Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

peter139
    Bijdrager

hay

ik ben ook weer bezig. niet met een vespa met de auto

ik heb nu alles uit elkaar liggen, complete motor, cilinderkop koppeling etc
      Echt heel wat meer onderdeeltjes dan zo’n vespa blokje

hier een plaatje van mijn cilinderkop
      uiterraad lekker bewerkt met de dremel om de boel eens wat vloeiender te maken

zo stond mijn auto er dus afgelopen week bij

Het blok is nu al weer bijna in elkaar, je doet dit niet even op een avondje. ben al een dag of 8 bezig, maar ik haast ook niet haha

kop is nu iets gevlakt, heb een verstelbaar nokkenastandwiel zodat je koppelgebied wat kan veranderen, een k&n filtertje geplaatst een spagetti uitlaat is onderweg. Vliegwiel is afgedraait van 6.8 naar 4,5kg dus ben benieuwd of we dit ook gaan merken. Volgende maand een schrick nokkenas bestellen aangezien de kosten wel oplopen nu. heb al meer dan 1100 euro uitgegeven voor een ónderhoudsbeurtje’. Nu zijn wel alle pakkingen keeringen olie etc vervangen.

gr peter

Mike
      Bijdrager

oke en dit je je vw golf zover ik kan zien?

wat voor blok ligt erin?:)
        2.0?

Mike

Bas94
        Bijdrager

mn Vliegwiel afgedraaid voor de Polini Waterpomp. Thanks to FonS voor duidelijke uitleg :thumb

Steven
          Donateur

vandaag de zaag in mn voorspatbord gezet om het beter passend te maken, het kwam steeds tegen mijn bougiedop aan bij het insturen van een bocht.
            en vervolgens beunhaas style een spatlap onder de cilinderkop gemaakt om het meeste vuil tegen te houden.
            nieuw bougie plus kabel gemonteerd en hoewel het kleine verrichtingen zijn er toch weer van genoten 8)

groeten!

erikbloemberg

Mike :
              oke en dit je je vw golf zover ik kan zien?

wat voor blok ligt erin?:)
              2.0?

een 2.0 ady 115pk

thei

net effe een 50 cc cilinder op mn max bewerkt carter gegooit omdat die cilindertjes toch ooit opmoeten dacht ik vn oo ik heb nog een kannetje nitromethaan staan daar 40 cl van in de tank gegooit bij de benzine tank was nog halfvol fso en dat ding loopt egt als en bom voor 50 cc haha en maar toeren brullen ben benieuwt hoelang die ht volhoud :p

@ arvid de xps loopt als de ziekte gistere heb k dr een yasuni r2 uitlaatje ondergeknalt en hoe hard ie gaat weet k niet het tellertje gaat voorbij 80 trug naar de nul dis dikke 110-120
                setupje is
                80 polini
                doppler kruk
                24 er mikuni vlakschuif met zelfbouw wig
                getunde carters
                5 bak
                is echt niet normaal dt ding om de paar seconden schakelen en in de 1 en 2 met volgas met het voorwiel omhoog volgende wat we gaan doen is velgjes vn een yahmaha tzr eronder leggen

FonS
                Bijdrager

Vorig weekend een kozijn gemaakt voor bij m’n zus thuis, komt een glazen deur + twee ruiten in.
                  Vandaag in grondlak gespoten.

Blokje van Ritze in elkaar gezet.

En vanavond nog aan de flipperkast gewerkt… De highscore werkte niet, dit was al zo toen ik hem kocht.
                  Na 3,5 uur zoeken met een zaklamp en multimeter heb ik hem eindelijk in orde (vreugde dansje!) 🙂
                  Vind ik best knap van mezelf, een fout oplossen tussen meters en meters bedrading, terwijl ik de grootste electronica noob ben die je ook zult tegenkomen (ik ben al blij als ik het licht van een Ciao aan de praat krijg).
                  Nu houd m’n kastje eindelijk de highscore bij.

Ik = blij :lol

Boelie
                  Bijdrager

peter139 :
                    hay

ik ben ook weer bezig. niet met een vespa met de auto

ik heb nu alles uit elkaar liggen, complete motor, cilinderkop koppeling etc
                    Echt heel wat meer onderdeeltjes dan zo’n vespa blokje

hier een plaatje van mijn cilinderkop
                    uiterraad lekker bewerkt met de dremel om de boel eens wat vloeiender te maken

zo stond mijn auto er dus afgelopen week bij

Het blok is nu al weer bijna in elkaar, je doet dit niet even op een avondje. ben al een dag of 8 bezig, maar ik haast ook niet haha

kop is nu iets gevlakt, heb een verstelbaar nokkenastandwiel zodat je koppelgebied wat kan veranderen, een k&n filtertje geplaatst een spagetti uitlaat is onderweg. Vliegwiel is afgedraait van 6.8 naar 4,5kg dus ben benieuwd of we dit ook gaan merken. Volgende maand een schrick nokkenas bestellen aangezien de kosten wel oplopen nu. heb al meer dan 1100 euro uitgegeven voor een ónderhoudsbeurtje’. Nu zijn wel alle pakkingen keeringen olie etc vervangen.

gr peter

Goed bezig kerel!

