Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 april 2014 om 21:18 #117746

rempot zwart gespoten, handles zwart gespoten, gepoetst, nog wat blokdelen gefixed:lol@ Martino
Is dat mijn kickcartertje? was daar de lagerpassing nog goed van?5 april 2014 om 21:42 #117747Martino, dat ziet er weer gelikt uit!8)
6 april 2014 om 23:18 #117751Vandaag geprobeert mn ciao aan de praat te krijgen. Wat een drame dit blok :s
Aan t einde vd middag kwamen we erachter waar de carb valse lucht aanzoog en onmeunig lekte en op het standaard cp-blokje zat blijkbaar een berini vliegwiel gemonteerd 😕 Vandaar de zeer matige ontsteking…Voor mij alleen nog maar 2e hands onderdelen van vertrouwde members van dit forum!!!!
No stress, all fun and a bit of speed6 april 2014 om 23:22 #117752Martino :
Met dit mooie weer een dagje strand geweest en lekker gestraald. 🙂
dit ziet er wel erg goed uit, met wat voor materiaal heb je dit gestraald en heb je dit op een andere wijze gedaan o.i.d.? vaak zie je erg lelijk gestraalde carters.
6 april 2014 om 23:41 #117753Niet zozeer een speciale wijze voor genomen, maar wel het juiste straalmiddel. Neem hiervoor een erg klein straalmiddel. Duurt wel 2x zo lang, maar resultaat wordt wel mooier. Doffe enigzins geoxideerde delen in het aluminium gewoon wat langer de straal opzetten en je krijgt een mooi egaal niet dof geheel.
Ik laat de delen na stralen ook nog inweken met wd40 zodat je niet de witte oxidatieputjes krijgt. Of kies er voor de delen te poedercoaten.
7 april 2014 om 16:49 #113210met succes 53mm toerenteller op de citta gebouwd 🙂 nu nog even kijken of het in een nieuw model koplamp past naast de km teller.
7 april 2014 om 17:42 #112815@martino welk straalmiddel heb je gebruikt dit ziet er wel erg smooth uit ?
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi7 april 2014 om 18:03 #57420SpeedyVespa :
Aangezien me dr70 blok stukgelopen was, heb ik maar even een reserve blokje onder de citta gezet,
omdat ik de citta toch nodig had

50 cc, bromblokje, proma badsnake, adige koppeling, rijd vlot door
Waarvoor zal je hem nodig moeten hebben….
7 april 2014 om 18:06 #57421Precies weet ik dit niet. Het is een mix van twee verschillende soorten zand/glasparel. Glasparel wat bij mijn straalkastje was bijgeleverd en zand wat ik op werk heb kunnen meenemen. (Grote kans dat hier wel kwarts in kan zitten?) Belangrijk is gewoon een zo klein mogelijk straalmiddel en lang op bepaalde delen stralen.
7 april 2014 om 18:12 #92076CiaoRacing@ Beetje raar dat je een oud bericht “kickt” ? Dat was op het moment de enigste brommer die liep, en reed der dagelijks mee rond bij mij thuis, dus een vervangend blokje.
14 april 2014 om 19:39 #83043nog even wat kleine dingen aan mn spartamet gedaan 8)
lucht filter erop “ge-frikandeld“ en het past allemaal te goed voor woorden…

zin in een 2-takkige zomer
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 april 2014 om 21:39 #73009Vanochtend vloog de laatste popnagel van mn demper los…
Dus ff nieuwe demperwol en popnagels erin gedrukt..No stress, all fun and a bit of speed16 april 2014 om 19:19 #117750Vandaag maar begonnen om de giannelli power {si versie}onder de citta te hangen.
Het klopt voor geen meter de voorste hoek is helemaal verkeerd voor een citta.
Dus maar tussen de bankschroef met dat ding en buigen maar ;P
Ook het ophangpunt zit nu tegen mijn driehoekslager aan.Tipje als je van plan bent om de Si versie van een giannelli power te kopen hou er rekening mee dat hij niet zomaar past 😉
Ook de Ciao versie past niet zomaar op je Citta. 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi19 april 2014 om 16:32 #117823Vandaag voor het eerst sinds maanden weer eens aan het sleutelen geslagen. Helaas niet voor mijzelf gesleuteld maar een blokje (deels) gereviseerd voor een forumlid.
Het waren begrensde carters en ik was mijn schuurrol vergeten van thuis.. Damn, ben wel een uur (zo niet langer) bezig geweest om de begrenzing eruit te schuren met een dremel waarvan de rolletjes constant om mijn oren vlogen en een boormachine met een versleten, veel te kleine schuurrol. Verder wel netjes alles bewerkt en gespoten. Morgen zal ik het blokje verder afbouwen!
Daarna nog even een stukje wezen rijden op de Simo, met 1:11,7 vertanding:lol Hij rijdt alleen als een natte krant, maakt veel te weinig toeren. Geen idee wat voor rolletjes erin zitten.
Volgende week hoop ik mijn Citta klaar te maken voor de limbotoer. Wou erg graag gaan toeren met mijn zelfbouw blokje maar dat gaat helaas niet lukken:con
20 april 2014 om 12:51 #117833Tijd voor een revisie en nieuwe krukas…
No stress, all fun and a bit of speed -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.