Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 november 2013 om 18:52 #116943
Anoniemdit is Dagelijkse kost, maar ’t leek me leuk het ’n keer te delen met jullie! 😀
Hieronder zien we een 4 assige steentrailer. deze kan sturen op de laatste 2 assen.
deze assen worden gelagerd door een zogenaamde ‘draaikrans’ wat in feite niks meer is dan een vrij groot lager.
ik heb de laatste as eronder uit genomen compleet met het ‘draaistel’
het zogenaamde lager, had meer speling als wat opgegeven is in de APK-Zwaar eisen.
19 november 2013 om 22:58 #116950Tom96 :
maar ’t leek me leuk het ’n keer te delen met jullie! 😀En das altijd leuk

Neem aan dat aanhanger inmiddels weer apk heeft
@Thijmen
Dan had je wel de full house qua kwaaltjes en gebreken.
Wel slecht van Polini die normaal toch net spul levert.20 november 2013 om 16:53 #117010Vandaag was het carburateurdag! Ik heb uit mijn grote carbrotzooibak de mooiste onderdelen gehaald, een paar oude carburateurskeletten erbij gezocht en ben aan het rommelen gegaan. Ik heb alles tot in de kleine gaatjes gepoetst, het een en ander nagekeken en vervangen en weer in elkaar gezet :).
Jos carburateur fabriek:

1x 10/7, 2x 12/7, 1x 12/10. Altijd makkelijk ook al rijdt ik altijd met een 13/13. De brommer van mijn zusje heeft een nieuwe carburateur nodig en daar ga ik 1 van deze jongens voor gebruiken.

Samen sterk:

Verder nog een leuke groepsfoto van de gasschuiven gemaakt, grappig dat er eigenlijk geen 2 hetzelfde zijn. Ook bij de verschillende gasschuiven die ik dubbel heb zijn toch de opstaande randen waar de gaskabel inhaakt anders.
21 november 2013 om 19:01 #117035
AnoniemLekker bezig geweest
Die met vraagtekens erbij lijkt mij misschien zo´n spaco schuif, meen mij te herinneren dat die iets groter waren.Ondanks dat ik bijna niets meer met de Vespa doe kriebelde het laatst toch om het einddemper tuutje van de top one te draaien aangezien ik die van mij was kwijtgeraakt al een tijd geleden..

Binnekort misschien weer eens wat gaan kloten met de snor ciao:lol
21 november 2013 om 19:44 #117036Joris damn man, dat ziet er zeeeer sjiek uit!
Zou jij ook zoiets, maar dat een spruitstuk voor een 15 mm carb kunnen mmaken voor op een speedengine?21 november 2013 om 22:50 #117037
Anoniemspeedbuxy :
Tom96 :
maar ’t leek me leuk het ’n keer te delen met jullie! 😀En das altijd leuk

Neem aan dat aanhanger inmiddels weer apk heeft
Nou, helaas nog niet het geval, de draaikrans was 1 onderdeel, ben vandaag 9 uur bezig geweest met reparaties aan het chassis. ‘schetsplaten’ zijn meer dan 30% verrot en dus ook toe aan vervanging, dit is geen makkelijke klus aangezien deze vastgelast zitten aan het hoofd chassis. dat houd in: snijbrander, slijptol, lasapparaat en veel spierballen. want je werkt ondersteboven.
waarschijnlijk haal ik het wel deze voor vrijdag 17:00 afgemeld te krijgen!
enne owja, Bedankt voor je interesse! 😉
22 november 2013 om 10:46 #117039
Anoniem@ Speedy: Ik heb zelf geen speedengine meer dus kan ik niets meten, als jij mij een goede constructie tekening geeft met kloppende maten zou het wel moeten lukken
22 november 2013 om 11:02 #117040
! Joor !22 november 2013 om 11:17 #117042Tja, de spruitstukjes zijn momenteel uit voorraad 🙁
Ik zal deze middag even meten Joris 🙂22 november 2013 om 11:28 #117043Dat is bijna onmogelijk op een draaibank, het spruitstukje(het tuutje) staat onder een hoek en op een (hand) draaibank gaat dat niet lukken, misschien machinaal ook niet eens.
Een draaibank kan alleen symmetrische voorwerpen fabriceren(Aan beide kanten gelijke vormen)
22 november 2013 om 18:01 #117032inderdaad, dat zal met een cnc frees bank moeten gebeuren.
23 november 2013 om 21:13 #117064Beetje bij beetje komen we er wel

Vandaag gedaan, schokbrekers opgeknapt, kappen gepoetst, frame bijgespoten waar nodig was.25 november 2013 om 21:01 #115822
erikbloembergBegrenzer vandaag ff aan gesloten op me citta.
Was wel ff een klus om hem af te stellen.
Maar hij doet het.
25 november 2013 om 21:17 #117101vandaag poulie gemonteerd ipv mijn vario, ik ben nog niet helemaal tevreden.
de snaar lijkt te wat te slippen, en de std trekveertjes werken ook niet echt in het voordeel 😀
toen ik tuis kwam ontdekte ik dat de keerring helemaal uitgedroogd en gaar was en hierdoor flink lekte. eerst deze maar vervangen en dan verder testen.
edit: wie herkent deze weg nog van de VCM 2 jaar terug?
25 november 2013 om 23:39 #117094Std trekveertjes en zwaar elec vliegwiel doen hem de das om qua optrekken.
Verder klinkt ie wel netjes
Weg zegt mij zo 1 2 3 niks. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.