Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 november 2013 om 08:01 #117109
ja met blauwe trekveertjes zal het al een stuk beter moeten worden.
best wel logisch dat die weg je niks zegt, het was toen een stuk groener…
26 november 2013 om 08:27 #117110Nou ik heb ook mogen sleutelen onverhoopt!
Ik was even wat lagersetjes rondbrengen bij mensen in de buurt en toen ik richting MarcoS reed zei de ciao Nee ik wil niet en poef hij hield er mee op. Ding aanrennen en vanaf bepaalde snelheid bleef het blokje aan ondanks de k*t herrie kwam hij indien hij op gang was vooruit en viel bij elk stoplicht fijn uit.
Na de bezorging naar huis geslakt met de snor om eens te kijken wat het nou was.
Oorzaak een kapotte koppakking deze is gescheurd in de breedte maar ook nog eens in de lengte.Dit had ik nou niet verwacht van een 50cc tje en verbaasde me dan ook over de breuk en scheur grootte hierover zal ik vanmiddag een foto uploaden.
Nieuwe pakking gemonteerd en de compressie is back ben dus benieuwd :)!De set-up van het blokje als volgt:
13/13 + gevijld + malossi filter
STD cilinder + zuiger
Bromkrukas in elec carters
23,5mm citty power uitlaatje
Poullie 95 met groene trekverenDit loopt momenteel een km of 40-50 dus van de zomer eens kijken wat hij doet met een kleinere poullie want de hoeveelheid overtoeren dat je nu kan waarnemen wordt menig forumlid bang van.
Ook heb ik een si achterbrug gepakt hierbij een stukje uitgefreesd voor de carburateur van de polini evo vervolgens de standaard door geslepen en eraf gehaald én de kettingspanner verwijderd. Brugje ligt nu bij Billy_si_evo voor het straal werk om vervolgens gelast te worden bij Tata steel. Waarom? Omdat er een leuk project aanhangt die binnenkort te volgen is in mijn perso ;)!
26 november 2013 om 09:10 #117111Ik heb een stuurshoke gemaakt voor op de citta, heb een nieuwe universele kabel gepakt, daar zaten 2 balletjes aan, 1 eraf geknipt, spreekt allemaal wel voor zich, heb ook 90 graden bocht van een gaskabel gebruikt.
Ik zal binnenkort wel even een foto plaatsen.9 december 2013 om 15:32 #46802Vandaag de variokoppeling die bestemd is voor de verkoop uit elkaar getrokken, samen met de standaard voorvario:
zoals je ziet is hij onder andere alleen erg vies. Mechanisch is die nog helemaal top, bronzen bus heeft nog helemaal geen speling.

Ook zijn de segmenten aangepast, zodat deze niet meer tegen de schijven aankomen (en je dus minder trillingen hebt) Helaas nog geen foto’tje van, maar er komt een totaalplaatje! 😀
14 december 2013 om 18:02 #41888@ niek
Dat ziet er nog erg goed uit idd
14 december 2013 om 18:04 #41889@ Speedy je foto doet het niet.
Vandaag de vario op de Si gezet. Helaas past de kap niet. Terwijl hier wel een vario bolling inzit.
14 december 2013 om 19:44 #55518@JoeriH: Dat is wel maf zeg! Ik kan zelfs nog een kap gebruiken met een Ivano schaal?
Ik ben vandaag bezig geweest met het Pinasco zij-inlaat blok van Seann.

Carters waren begrensd, deze begrenzing er maar even uit geschuurd. Meteen de inlaat maar even aangepakt.

Alles gepoetst en een laklaag gegeven.
Onderhand zit hij helemaal in elkaar, natuurlijk alles vers en A-kwaliteit onderdelen.
Setup:
42mm Pinasco Black
Pinasco zij-inlaat met piaggio groot carter
Pinasco (Mazzucchelli) krukas
Pinasco vliegwielLeuk Pinasco blokje welke lekker gaat blazen
14 december 2013 om 20:02 #54345Mooi blokje!
Ik moet er wel bij zeggen dat mijn Si uit ’83 is en dus het oude type kappen heb.14 december 2013 om 20:03 #54346Dat is wel een lekker blokje 😉
Vandaag maar een standaardje gemaakt voor mijn kickbrugje 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi14 december 2013 om 20:03 #54347@ Florian
Dat ziet er zeker weer zeer vers uit =)
Je gebruikt toch petroleum om schoon te maken toch?@Lightlord
Erg handig idd 😉
14 december 2013 om 20:19 #54348Thanks guys

@MarcoS: Klopt, ik gebruik inderdaad petroleum om de carters van het vuil te ontdoen. Werkt perfect!
14 december 2013 om 23:16 #55529@ Youri, als je het oude type Si kappen met bolling heb zou je vario er gewoon achter moeten passen met koppeling? Zie:
Ik ben zelf ook nog lekker aan het sleutelen geweest vandaag, ik heb de achterrem van de Citta een update gegeven en de achterklok nagekeken en schoongemaakt. Ik wil nog een paar kleine dingen veranderen aan de setup en dan is hij klaar voor de zomer van 2014 🙂
15 december 2013 om 06:34 #46783Hmm vreemd, ik heb hetzelfde type kap als op de foto en een ori. Koppeling die wel achter de ciao kap past.
Ik zal het er in mijn perso verder over hebben, voordat ik het topic vol spam 😉
Wat is die update dan? Die je de citta achterrem heb gegeven.
3 januari 2014 om 18:52 #82469kreeg vandaag een citta om te repareren 🙂

ben nu bezig om een SI brugje eronder te leggen, en remmen te fixen, kabelboom nakijken etc.
Nu alles schoon in elkaar zetten weer
Kan die jongen ook weer voorruit:knuffel4 januari 2014 om 15:59 #117199Vandaag ff rv blokje inelkaar gezet met de 47 big deps cilindertje.
Kopje gelijk ook maar gevlakt en aangepast voor ciao.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.