Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespa Si
    Bijdrager

Martino :

@ Supersi; Het lijkt erop dat de nieuwe fire’s al de voorophangingen niet netjes hebben geplaatst. Van de Si en Ciao versie.

:pest
      Ben ik niet echt met je eens, mijn Fire paste zonder enige moeite onder m’n Si. De Ciao versie daarintegen heb ik inderdaad ook rare dingen ovr gezien/gehoord. Maar Si is echt niets mis mee:! 8)

niemand
      Donateur

ik heb net ff nieuwe lagers op mijn (koude) krukas geslagen maar nu lopen ze een beetje stroef 😕
        weet iemand toevallig of dat normaal is (is men eerste vespa)

niek1992
        Bijdrager

drup er even wat olie in, kan zijn dat er wat vuiligheid in zit, moet je dat er eerst even uitblazen (liefst met compressor).

niemand
          Donateur

ja het is gelukt =)
            en toen ik toch bezig was ook maar even mijn blok uitgevijld 😀
            bedankt voor de tip :thumb

SuperSi
            Bijdrager

@vespa si
              ligt ook aan de deps denk ik.
              met men 50cc blok paste hij wel normaal

Vespa Si
              Bijdrager

Vandaag m’n malossi filter eraf gehaald, 3 gaten (8mm) geboord in m’n standaard filter en die er, met gaasje, op gezet.
                Tevens de 1040/1050 snaar vervangen voor 1025 op de 80mm poulie. Werkt perfect 🙂 De 1025 had ik ook met de 65mm poulie maar dan moest het blok helemaal naar voren, nu vrijwel geheel naar achter.

Trekt net ff een beetje beter op maar niets schokkends. Met 65mm poulie liep ‘ie op top net over de 60 op het tellertje, nu 55 maar hij maakt wel een stukkie meer toeren… Vond het toerental met de 65mm op top net zo lekker rustig…

Nu staat m’n olietank leeg te lopen om daarna het lek proberen te repareren…

Lastpak
                Bijdrager

mijn blok loopt! ik heb alles in elkaar gezet en hij loopt perfect.
                  ik ben erg tevreden, staionair loopt hij zeer netjes.
                  nu nog met excell en poelie 70 en snorklok(jammer genoeg) voor de rest is mijn setup als mijn handtekening.
                  filmpje:

lekker veel power:D

Steven
                  Donateur

vandaag mijn blok gedemonteerd, alles klaargemaakt voor revisie van de lagers. en de brommer grondig gewassen, zat nog schapenschijt op van de holwerd tour.

beun_ciao
                    Bijdrager

Vandaag even mijn nieuwe vork verder afgewerkt. Er komt waarschijnlijk nog een keer een ander stuur op. ps let niet op de grote hoeveelheid hamers op de achtergrond

misterd11
                      Bijdrager

nice wat voor voorvork is dat??

beun_ciao
                        Bijdrager

de vork is van een Honda camino, hij past perfect in een ciao. het balhoofd hoeft niet ingekort te worden en het remanker zit gewoon goed! Echt een aanrader voor in de ciao:thumb

Mike
                          Bijdrager

Dus niet zoals je naam doet vermoedden? Een Beun-ciao?:P

Mike

beun_ciao
                            Bijdrager

in het echt is de brommer niet zo mooi 😛 maar de vork dan weer wel

niemand
                              Donateur

Mike :
                                Dus niet zoals je naam doet vermoedden? Een Beun-ciao?:P

whahahahahaha
                                als je zijn ciao ziet denk je echt WTF is dat voor een gammel ding
                                en zijn voetstepjes slaan alles :haha

peter139
                                Bijdrager

Even wat carburateurtjes schoon gemaakt van mijn motor. Was echt nodig! de sproeiers waren alemaal zwart van de vuil.
                                  Hopelijk loopt het strakjes weer een stuk beter.

Leuke is dat de carburatuers 38mm zijn en dat ze gefine tuned zijn. Bij 2 carb’s zijn de stationair sproeier 36 en hoofdsproeier 180, bij de andere 2 35/170.

15 berichten aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.