Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bas94
    Bijdrager

Letters ‘Moped’ op mijn banden wit gemaakt

Spiendaah

Gister had ik me Ciao eindelijk aan het lopen :thumb

Edjuh
        Bijdrager

Speed_Piaggio :

‘Moe en tevreden zat hij neer met een koud biertje, het klamme zweet door de werkbroek sijpelend, trots starend naar de verrichte arbeid.’

Lennaert
          Sleutelbeheerder

vnt weekend elec geveild blokje eronder gegooid,

de zaterdag avond met me dronke bui niet weten hoe het aan ging lopen rennen met deco e.d voor het leven maar wou niet aan.

toen eindelijk aan ging hij uit 😀

dus lennaert zondag ochtend vroeg het bedje uit en blok eronder uit,
            zowiezo eve nde lekage opzoeke / dichtte,
            ook was bij me vliegwiel de pickup los geraakt en de schroeven voor de helft afgeslepen in me vliegwiel wand.
            pick up is er ook nog maar voor de helft,

dus dat was ff geklust.

nieuwe klus word : pick up vervangen en blok weer in elkaar en dan weer rijden. 😀

Tonni
            Moderator

Edjuh :

Speed_Piaggio :

‘Moe en tevreden zat hij neer met een koud biertje, het klamme zweet door de werkbroek sijpelend, trots starend naar de verrichte arbeid.’

:con:lol

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Docs
              Donateur

voor het eerst in mn leven voor elkaar gekregen om een band te lappen zonder bandenlichters+geen nieuwe gaten in mn band:D:D

Edjuh
                Bijdrager

En dan te bedenken dat ik helemaal niks heb gedaan, terwijl mn bravo hier 1 meter vandaan me aanstaart.

Hey ik ga eens wat doen!

Carphunter
                  Bijdrager

Wilde een vork van een Scootertje vervangen, bleek het frame uitgelubberd te zijn op de plek waar de onderste lagercup komt te zitten.

Volgens de dealer kwam dit vaker voor en kon ik dit simpel oplossen door er een canvas doek tussen te slaan !? 🙂
                    Ik ben maar voor een wat stevigere manier gegaan en de cup vastgelijmt met 2 componenten metaalprut 😛 Zit zo vast als een huis straks 😛

ritze
                    Bijdrager

joow vandaag met fons de si een beetje gepimpt, grotere carbu nieuw deco kabel, en groene trek veertjes

en ook meteen 2 cm hogere veren eropgezet

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

kevin030
                      Bijdrager

Vandaag alle incomplete blokjes gedemonteerd. en een cittatje gestript.

Morgen alle lagers van de krukassen trekken:( word weer feest in de werkplaats:P

FonS
                        Bijdrager

Ik had een krukas met kapotte schroefdraad, bewaard om eens te repareren. Ben er eindelijk aan toe gekomen, dus hier is ‘ie 🙂
                          Omdat de schroefdraad vrij vaak kapot gaat (vooral met vario omdat je minder draad hebt om de moer op te draaien) heb ik verwisselbare draad gemaakt.
                          Ook een beetje langer dan de normale lengte natuurlijk. Simpel, maar effectief.

Leovince
                          Bijdrager

Netjes, als mijn kruk schroefdraad ooit eens bezwijkt, ga ik dit toepassen want ik heb nog zo’n schroefdraadtapsetje liggen 🙂

Martijnvanheerde
                            Donateur

Racertje gedemonteerd, alles netjes opgeborgen! Nu nieuwe plannen voor schijfremmen en radiateurtjes uitdenken;)

Edjuh
                              Bijdrager

Mooi gedaan, maar met de hand krijg je het toch nooit netjes? Fons heeft zn draaibank gebruikt denk ik.

Fons, zet je hem vast met loctite?

FonS
                                Bijdrager

@ Lampenkap: Heb je toevallig ook nog een draaibank liggen? :p
                                  Ik zou het zelf niet met een kolomboor doen, je moet echt precies in het midden zitten…

@ Edjuh: Ik heb het inderdaad met de draaibank gedaan, zie je ook hoe ongelofelijk krom een Vespa krukas is… 🙁
                                  Dus heel voorzichtig op een laag toerental uitboren.

Dit was maar een testje, als ik het bij een krukas doe die ik daadwerkelijk ga gebruiken, zet ik hem denk ik niet vast, zodat ik hem zelfs onderweg (tour ritjes enzo) zou kunnen verwisselen.
                                  Als je hem er helemaal in draait, zit het toch goed vast he.

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.