om lagen 😛 ) /donkeymode
– Krukje in Speed Engine gemonteerd
– 3-spoels elec. ontsteking in SE gemonteerd. Paste niet.
– 4-spoels ontsteking gemonteerd. Paste wel.
– Oude blokje eronderuit
– Oude overbrenging er onderuit
– Achter rempot schoon gemaakt
– Vario klok er in
– Polini 43mm alu voetpakking passend gevijld voor 46mm
– Polini 46mm op SE gemonteerd
– Speed Engine in brug gehangen
– Vario koppeling gemonteerd
– Vario koppeling gedemonteerd
– Nieuwe V-snaar om de 100mm schijven gelegd en nu weer gemonteerd xD
– Gescholden op dat tiefus spietje van de achterkoppeling
– Malossi vario gemonteerd met 6.89grams rolletjes
– 50ml wiskey weggegooid zodat ik flesje kon gebruiken olie af te meten en 1:50 jerrycannetje gemengd
– Afgetankt, kapjes gemonteerd en geprobeerd te starten
– Me de tiefus geschrokken van de compressie o.0
– Nog harder geschrokken toen de eerste omwentelingen klonken als een hamer in een centrifuge…
– Dit keer de SE niet alleen in de brug gehangen, maar ook vast gedraaid :pest
– De schuur opgeruimd, alles gedubbel checked: regen als een gek :@
[/list]Morgen dus mijn eerste ritje ooit op een brommer met niet originele carters 😀
Kan niet wachten =)
5 september 2011 om 14:47 #110168Orthopedische kolf van me’n Hämmerli 280 geschuurd tot deze mooi naar me’n hand paste. En nu nog 10 proberen te schieten.
5 september 2011 om 17:43 #110188brommer uit elkaar gehaald met mn vriendin 😀
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 september 2011 om 17:53 #110190ritze :
brommer uit elkaar gehaald met mn vriendin 😀L0L0L0L0L; da’s is een keer wat anders :p
5 september 2011 om 19:51 #110169
paulhermensnieuwe, condensator + contactpunten + bougie kabel + bougie dop + bobine gemonteerd
carb. eraan gehangen uitlaat eronder boormachine erop en lopen YES nouja 30sec. dan.
sloeg af en wilde niet meer starten, ja hoor die K. spie gebroken, 50 cent maar, sloopt
wel doodleuk een goede kruk, kan ik weer mijn hele blok uitelkaar slopen :((:'(:'(12 september 2011 om 13:32 #110515Toenet het blok van een vriend van me uit elkaar gehaald. Hij begon heel rauw te klinken maar liep verder goed. Ik had een vermoeden dat het blok een stuk lager had.
en wat bleek…:

Toch gek.. ik heb dit zelf nooit eerder gezien. En ook zo snel niet. deze lagers zaten er pas een km of 3000 op.
Hij heeft wel geluk gehad dat er geen lagerkogeltjes in zijn cilinder of wat dan ook zijn beland.. Dan waren we iets verder van huis!
Op de krukas zelf zat verder ook echt geen millimeter speling!Blokje inmiddels gerepareerd en loopt weer
Mike12 september 2011 om 13:40 #110516@ mike: wat’n mazzel!
ik zelf heb blauwe trekveertjes gemonteerd op vario, m’n top1 een beetje verbogen, en m’n voorrem gefikst.
12 september 2011 om 13:58 #110517
Anoniem@ Mike: wtf man dat is echt niet gezond! ik geloof dat ik ook ooit zoiets heb gezien in het revisie topic van ollie gasselt. gewoon 3 kogels uit het niets verdwenen:D Heb het zelf ook nog nooit meegemaakt. echt geluk gehad dat er niks is gesneuvelt. big end en drijfstang ook nog helemaal heel?:P
12 september 2011 om 16:29 #110526Zoals ik al zei is er totaal geen schade. blok liep ook nog perfect.
Alleen een rauw geluid. gelukkig maar anders moet ik weer een nette DR Evo weggooien!Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.