Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Leovince
    Bijdrager

Gister even het achterremsegement vervangen en mijn bandje geplakt. Nog een 80cc speedengine blok in elkaar gezet en gemonteerd op de eigenaar zijn citta. En even lekker gereden.

Ohja, ook nog even een stickertje geplakt op mijn frame:

Haha, toch maar een foto omdat een post in dit topic zonder foto’s toch geen bal aan is:P

SuperSi
      Bijdrager

gister nieuwe velgen erop gezet met nieuwe banden. wat is dat een k-werk om die banden er om te leggen met bandenlichter voor een fiets:)
        met 3 man bezig geweest om mijn achterklok eruit te krijgen.
        vandaag 13/13 erop gebeund. bij het vast draaien op me inlaat het boutje gebroken:con
        k was lkkr aan het draaien en toen *pang*

niek1992
        Bijdrager

Vandaag mn kickkruk voorzien van nieuwe lagers. oude waren echt af! zijn weer mooi vers & binnekort kan hij mn cartertje in:thumb

En ik heb vandaag mn 125 blok binnengekregen van me dirtbike. Net even volgas getrapt. Rijd zo leuk he, vol over de 100. Moet hem eigenlijk nog inrijden…:con

thierry93
          Donateur

Vandaag heb ik foam om me stuur gedaan + nieuwe handvaten en kabels.

ArvidW
            Donateur

Auto verlaagd aan de achterkant, resultaat hij staat 107mm hoger 😕

Heb ik denk ik toch het verkeerde meetpunt gebruikt, tijd voor poging nr2 (en dan mag heel de achterwielophanging er weer onder vandaan…) Heel erg leuk van die torsiestaafvering, lekker kloten met splines ipv gewoon een ingekort setjes veren kopen 😛

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Mike
              Bijdrager

vandaag een 50 DR blokje bewerkt en in elkaar gezet! goed gelukt:)

Mike

pepko
                Donateur

‘k heb mijn carterhelften voor het eerst van elkaar gescheiden, omdat hij valse lucht trok bij de carterpakking. dit was idd zo want deze lag in 4 stukken. 😛

citta-ehv
                  Bijdrager

ik heb vandaag een bandje laten wisselen :lol
                    en meteen de velg gespoten high gloss black van motip (die terminsten houd in plaats van die aldi rommel)
                    werkt goed dat spul heb er ooit een ouwe golf 2 mee gespoten maar toen had ik ruim 30 spuitbussen nodig om de klus te klaren 🙁
                    dus dan heb ik ook afgeleert:lol volgende keer de bekerspuit!

Zeebodem.
                    Bijdrager

gisteren en vandaag lekker aan het sleutelen geweest.
                      gisteren de malossi 46,5mm van de speedengine overgezet naar evolution engine,en de polini 46mm terug gezet op de speedengine.

ook meteen de zuigerveren van de malossi 46,5mm vervangen.deze zit nu op de evolution engine dus.ook meteen even alles gecleand.het kwam aardig smeuig onder de speedengine vandaan:P

zoals bekend,lekt het membraan dekseltje van de evolution engine al in de folder:S
                      zo ook die van mij dus.
                      hier heb ik de pakking van vervangen,en wat extra vloeibaar bij tussen gedaan.
                      deze is nu ook mooi lekvrij.deotest ging hartstikke goed.zo in eerste instantie loopt het prima,bougie is koffie bruin,maar met een beetje veel melk zeg maar.sproeier is nu 82,misschien 84,86 nog even proberen.ik heb hem nog niet voluit getrokken,omdat de zuigerveren net nieuw zijn dus…
                      ik merkte wel meteen dat de malossi 46,5mm een stuk tammer onderin is,asl de polini 46mm.

verder was het naaf deksel van de vario toch niet helemaal lekvrij.op de keerring van de lange as zat de lekkage.
                      het deksel heb ik dus wederom vervangen vandaag,maar bij het aandraaien van de boutjes,zat de vertanding steeds muurvast.
                      een van de naaldlagertjes bleek iets te diep te zitten.toen ik deze verder naar buiten wou tikken,sloeg ik een stuk van de buitenrand van het lagertje af:S
                      toen heb ik deze er helemaal uit getikt,en vervangen voor een nieuwe.ik had gelukkig nog een revisie setje liggen;)

dat is dus ook weer gekikst allemaal.

morgen of dinsdagkrijg ik van JMPB nog een pakketje binnen.
                      dan moet ik de drukveer van de achterkoppeling nog vervangen,en nieuwe snelgas en hendels etc etc monteren.
                      dan van de week ook nog even de proma cc opknappen,en de evo even fijn afstellen,en dan zijn we klaar voor de komende zondag.
                      west friesland toer….=)

