Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 augustus 2011 om 07:49 #108647
agja ik deed altijd mayo op mn puch ketting dus eigenlijk maakt het niet zo veel uit wat je erin gooit
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.4 augustus 2011 om 09:01 #108648Soms moet je inventief zijn: V-snaar versleten, Appelstroop erop smeren en je kunt weer uurtje zonder slippen crossen!
4 augustus 2011 om 15:50 #108683ik heb weer een uitlaat opgeknapt:)
deze keer heb ik mijn proma cannon opgeknapt, ik heb hem eerst helemaal kaal geschuurt en vervolgens gepolijst.
het resultaat is weer top! ik ben er lang mee bezig geweest(7 uur ongeveer) maar het is de moeite waard geweest.
zo kreeg ik hem:

geschuurd:

gepolijst:D:

weer flink wat uurtjes goed besteed.4 augustus 2011 om 15:56 #108684Lagertjes in m,n voorwiel maar even vervangen, ik had er namelijk van die orgineel citta in met plastic kooi.
En had al ter oren gekregen dat je daar de hele tijd speling mee krijgt op het voorwiel, nou idd dat was ook het geval:no
Dus er meteen uit gehaald en vervangen voor grotere kogels waardoor het nu weer kooiloos draait, en draait nu ook weer al een zonnetje
En heb ook nog even een nieuw stuk stuur schuim gemonteerd want die was kapot gegaan door een enthousiaste fietser.
En heb ook nog m,n veren verzet met wijen ertussen, want blijkt dat de jmbp brug ze orgineel naar binnen toe trekt waardoor ze nog amper veren:no
Dus nu 4 dikke opvul wijen ertussen en dat veert weer stukken beter
4 augustus 2011 om 16:07 #108685Mijn 42 Alu pinasco blokje weer gemonteerd sinds tijden. Zoals sommige wel weten rijd ik al heel lang op mn vertrouwde Speedengine met 43mm polini.
Nu voor de Gumball van ALkmaar naar Groningen morgen toch maar weer eens mijn Gouwe ouwe Alu van de plank gepakt
Mike4 augustus 2011 om 16:21 #108686En reed ie nog als vanouds?
4 augustus 2011 om 17:03 #108689Citta weer tot leven gewekt. Met vario, doet het uitstekend, lekker wheelies trekken (:
Oh, en zelf kabelboom gemaakt. Aanrader voor iedereen in geldnood:
Men neme 3 draden in 3 verschillende kleuren van een ongeveer een halve meter lang, even eromheen met pvctape en klaar. Zo scheelt dat weer 11,50 ;p4 augustus 2011 om 17:05 #108690Haha, of je neemt gewoon 3aderig snoer wat je in huis meestal ziet. Meestal pak ik zo’n computervoeding netsnoer wat ik nog over heb en ontleed hem gewwon in ’t midden bij ’t blok, en de achterlicht draad link je door zonder buitenkabel. Veel sterker, mooier en ook niet duur;)
4 augustus 2011 om 17:35 #108693Dat is natuurlijk ook een optie haha ;p
Dacht ik even slim te zijn ben jij nog veel slimmer 😉4 augustus 2011 om 19:49 #108706Wilde vandaag de Gianelli Fire eronder klussen, maar kwam tot de ontdekking dat m’n bougie spierwit is…
http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=26014&n=last#bottom
Nu een groter sproeiertje erin maar ben bang dat er toch ergens anders een probleem zit… Zou alleen niet weten wat :S
4 augustus 2011 om 20:06 #108710net poging gedaan tot speed engine met deps er onder te zetten.
ging makkelijk allemaal.
tot de uitlaat, de fire blijkt bij de blokbout er ongeveer 5mm naast te zitten
nu is dit allemaal op te lossen met een stuk draadeind, maar dat moet ik nog even halen.
en kwam ik tot de ontdekking dat is de shimring vergeten was bij me vliegwiel :pest
dus morgen de hele zooi er weer onderuit en draadeind halen
achja, het houdt je van de straatEdit: kon er niet afblijven, citypower eronder gegooid en shimring
en hij loopt, soort van, kop nog ff vlakken4 augustus 2011 om 22:08 #108715
AnoniemNet ff 1 booster in mn carter gefreesd, morgenochtend nog 1, hopelijk op tijd klaar voor de VCM!
5 augustus 2011 om 00:17 #108717Vandaag maar weer eens een blokje snel in elkaar gestoomd voor de meeting. Niks netjes op elkaar pas gemaakt, maar het rijdt en maakt herrie.
Setup; Polini SE CP, 43mm Eurocilindro u-poorter, 13/13 Polini filter, Olympia bromkruk.
Ik ben nog wat rustig op het gas geweest, maar vind de prestaties wat tegenvallen. Dit kan natuurlijk komen omdat de poorten van cilinder en carters niet mooi overlopen, maar voor mijn gevoel is het nog niet echt speciaal te noemen. Na de VCM maar een eigen bewerkt blokje voor deze cilinder maken.@ Supersi; Het lijkt erop dat de nieuwe fire’s al de voorophangingen niet netjes hebben geplaatst. Van de Si en Ciao versie.
5 augustus 2011 om 09:06 #108718Heb je misschien een te lange inlaatperiode?
Ik heb gisteren o.a mn gianelli hyper naar 25mm gelast.
5 augustus 2011 om 09:33 #108719
AnoniemVandaag mijn VCM blokje in elkaar gebakken, kwam er alleen achter dat ik geen pistonnaaldlager en spietje meer heb… :boos
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.