Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

virgil
    Donateur

mijn blokje uit elkaar gehaald en een tekening gemaakt op solitworks begin dan he voor mijn eigen carter.

nu nog een blok aluminium bestellen.

Edit by hans: Solidworks was aan mij niet weggelegd, een plank met groeven maken in dat programma is al een tough job! Laat staan autocad…

G-no
      Donateur

Gisteravond de ciao die ik van kjeld heb gekocht tot op het frame gestript

Vandaag van 11 tot half 4 bezig geweest: Frame kaal gemaakt tot op het metaal, in de spuitplamuur en daarna in de primer gezet. Ook de bagagedrager en de schommelarm voor het PX systeem hebben dezelfde behandeling gekregen.

Donderdag krijg ik de nieuwe lak en nog een hoop nieuwe onderdelen, dan wordt hij gespoten en afgemonteerd:)

Steven
        Donateur

Vandaag m’n tweewekelijkse onderhoudsbeurt gedaan, zeg maar de APK voor mn brommer.
          Alles gecheckt op slijtage, moeren aangehaald, filter, bougie en verder het frame schoongemaakt en remmen afgesteld.

En mijn ‘nieuwe’ kappen van een verse laag lak voorzien.

nu tijd voor een paar halve liters

Tonni
          Moderator

Mijn oude 46mm Pinasco weer bruikbaar gemaakt. Het uitlaatpijpje was afgeknaagd, die heb ik nu nog dunner maar wel rond geslepen en er vervolgens een dun buisje voor gedraaid. Die er omheen gemept, nu past er weer normaal een uitlaat omheen.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Steven
            Donateur

mooi werk Tonni :thumb

zonet heb ik even m’n voor spatbord van een laag primer, en twee lagen witte lak voorzien, als aanvulling op mijn ‘gilera design’ kappenset.

SjoerdCiao
              Donateur

Vandaag de hele brommer mooi lopend gemaakt, ik een stukje op en neer door de straat, komt politie, snel op iemands oprit gaan staan, uitgezet, en net alsof gedaan dat de choke t niet deed, ze zagen me, remde maar konden niks doen:P

leon ciao
                Bijdrager

geluid in de ‘buddy’ van mijn RS gebouwd 😀
                  beetje hakkenplaten en ramharde hiphop draaien vooraan school hehehe 🙂

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

Ik vind geluid in scooters/brommers echt zo ‘Pikey’
                    Snap niet dat mensen op die manier willen opvallen.

*niet persoonlijk bedoeld

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

Leovince
                    Bijdrager

Ik vind het wel een leuke gadget, voor als je buiten staat met een groep vrienden.. Verder heb je er niet veel aan vind ik want onder het rijden hoor je het amper..

ArvidW
                      Donateur

Herr FlicK :
                        Ik vind geluid in scooters/brommers echt zo ‘Pikey’

Haha, ik kan dat ook echt niet hebben; mensen die in het openbaar hun muziek hard aan hebben staan.:|

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                        Home made engine dyno

leon ciao
                        Bijdrager

als je daar als jongeren staat met je brommertje met behoorlijke harde muziek op krijg je gelijk het stempel : van sjab[ppie] oid opgedrukt.. Maar dan ben ik dus niet..
                          Maar goed er zijn toch ook veel mensen die muziek in de auto aanhebben? En ik gebruik hem toch alleen als ik stilsta. Vind het wel vet zo 🙂
                          Ben nu nog bezig met de teller-cockpit aan te passen 😉

En ben nog met 2 vespa blokjes bezig op het moment, mijn speedengine met 43mm dr [heb de 80 polini verkocht] en ben nog een 50cc blok in elkaar aan het zetten maar moet voor beide nog kop en voetpakkingen halen 😉

goedguus
                          Bijdrager

kun je niet gewoon een mp3 speler aanschaffen als je dan toch perse muziek moet luisteren?
                            en lui in de auto met de muziek keihard terwijl ze stilstaan of door een dorprijden vind ik ook sjappies

ArvidW
                            Donateur

Vandaag heb ik een Shimano Nexus7 naaf geheel uitelkaar gehaald tot het laatste veertje en geheel schoongemaakt. Hierna netjes ingevet en weer 3uur bezig geweest om het kreng weer goed in elkaar te krijgen:lol

Zit hij eindelijk goed in elkaar en kan je weer gewoon goed schakelen, loopt hij alsnog niet soepeler dan mijn andere nexus7 naaf:con Morgen maar weer uitelkaar, d’r moet nog iets niet goed zitten…

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

Anoniem

wat een k*tkarwei is dat ja, me moeder heeft ook een fiets met zon naaf, gewoon niet leuk om mee sleutelen…

ben vandaag bezig geweest met kloten aan me achterspatbord van de rode ciao.
                                Eerst zag het er zo uit:

spatbord zat maar met 2 boutjes vast omdat ik geen tijd/zin had om eraan te kloten. door mijn koppigheid is het spatbord een beetje uitgescheurt daar, dus ik dacht inkorten maar en tijd voor een betere constructie:con

op het moment zie het er zo uit: (is even een voorproefje, kenteken en lamp komen heel stuk lager te zitten, kenteken hangt dan boven de band;)

Natuurlijk zal dit niet stevig genoeg zijn, daarvoor maak ik (heel cheap) van ronde alu-buisjes 2 beugeltjes: (zo komt het denk ik ongeveer uit te zien, als je kentekenplaat + lamp iets lager voorsteld)

Ik bestel nog een stalen kentekenhouder, hopelijk blijft het nu wel voor altijd stevig zitten, hopelijk me avond niet voor niets verprutst. ik zal wel een foto maken als het helemaal klaar is, er komt ook een nieuw kentekenplaatje op.

iemand nog tips voor me of aanmerkingen?

(kenteken en lamp zitten te hoog nu, die komen een heel stuk lager, zodat het kenteken meer boven me band hangt)

Martino
                                Moderator

Vandaag even bij eidos langs geweest om een blokje in elkaar te zetten. Hij had me in de schuur toch een handig tooltje om het spul allemaal te verwarmen. Gaat er echt super mee. Geen gezieur met gasbranders, oven’s, kookpannen of vriezers. Gewoon ff lekker hierop bakken.

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.