Lennaert
                      Sleutelbeheerder

eergister gister en vandaag bezig geweest met de ciao 🙂

klein lijstje :

vooras vervangen
                        rempot probleem opgelost
                        nieuwe remsegment achter op andere as en as erin gezet
                        alles goed schoongemaakt
                        blok eronder vandaan gehaald
                        deze vervolgens uit elkaar gehaald met mike en alles goed schoongemaakt
                        50dr er weer op
                        promacc demperwol vervangen en weer ondergehangen
                        testritje ( mwoap mwoap )
                        nu bezig met voorvering vervangen
                        kabels strak gezet
                        handvatten veranderd
                        nieuwe slang
                        nieuwe lampjes geplaatst
                        toeter weer gemonteerd

to do :

balhoofd vernieuwen ( met mike )
                        nieuwe trapas monteren + voetrem
                        nieuwe deco kabel monteren
                        alles eventjes na lopen aandraaien en ontvetten
                        wegzeten voor de gumball en tour in grunn.

😛 kan iets vergeten zijn 🙂

Frank80cc
                        Donateur

Net cp vervangers in mijn evo blok gezet (LANGE LEVE EVERT aka ZEEBODEM) Van sproeier 88 weer naar 80 en polini filter.. en stap voor stap lichtere gewichten… en eindelijk Trekt hij hem door het dooie punt heen =)

Helemaal tevreden ben ik niet, maar hij gaat wel lekker 😀

Nu dat verdomde vertanding fixen van die andere vario!

schotta
                          Bijdrager

vandaag:
                            nieuwe lichtkabels getrokken.
                            hij doet t!
                            morge de proma summit dr onder gooien:)
                            en danmaar race op datding:D

Tonni
                            Moderator

Vanmiddag een idee dat ik had, uitgevoerd. Ik had nog een semi-vernaaid afgedraaid electronische ontsteking vliegwiel liggen, waarvan de magneten helaas open liggen door te ver afdraaien.

Als een electrisch vliegwiel te ver wordt afgedraaid (lees: tegen de tijd dat de gewichtsvermindering interessant wordt) dan kom je in een ijzeren band uit. Deze band is in het vliegwiel mee gegoten en is helaas geen gesloten ring.
                              Oftewel als je er mee gaat rijden is de kans groot dat de band los komt.
                              Dat is bij dit vliegwiel dus ook gebeurt.

De band is dus volledig verwijderd, en daardoor zie je dan dus de magneten liggen. Nu heb ik als test hier een kunststof ring omheen geperst, om de magneten op hun plek te houden.

Resultaat: Het vliegwiel weegt geen 1330 gram meer maar nog maar 850 gram. scheelt bijna 500 gram en is toch veilig.(hoop/denk ik)
                              Nadeel van dit test exemplaar is dat er ook van de onderkant afgedraaid is, en daar de magneten ook open liggen, dat is bij de volgende uiteraard niet de bedoeling…

Ik zal bij dit vliegwiel de onderkant afdichten om hem te kunnen testen, moet wel weten hoe het met de balans zit natuurlijk.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Anoniem

ziet er interessant uit, ben benieuwd wat het doet,

zon licht (veilig)vliegwiel op een elc. blokje zou wel ideaal zijn:D

Zeebodem.
                                Bijdrager

ze de schuur gingen opruimen,kwamen ze helemaal achteraan,de si tegen.
                                  hij wou er vanaf,dus heb ik hem opgehaald.blokje deed het niet,en de voorband stond leeg.

ik heb verder geen plannen ofzo,maar ik wou het blokje wel aan de praat hebben.die houd ik zelf,en de rest doe ik denk ik weg voor onderdelen.

daar ben ik dus vandaag maar eens mee begonnen.
                                  alles was zo ontzettend vet en vuil,niet te geloven zeg.
                                  ik heb het blokje eerst met plamuurmes een beetje schoon geschraapt,en toen met remreiniger verder schoongemaakt.
                                  uitlaat ook even met remreiniger en staalborstel behandeld:)
                                  de cabratuer was ook een drama.
                                  alles zat verstopt,en de pakking van de vlotterbak was naar de klote.

ook dit alles gecleand en gereinigd,en weer in elkaar gezet.
                                  gelukkig had ik nog van een andere carb de vlotterbak pakking;)

ook de contactpunten eruit gehaald,en een CP vervanger erin geplaatst;)
                                  verder nog de tank even gespoeld(viel mee wat er uit kwam),en vers sap erin gegooid.

de koppelings segmenten waren ook niet best meer,en aardig verroest.deze dus ook vervangen.toen blokje eronder hangen,en rennnen….

tot mijn verbazing was het starten en lopen:)heb even een stukje gereden,en dat rijd echt grandioos zo,n si:)
                                  alleen een mega grote blauwe rook wolk achter me aan..en stinken…ongekend haha!!

maar goed,ik heb een mooi blokje erbij.
                                  een middagje sleutelen en 3 bussen rem reiniger;)

hier even wat foto,s.

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.