Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ERIKJAN1984
    Donateur

net een jerrycan van 5 liter 30% zoutzuuroplossing gehaald, ik denk dan hoef ik niet te boenen op me alu traanplaat treeplankje, dus ik de bovenkant van de jerrycan eraf gesneden, tyf me voetplaatje erin, en het begint te borrele, dus ik dnek das GOED:D.

2 min later kom ik terug, staat me hele schuur blauw van de giftige dampen, was 1 keer inademen en ik ging bijna over me huig, dus snel naar binnen, natte zakdoek voor me bek, traanplaat eruit, alles open, en doorluchten, was echt een what the fuck moment.

Nu ligt het buiten onder een afdakje in het zoutzuur:D

Vespa Si
      Bijdrager

M’n gerepareerde Creco eronder geklust. Eerst de voet pakking vergeten 😐 cilinder en zuiger er weer af, voetpakking erop, gekut met zuigerveren en zuiger weer in de cilinder, zit alles eindelijk, wil ik de juiste sproeier er weer in draaien; draai ik het schroefdraad van 1 van de vlotterbakboutjes lam -.-‘

Dus denk ik 1 van de twee 13/13’s te gebruiken die ik tweedehands heb gekocht: blijken ze allebei rijp voor de prullenbak. :no

Dan maar m’n ori 12/10 eronder met 6 maatjes kleinere sproeier ( 62 ipv 68 ) maar dat loopt stationair niet heel goed, eenmaal warm ook onder de 20km/h niet. Wat een SCHEIT sleutel dag.

Soms heb je van die dagen dat je 2 kleine dingetjes wilt doen, alles fout gaat en je aan het eind nog geen rijdende brommer hebt en enkel een kut humeur. Bah.

JMPB maar eens vragen een nieuwe 13/13 op de bus te doen, ik heb het gehad met 2e hands onderdelen.

Lastpak
        Bijdrager

Vespa Si :
          Soms heb je van die dagen dat je 2 kleine dingetjes wilt doen, alles fout gaat en je aan het eind nog geen rijdende brommer hebt en enkel een kut humeur. Bah.

ik begrijp TOTAAL wat je bedoelt,
          wil je eventjes iets monteren zit je vervolgens tot s’avonds laat buiten op de grond te klooien omdat je het perse af wilt hebben!
          en dan uiteindelijk constateren dat je brommer nog niet loopt, dan word je helemaal gek:P
          vooral als je belemmert wordt door slecht gereedschap of tweedehandse rommel.

Vespa Si
          Bijdrager

Ja precies!

Frustrerend… Zaterdag is mn laatste werkdag, dan 2 weken vrij; eerst bijslapen, dan weer knutselen! Meteen de malo vario eronder, vond poulie maar niks 😛

Kom ik tot overmaat van ramp nog tot de ontdekking dat JMPB geen 13/13’s meer heeft xD DAMNIT! Dan maar naar Qparts 😉

beunhaaz
            Bijdrager

Das minder vespa si,

Licht gefixed , en achterlicht lukte niet. Kabelgootje erop, kabels weg gewerkt. Bijna lampenkap doormidden gebroken uit gif (A), lukte niet zoals ik wou het gedult bijna op na halfuur op 1 klote schroefje te hebben gekloot , komt dan ook nog de vorige eigenaar de garage binnen met de opmerking, bah wat een lelijke citta wordt je helemaal gek -,- . Dus vandaar (:

en uitlaat terug eronder gehange . Omdat die ervan af was gevalle met test rit xD. Iemand tips hoe je een proma degelijk vast krijg zonder de 1e ophang punt (had/heb niet zoon lange blok bout )

pepko
              Donateur

ijzerdraadje aan de benzinekraan of decompressie 😉

Leovince
                Bijdrager

Tyrip om de bougiedop

beunhaaz
                  Bijdrager

Zal eens kijke of dat gaat met die rode bougiedop van champion 😛 maar zal kijke (:

misterd11
                    Bijdrager

vandaag nieuwe gasnaald binnengekregen w7, en nu rijdt me rv eindelijk bijna goed hij gaat nu 60, maar bougie is nog een beetje te wit, maar t is zker een flinke verbetering al.

Vespa Si
                      Bijdrager

nieuwe 13/13 eronder: 3 trappen en starten! Heerlijk voldaan gevoel 😛 Nu nog inrijden, vario eronder en uitlaat testen! Gianelli Fire of Proma CC is the question!

Florian
                        Moderator

Vandaag wat kleine dingetjes gedaan:

– SE gemonteerd voor de Holwerd tour
                          – voorvork voorzien van nieuwe olie
                          – Harley rekje gemonteerd.

En ik heb mijn kamer opgeruimd:P

Tonni
                          Moderator

Een standaard 38,2mm cilinder uitgedraaid naar 43mm. Gewoon voor de lol, eens kijken of dat loopt.:D
                            Ik ga de uitlaatpoort alleen breder maken,niet hoger, en helaas moet ik de volledige spoelkanalen open leggen (zoals bij oud model Puch cilinders) omdat het wandje plaatselijk zo dun is dat je er bijna doorheen kunt kijken…

Ik hoop op een leuke lage toeren/ veel koppel-cilinder zodat ik mijn 1:6,74 vario vertanding kan gebruiken.

Hij moet alleen nog gehoond worden om hem op de eindmaat te maken. (Hij is nu 42,98 ofzo en moet 43,05 worden dacht ik)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                            Bijdrager

Moet je hem eigenlijks ook even ophogen en bovenop afdraaien, want bij een 50cc orginal word in 9 van de 10 gevallen de uitlaatpoort en spoelers onderin geblokt door de zuiger.
                              (en ook wel redelijk stuk)
                              Maar wel grappig plan ben benieuwd naar prestaties:thumb

SuperSi
                              Bijdrager

Blok er weer onder gelegd.
                                ding blijft haten, stotteren en uitvallen

niek1992
                                Bijdrager

moet ik er even naar kijken niek? x)

15 berichten aan het bekijken - 811 tot 825 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.