Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 1,591 tot 1,605 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mees
    Bijdrager

Het was lekker weer dus heb even mijn complete brommer van een vers zwart lakje voorzien.
      Eerst dus een halve dag lopen schuren 😉
      Foto van alleen frame + kappen gemonteerd.

Citta-ciao
      Donateur

Wou er een originele 41mm polini zuiger in me cilinder doen, had ik me inlaat+carter tussen de bankschroef gezet..brak die af.. wou alleen het carter gedeelte tussen de bankschroef maar goed, baal natuurlijk erg, blokje loopt lekker..

Ben het volgende aan het proberen:

2 componenten lijm speciaal om ijzeren onderdelen weer aan elkaar te lijmen:?

Tis wel een mooie breuk omdat het nog precies op elkaar past, maarja nu hopen dat het sterk genoeg is en blijft om er een carburateur onder te plaatsen:)

Florian
        Moderator

Volgende keer het derde ophangpunt in de bankschroef zetten, ook hier voorzichtig mee zijn:! Je ziet namelijk vaag genoeg carters waarbij deze afgebroken is.

Citta-ciao
          Donateur

Ja normaal ben ik er ook erg voorzichtig mee, maar had er helemaal niet meer aan gedacht, nu hopen dat dit blijft zitten, de lijm kon 220 kilo tillen stond op de verpakking?, maar goed anders moet ik het maar door iemand laten lassen:)

FonS
            Bijdrager

Ik ben benieuwd of die lijm de combinatie van gewicht (van de carburateur) , trillingen en benzine / olie aan kan.

Toen ik net begon met sleutelen is bij mij het derde ophangpunt afgebroken in de bankschroef. Sindsdien doe ik het anders, lijkt mij het stevigst, heeft in ieder geval nooit problemen opgeleverd:

Ontopic weer 🙂

Citta-ciao
              Donateur

Ja Fons ik ben ook benieuwd, lees de beschrijving van de lijm is:http://www.bison.nl/nl-nl/producten/647-2-componentenlijmen/product/2284-kombi-metaal/

Het kan trillingen,kracht zeewater enz hebben, nja we zien het wel:)

het geluk is dat er niks geen randjes of stukjes afgebroken zijn dus in theorie geen prestatie verlies mag geven:).

Anoniem

DR 38.4mm opgepoetst. deze was op mn vorige blokje blijkbaar beschadigd geraakt, nooit niks van gemerkt.
                  dikke streep door de hele cilinder, ten hoogte van uitlaatpoort. zuiger is ook beschadigd.
                  doet alletwee niks af voor compressie, heb alles netjes weggepoetst. :thumb

Vanochtend op het werk een cilinder gekregen van goede maat van me. mallosi brevetato 41mm. maar de uitlaatflens is ooit slecht gerepareerd, nu wilde ik vandaag even een nieuwe eraan maken, had alles klaar liggen.
                  kwam er een spoedgeval tussendoor, turbo vervangen, en half 8 pas klaar met werken……
                  ook fijn dat ik de chef z’n auto in elkaar heb gereden met een oplegger….. allemaal lekker vandaag dus… :boos

speedbuxy
                  Bijdrager

2013 is niet echt jou jaar Tom, ook al heb je daar wel 2 leuke cilindertjes:thumb

Jonny10
                    Bijdrager

Eindelijk eens tijd en eindelijk eens fatsoenlijk weer. Ik heb van een kennis een hogedrukspuit geleend om roestvlokken uit me tank te knallen. Het normale HG/Azijn kuurtje had niks geholpen.

Een oud wit t-shirt eronder gelegd zodat ik goed kon zien wat eruit kwam. Tweede ronde had ik wat magisch velgenreiniger erin laten trekken en ondertussen de bakstenen van het huis schoongespoten. En er kwam daarna rustig net zoveel uit :lol

Nu weer eens HG Ontroester er in laten trekken en hopelijk morgen nog een keer.

Groot:

Gedroogd:

pepko
                      Donateur

en nu heb je een halve liter meer tankinhoud? 😀

Anoniem

Uitlaatje gekregen, proma’tje.
                          3 uur lang geschuurd, demper opgepoetst.
                          morgen ga ik 3 kleine scheurtjes lassen en te de tailpipe eraan maken.
                          word mn tijdelijk uitlaatje voor de limbotour. :thumb

W-Y
                          Bijdrager

Ciao weer aan de praat 😀

F*ck it, krijg ik niet voor elkaar om het filmpje in dit topic te krijgen dan maar een link. 😀
                            LINK >> CIAO nu met elec blokje

Ook heb ik het mooie bravo/avanti zadel ontvangen. Meteen gemonteerd 🙂

Florian
                            Moderator

Heb je filmpje even gefixt, hij loopt weer netjes. Wat klinkt dat toch lekker zo’n origineel blokje.

Ik vind die Super Bravo echt supergaaf! Echt een beest zo met die dikke banden. Helemaal klaar voor de Limbo-tour:thumb

speedbuxy
                              Bijdrager

Dat klinkt weer lekker vers:thumb en nu ook elec dus geen puntjes gezeur meer voor jou.
                                En die bravo is zeker nice zo met die dikke banden:thumb

W-Y
                                Bijdrager

Precies, ik had nog een elec belgenblok liggen. Zal het even bijwerking in me perso! Ben nu weer bezig met de bravo aangezien dat nog niet goed is met de vario, ook zit er nog een ratel in het blok en moet eigenlijk de kruk over persen, of een z.g.a.n. Kickkruk vinden met 6 tandjes. 🙂

15 berichten aan het bekijken - 1,591 tot 1,605 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.