Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 1,696 tot 1,710 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

vandaag toch maar eventjes verder gegaan met het flowen van mijn spruitstukje:

Ik twijfel nu alleen nog even of ik de carb nog moet flowen. aangezien ik een aardig stuk zie zitten. aan de andere kant, het is maar een 17.5mm, dus ik heb geen idee of het ook nut heeft.

r32
      Bijdrager

Fons,

Heeft me de tapeindes gebracht , super.

Heel erg bedankt.

Brommer loopt weer.

Fons dankjewel

pepko
        Donateur

Ik heb vandaag voor het eerst een varionaafje gereviseerd, incl een Ferodo remschoentje.

mooie metallic naafolie zat er in.. :con

en het resultaat:

ritze
          Bijdrager

groot carter getunerd voor het dr 43 kitje, alleen nu zijn de kanalen in de carters iets anders dan normaal gemaakt,
            binnen kort maak ik een paar fototjes

ik zal het maar trechter kanalen noemen 😀

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
            Link naar Mijn collectie / Projecten.

Anoniem

Alles stukje bij beetje weer fijn 100% maken! :thumb

JoeriH
              Bijdrager

Mooi man.
                Maar wat is er mis met die lamp dan?

miniciao1968
                Donateur

Stoere tank stickers… maakt de Ciao NOG meer een wereld brommer..! Koplamp is inderdaad wat lomp.. maar je weet nu wel waar je rijdt in het donker..:)
                  Pas op dat deze rode Ciao ook niet ”te” mooi gaat worden.. Anders rij je er blijkbaar niet op.. 😀

Ik zie dat je ook nog mooie chromen spatborden in je hok hebt liggen.. waar gaan die op komen ?
                  Morgen eens stukje rijden, neem ik aan ?? 😉

speedbuxy
                  Bijdrager

Vandaag deze jongen even getest.

Hij hangt er los naast omdat hij door een crash eraf gevallen is.
                    Ik had hem namelijk profersories vast gemaakt en dan ook nog de verkeerde kant langs gezien deze uitlaat aan de poeli zijde uitkomt waar ik geen gaatje heb zitten.

En 1e proef rondje ging dit prima, dus 2e test rondje de cam mee totdat ik halverwege zonder benz kwam te zitten en ik dus wat heen weer ging slingeren om zo met het laatste beetje benz nog thuis te komen.
                    Maar in 1x hapt de uitlaat vet op de grond waardoor ik over dwars sloeg er dikke glijder maakte.

Ik had de cam lopen maar uit gerekend bij deze actie vond hij het weer nodig om te focken qua niks opnemen:boos
                    Ik heb dit al vaker gehad en vooral met foto,s doet ie dit vaak, dus dit was ook z,n laatste ronde en ga nu voor een nieuwe.
                    Want is natuurlijk eeuwige zonde dat hij 1 van m,n weinig crashjes niet gefilmd heeft:boos
                    Terwijl het record lampje gewoon volop stond te knipperen.

Maar goed de Citta heeft behalve een afgerubbert stepje nergens last van en ikzelf heb alleen een redelijk schaaf wond op m,n elleboog en een kleintje op m,n voet een been.
                    En ben blij dat het niet m,n uitlaat flens heeft gekost want de uitlaat bocht was redelijk uit gebogen.

Maar het uitlaatje rijd best lekker en is over het hele gebied wel sterk, maar hij laat op top wel een 10km liggen en is ook niet echt stil te noemen ondanks de groot ogende demper.

pepko
                    Donateur

@andree, balen maar ik zie dat je ook geen klem om de uitlaatmond hebt zitten? niet zo gek dat die er af valt dan..

ik heb de ciao weer in elkaar zitten na een naafrevisie en cilinderwissel.

hier de eerste start:

alleen mijn rem lijkt niet te werken, ik heb een ferodo remschoen maar hij doet helemaal niks.

misschien heb ik wat olie geknoeid met het het vullen van de naaf ofzo.

gr. popko

hansieb
                      Moderator

Dat klinkt een stuk gezonder als toen bij de vc tour.

Btw die ferodo moet je even een paar dagen goed inremmen. Komt vanzelf goed.

speedbuxy
                        Bijdrager

pepko :
                          @andree, balen maar ik zie dat je ook geen klem om de uitlaatmond hebt zitten?

Klopt want moest de uitlaat erom heen draaien en tikken zo strak zat ie om de flens.
                          (met de nadruk op zat:lol)
                          Maar uitlaat zat prima vast (als een huis zelfs) want hij is er ook niet onder weg gevallen, maar hij hapte op het weg dek toen ik van links naar rechts begon te slinger omdat ik out of fuel was en zo de laatste restje er nog uit wou trekken.

Filmpje van je kan ik niet horen want boxen liggen hier momenteel even los.

pepko
                          Donateur

@andree, dan hing die ook goed laag bij de grond of niet? 😀

de vreugde was helaas van korte duur, na ongeveer een km rijden deed ie opeens bwoaaaaaaap en sindsdien start en rijd hij alleen nog maar op de choke 😕

ik gok dat ik pakking of iets dergelijks eruit geblazen heb.

speedbuxy
                            Bijdrager

pepko :
                              @andree, dan hing die ook goed laag bij de grond of niet? 😀

Offcourse zoals 90% bij de Citta:lol:|
                              Maar misschien heb je een vuiltje in de carb.

pepko
                              Donateur

de sproeier zat verstopt inderdaad, even de carb schoongemaakt en hij startte in 1 stap :thumb

Lastpak
                                Bijdrager

vandaag mijn polini kickstart speed engine blok opgebouwd.
                                  de kick speed engine carters dus, polini 43 kit racing, polini hd kopje en polini top one uitlaat.

alles gemonteerd onder mijn ciao, gaat nog lastig een kick blok in een p frame stoppen.
                                  plek voor de cdi gezocht, kabels aangesloten. volgend weekend afmaken en gassen:).

edit 20-10: gisteren rijdend gemaakt!

vandaag een carterset bewerkt op een 43 eurocilindro en een complete how-to erover geschreven!

15 berichten aan het bekijken - 1,696 tot 1,710 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.