Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

blok uit elkaar gehaald, nieuwe krukas en vliegwiel gehaald.
      toen weer het ding in elkaar gezet, en het blok in de brommer gedaan.

en hij doet het weer goed lekker chille

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

Steven
      Donateur

Vandaag fietstassen gemonteerd, en twee afhouders gemaakt zodat de tassen niet tegen het wiel komen.

Lennaert
        Sleutelbeheerder

vandaag elec blok bij de oldtimer gemonteerd was wat draadjes verleggen maar gaat als een beest en klinkt heerlijk.
          helaas wel het achterlampje gesprongen had zelfs een nieuwe erin gedaan toch even de bekabeling door kijken.

verder het CP blok met afgebroke schroefje ontmanteld en de kruk eruit gehaald.
          blokje heeft wel wat te lijde gehad zo te zien. wel leuk dat er 4 gaatjes in de krukas.

morgen even ermee naar school de kolomboor gebruiken 🙂

SuperSi
          Bijdrager

tank van mijn si door gespoeld en alle benzine gefilterd.
            is toch niet fijn om de hele tijd benzine over te gieten.
            kreeg na een tijdje last van men hoofd en durfde geen sigaret meer aan te steken door de dampen.:pest

misterd11
            Bijdrager

maar hij rijdt wel weer, ik vandaag ff bezig geweest met me proma cc

ritze
              Bijdrager

wayjoo, snelgas gemonteerd, en toen bergaf volgas…. van 45 naar 73 heeel snel en toen remmen als een gek
                +carb cleaned ding was idioot vies 😛

aapie90
                Bijdrager

Gister geconstateerd dat de koppeling aanloopt,
                  krijg hem er met geen mogelijkheid af.

Iemand een idee?:?
                  (2 schroevendraaiers als hefboom werkt ook niet)

ritze
                  Bijdrager

die lekkere brij heb ik ook alijd gehad, je moet met dikke steek ring sleutels proberen en precies aan elkaars weerzijden proberen.

moet lukken, en anders word het moeilijk, je kan wel een “lager“ trekker maken die je op de krukas kan zetten.
                    2 platen grijpen dan achter de koppeling en met een m8 bout trek je de koppeling los.

aapie90
                    Bijdrager

heeft de bromboer misschien zo’n lagertrekker achtig iets?

ritze
                      Bijdrager

nee hun hebben alleen puch clutch trekker, je zult die zelf moeten maken denk ik..

heb je wel wat tools voor nodig zoals een las apparaat, en schroefdraad tapper

aapie90
                        Bijdrager

dat gaat hem dan niet worden, want zulk spul heb ik niet

niek1992
                          Bijdrager

Zit je koppeling vast, of je lagerbus? want het lijkt me vrij onlogisch dat je koppeling zelf vastzit. deze draait namelijk alleen over je lagerbus heen ;). Ik heb evt op me werk wel een stuk of 6 verschillende lagertrekkers, maar ik ben daar alleen op zaterdag, en dan moet je ook werken bij de spar. Dus dat is niet zo handig.

Zelf heb ik heb ook 1 x gehad, met handen en voeten los gekregen x). En met vario heb ik ook een x gehad dat de geleidebus vast zat. Heetgestookt & laten schrikken met een hamer. En toen kon ik hem eraf pakken.

green_white
                            Bijdrager

@aapie90
                              ik had het laatst ook, je kan hem eraf krijgen met een poelietrekker te koop bij de betere doe-het-zelf-zaak:thumb

aapie90
                              Bijdrager

@niek en green_white,
                                bedankt voor de tips,
                                en dat ding is nog wel nieuw:?(koppeling)

we gaan zien wat werkt

green_white
                                Bijdrager

ja het heeft ook niet met je koppeling te maken.
                                  het probleem is dat de geleide bus niet van de krukas wil. een braampje op het krukas is waarschijnlijk de oorzaak.
                                  dus als je de koppeling eraf hebt moet je de krukas even bijschuren

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.