Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust topic
- Dit onderwerp bevat 2,184 reacties, 284 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 7 maanden geleden door TheCauwie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
20 oktober 2013 om 16:14 #115529
Das goed geslaagd zo te zien

Valt zo ook goed op dat de spoelers van een 43mm euro best huge zijn
20 oktober 2013 om 16:19 #115530ik heb er flink wat tijd in gestoken, en het resultaat is mooi strak met nette glijbaan-effecten.
tevens een complete how-to over geschreven, die staat op het citta-forum: klikde spoelers van een 43 euro zijn zeker wel groot! heb flink wat materiaal weg moeten halen.
20 oktober 2013 om 16:35 #109600@Lastpak: Mooi werk!
(PS: Horen die carters wel bij elkaar? Vreemde inlaat namelijk voor een kickcarter.)
M’n broer heeft laatst een cartersetje gestraald. Ik heb een klein beginnetje gemaakt deze op te poetsen. ‘K ga deze week even een potje polijstpasta halen.

To do list:
– Spoel en boosterpoorten nog wat gladder schuren.
– Originele inlaat afsluiten
– Krukas bewerken
– Carters + cilinderkop polijsten.Genoeg te doen de komende tijd

Laatst ook mijn tweedehandse Ipermatic replica gehoond.
Voor:

Na:

Ik ga de wand naar 41,2 of 41,4 honen (afhankelijk van welke overmaat zuiger te koop is)
20 oktober 2013 om 16:46 #52501carters horen inderdaad oorspronkelijk niet bij elkaar, grote carter is een gewoon brom elec carter.
jij hebt ook een net setje daar. ik weet niet wat je wilt doen, maar met roze polijstpasta krijg je alu goed glimmend.
dat honen ziet er ook goed uit!20 oktober 2013 om 16:51 #81868Ik wil het niet TE glimmend hebben, meer alles mooi egaal. Nu heb je wat donkere en wat lichtere plekjes op de carters en cilinderkop. Welke polijstpasta gebruik jij dan? Heb je een linkje van die roze pasta of een naam?
20 oktober 2013 om 16:57 #52533heb niet zozeer een link, maar dat is gewoon een algemeen product. gewoon even op googlen, vind je wel.
als je het niet te glimmend wilt hebben ben je zo klaar, gewoon met een katoenen polijstschijf er even over heen.27 oktober 2013 om 21:03 #116814@ttr-ciao
Dat klinkt echt alsof er een veel te kleinen sproeier in zit.
Jammer dat je er verlopig niks mee gaat doen, hij ziet er voor de rest echt niet slecht uit.28 oktober 2013 om 20:12 #116740Kick speed engine blokje is eindelijk aangeweest zie hier de eerste start 🙂
Sproeier 68 is toch teveel check die rook 😛Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi28 oktober 2013 om 23:39 #116099Niet de olie van het insmeren van de cilinder? verder klinkt ie wel leuk 😉
29 oktober 2013 om 01:01 #116821Heb hem nog een tijdje laten lopen natuurlijk maar het ging niet weg..dus we gaan weer wat sproeiers inslaan 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi29 oktober 2013 om 02:56 #116822Klinkt goed zeg! ik zou een 66 eens proberen, en wellicht 65.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 november 2013 om 08:21 #116902lekker aan een citta liggen/staan werken:
een ouwe bekende van me had een citta die op een gegeven moment heel erg slecht deed optrekken.
het was zelfs zo erg dat ik met mijn sparta-met dat ding bij hield met op trekken.dit is dus een no no :no
enfin,
ik krijg brommer, en meteen valt op dat er geen koel kap op zit;) (ik denk dat word een mooie voor het vast gelopen cilinder topic)
maar niet dus, er kwam een bobotech vanaf die totaal “perfect“ uit zag.
die bobotech is echt een dikke prut cilinder, niet kopen want de afwerking is echt triest.toen maar naar de brommer shop voor een std 50cil.
een mooie gevonden 38.4 met nieuwe zuiger, even beetje gehoond en schoon gemaakt.
toen nog even van een stuk plaat een koelkapje gemaakt en klaar is de citta.nu rijdt die weer lekker te hard en komt alle bergjes hier op
lang leven vespa vingers
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.19 november 2013 om 15:53 #116881Ik ben vandaag even bezig geweest met mijn gashendel.
Ik had ondertussen al een cruisecontrol met 3 standen en dikke spieren op mijn rechter arm van het gasgeven.Nu loopt hij weer lekker soepel! 😀
19 november 2013 om 17:14 #116941Ken het dilemma. helemaal uit mekaar schroeven, alles schoonmaken & goed in de vet zetten. doet ie het weer prima!
Zelf heb ik ook wat ‘geklust’… Ben bezig met voorbereidingen om me ciao helemaal op te knappen. alles nieuw etc.

Beginnetje ;).
19 november 2013 om 17:49 #116942Vandaag m’n nieuwe blokje onder de brommer gezet. Polini speedengine met 42mm pinasco.
Maar, de gehele dag problemen staan oplossen aan de nieuwe speedengine carters. Gaten van de carterbouten zaten vol met bramen, de gaten voor de ontsteking en de lichtspoel waren dicht, bramen aan de binnenkant van de carters, contactpunten pastten niet soepel in de carter, gaten voor de blokbouten sloten niet op elkaar aan en als laatste leuke verrassing een lekkende koppakking. :boosAlles weer opgelapt en morgen maar eens een testrondje doen.
Remmen is angst -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.