Afgelopen 2 weken ook bezig geweest met een goeie kameraad aan zijn golf 2 gti 1.8 16v kr blok standaard 140 pk als ik het niet mis heb?
                    differentieel compleet kapot geknald minimaal een gat van 4×4 cm in de bak niet normaal stukken tandwielen op de weg lekkere dik plas bakolie hmmm hahaha,

we hebben toen gelijk even een uitlaat nokkenas op de inlaat gezet
                    dus hij heeft nu 2 uitlaat nokkenassen er moesten wel wat kleine aanpassingen voor gedaan worden maar het loopt wel kan ik je zeggen en zo kan je toch met wijnig geld een beetje lol hebben is beter dan 200-300 euro aan scherpere nokkenassen uitgeven alhoewel dat natuurlijk nog harder vlamt haha succes ermee kerel.
                    Gr Boelie.

SjoerdCiao
                    Donateur

Custom-Made stang gemaakt voor m’n Mix:thumb

ritze
                      Bijdrager

net even verder gegaan met het 50snel blokje, maar is toch verrekte lastig met een been in het gips.

ik heb de 0.5mm pakkingen voorzien van openingen zodat het mengsel goed door de booster kan.
                        en de cilinder helemaal schoon gemaakt, en de zuiger een beetje opgeschoond:P

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Robertez
                        Bijdrager

FonS :
                          Vorig weekend een kozijn gemaakt voor bij m’n zus thuis, komt een glazen deur + twee ruiten in.
                          Vandaag in grondlak gespoten.

Blokje van Ritze in elkaar gezet.

En vanavond nog aan de flipperkast gewerkt… De highscore werkte niet, dit was al zo toen ik hem kocht.
                          Na 3,5 uur zoeken met een zaklamp en multimeter heb ik hem eindelijk in orde (vreugde dansje!) 🙂
                          Vind ik best knap van mezelf, een fout oplossen tussen meters en meters bedrading, terwijl ik de grootste electronica noob ben die je ook zult tegenkomen (ik ben al blij als ik het licht van een Ciao aan de praat krijg).
                          Nu houd m’n kastje eindelijk de highscore bij.

Ik = blij :lol

Mooi verhaal dat van je flipperkast 😀 goed bezig :thumb

Steven
                          Donateur

Vandaag eindelijk de tijd om mn citta even goed onder handen te nemen. Afgelopen weekend kreeg die kuren op weg naar huis. Ter hoogte van de scheepswerf in Foxhol, voor de Groningers wel bekend. Geen plek om panne te krijgen om 3 uur snachts. Heel kut dus . Gelukkig was ik niet alleen en ben ik naar huis geduwd. (Rene thanks man! ).

Vandaag maar het hele blok er onder vandaan gehaald. alles schoongemaakt en nagekeken. vooral mn carb was aan een opknapbeurt toe.
                            Daarna het hele frame op de moeilijk bereikbare plaatsen schoongemaakt en alle bouten en moeren even aangehaald.

Vervolgens de hele handel er weer op en alles netjes aangesloten.

De exacte reden waarom de brommer vreemd liep heb ik niet kunnen achterhalen, maar ik vermoed een combi van vocht en wat vuil in de carb.
                            Morgen maar even een testrit.

groeten!

barry
                            Donateur

Kevlar-carbon mat in een grote cat van Hydro & Marine gelamineerd met 24h00″ Epoxi , en meteen een aramide afdekplaat voor me’n overbuur ze’n tellergedoe gemaakt.Owja,voor een RS125.

ritze
                              Bijdrager

@steven, heb je wel weer een fresh brommertje 😀 dit gare weer sloopt alles wat rijdt:@

Gister:

een kleine 2 uur bezig geweest om het DR50 blokje klaar te stomen, heftig gepiel met de ontsteking.
                                echt lastig als je steeds weer n schroefje of iets moet pakken…
                                toch zit die nu in elkaar en heeft ook een goede vonk.

today:

eerst de brommer gaan opfrissen bij het zusje van mn vriendin.
                                hun hadden een brommer gekocht en die zag er op het oog wel redelijk uit, maar moest zeker nog wel iets mee gebueren.
                                ik begin dus met kappen eraf halen, en toen zag ik de koppeling.
                                die was helemaal op, EN 😛 er zaten blauwe trekveren in :thumb (gewoon 12/10 bromblok)
                                er zat ook een “race filter“ op 😀 waardoor dat hele ding stront liep.

dus heb ik mijn koppeling erin gezet en hier en daar wat olie gespoten en toen starte hij veeeeel beter.

daarna ff naar fons gegaan voor ff te flipperen, is de kast kapot:boos
                                ook meteen std luchtfilter gehaald en dat weer onder die brommer gezet.
                                liep perfect 😀

kep zelfs zonder krukken gelopen en de brommer aan geduwd 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

heb vandaag 100 dutch deluxe gemaakt -.-
                                  en tevens ook 80 quaterpounders
                                  en zo rond de 70 tasty’s

15 berichten aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.