Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

De Ciao maakt weer mooie slagen zo te horen staat hij nu ook iets rijker dan eerst.
      Wat betreft de SB zal ik van het zasdel nog wel die vloekende Avanti tekst proberen te verwijderen of juist iets met rood doen daar. Heb je wel een net 5 tands kickkruk, misschien dat we iets kunnen regelen?

Anoniem

nieuwe remvoering voor en achter gemonteerd,
        inremmen… bah wat een kut karwei. maar nu remmen ze wel lekker.
        en hij is onwijs zuinig voor SE, nu al 140km gereden met 4 liter, en nog niet op reserve gehoeven.

Guido
        Donateur

Vandaag de laatste hand gelegd aan de ‘moeder SI’, als antwoord op alle moederfietsen die je overal hier ziet.

Martino
          Moderator

Mooi weer wat Si geweld op het forum. Beter dan al die Citta’s. 😉

Ik mis alleen nog wat kapwerk en heb je nu de bagagedragerroosters als treeplankjes gebruikt, dit heb ik nog niet eerder gezien, maar oogt wel grappig.

Guido
            Donateur

De zijkappen zitten er nu op. Misschien laat ik het kapje van de kabelgoot weg, dan oogt de SI wat slanker.
              En die treeplankjes, het staat wel stoer. Straks met dochterlief een testrit maken 😀

Wilk1985
              Moderator

Mooi geworden Guido! Veel plezier ermee rij voorzichtig 🙂

hansieb
                Moderator

Rijd je zo probleemloos meer dan half jaar rond, gaat de band ineens lek door een nietje.

Optrekken gaat ook al iets minder en ik gok dat het door de lichte koppeling segmenten komt :lol

speedbuxy
                  Bijdrager

Das haast nog erger dan m,n Harz koppelings schoentjes:lol
                    Shame on you hans:D

Jonny10
                    Bijdrager

Gereviseerde blokje eronder gehangen en eindelijk eens kunnen rijden op me Si! Morgen eens fatsoenlijk schoonmaken 🙂

W-Y
                      Bijdrager

Vanaaf eens geprobeerd om de handmade uit te deuken volgens de druk en verwarm techniek.

Beide kanten van de uitlaat afgesloten en de compressor erop, lekte wel met amper 4 bar druk.
                        Opzich werkte het wel zo, de echt diepe deuken zijn lastig weg te krijgen, ook al werd het metaal roodgloeiend.
                        Misschien nog meer warmte en druk nodig 🙂

Martino
                        Moderator

Aah toch eens begonnen aan het uitdeuken van een uitlaat welke eigenlijk ook de deukjes hoort te hebben. Ik ben benieuwd of je alles eruit krijgt en hoe het eindresultaat eruit gaat zien.

Jonny10
                          Bijdrager

Ik heb nog nooit tapeinden dol gedraaid, maar dit setje van JMPB ging vrij snel. Raakte al helemaal in paniek, maar gelukkig met twee moertjes op elkaar er nog uit kunnen krijgen. Nu maar 3x een individueel tapeind besteld.

Enige reden waarom het tapeind bij mijn uitlaatpoort pikzwart was?

ritze
                            Bijdrager

@jonny : gaatje in je uitlaat kanaal?

ik heb gisteren de citta van mn schoonbroer gestript en blok uit elkaar.
                              en ja het was weer een giga grote olie puinzooi in dat ding.
                              zeker 3 uur bezig geweest om alles schoon te maken.

daarnaa kop gevlakt, uitlaat poort bewerkt en 13 13 erop gezet 😀
                              en het loopt perfect

ik ben er blij mee

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Lastpak
                              Bijdrager

vandaag een vrijwel compleet nieuwe variokoppeling samengesteld.

als eerst een set nette vario segmenten gevlakt, zodat de schijven net wat dieper kunnen vallen(zie bv waarom special). daarna de lagers uit een oude koppeling gehaald en overgezet naar een gloednieuwe koppeling + nieuw vet bij de lagers. positieveren en rubbertjes gemonteerd, blauwe trekveren erin, gele drukveer geplaatst en zgan 90mm schijven gemonteerd.

nul speling op de bronzen bus:thumb, deze koppeling zal flink wat moeten kunnen verdragen en heb daar nu wel vertrouwen in:).

Citta-ciao
                                Donateur

Gisteren is me cilinderflens afgebroken van me 41mm polini cilinder.
                                  Dus nu maar een 50cc aluminium uit de kast getrokken, en deze weer zeer net gemaakt(kras vrij, en smooth)
                                  Ik vond de afwerking van de poorten ook niet zo lekker in de cilinder, dus deze ook goed glad en netjes gemaakt

foto’s

15 berichten aan het bekijken - 1,606 tot 1,620 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.