Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust topic

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust topic

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 2,185)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Florian! :
      EDIT: @Buxy: Als je koffie drinkt wat er zo uitziet zou ik mijn leven niet zeker meer zijn hoor:lol

Ik wel want ik ”lus” dat alleen als er liters koffie melk bij zit:lol

@Zeebodem
      Zonder beeldelijk materiaal weet deze user zich raad met u post:lol

niek1992
      Bijdrager

“wat heb ik vandaag geklust”

eigenlijk meer afgelopen weekend, maar vond het wel leuk om nog eventjes te posten.

Zelf werk ik bij Renault op zaterdag, als vloerpoetser.. maar mag altijd gebruik maken van het gereedschap wat daar staat, of ander materiaal wat ik nodig heb (lagerpers, freesjes etc.)

gebruiker @Jonny10 had een verkracht carter gekregen, met roest in de tank, hierdoor waren de lagers van de krukas niet goed meer. Deze eraf gehaald & het carter schoongemaakt.
        Het carter kwam zo bij mij binnen:

Hier was het meeste vuil er al vanaf, vet en drap was er al afgeborsteld.

Na schoonmaak zag hij er zo uit:

ook het vliegwiel eventjes een schoonmaak-badje gegeven:

nagenoeg nieuw al zeg ik het zelf. jammer van de beschadigingen rondom het gat, maar zo kregen we hem, dus helaas.

Toen begonnen aan het krukje. het was een bromkruk, erg vies, maar heb er naar mijn idee wat van kunnne maken. Wat me opviel, is dat er op de wang een “R” stond, net zoals op een kick-kruk die ik ook had rondslingeren. En heb eigenlijk nooit geweten wat dit nou inhield.

hieronder het enigste foto’tje van de kruk, in vergelijking met een snor-kruk:

lagers lagen al in de vriezer, en vervolgens het alles in mekaar gestampt. Wel vond ik dat het naaldlager van het Big-end wat herrie maakte. Had overigens geen speling, maar er heeft wel roest in gestaan. busje remmenreiniger erop geleegd, en vervolgens een flinke scheut naaimachine-olie heeft hem goed gedaan. paar kilometertjes rijden en het zal wel goed gaan.

Nu kan @jonny10 eindelijk naar de RDW-keuring om ze citta weer op de weg te krijgen :’)

Rizla
        Donateur

waarmee maak je dat schoon? wasbenzine?

niek1992
          Bijdrager

Velgenreiniger. diegene die je niet bij de halfords haal, maar bij een groothandel ;).

Rizla
            Donateur

wat hoofd bestandsdelen zitten er in. Anders maak ik het zelf even. Ben laborant

Waarschijnlijk is het een alkalisch mengsel

niek1992
              Bijdrager

geen idee, ben momenteel niet op het werk. Heb thuis wel een paar flesjes staan met velgenreiniger wil ik zoiets thuis ook doen. T maakt iig goed schoon. Begint ook helemaal te schuimen (chemische reactie met het aluminium/vuil denk ik).

anyway, zal zaterdag wel eventjes een foto’tje schieten van de jerry waar het in zit. Hier staan ook de hoofd-bestanddelen op;).

Rizla
                Donateur

oke bedankt

gebruik je toevallig tanner van atas

fallenes
                  Bijdrager

vandaag ff de kleur en blanke lak op de achtervelg gespoten. Morgen komt de andere velg omdat de winkels vandaag dicht waren en geen kleur en blanke lak meer had

pepko
                    Donateur

zwarte velgjes 😀

Anoniem

citta1234
                        Bijdrager

Zien we hier een 43mm polini? 😀

Anoniem

citta1234 :
                            Zien we hier een 43mm polini? 😀

Correct. :lol
                            Verveelde mezelf, boormachine + handvijltjes. 60 minuten werk, op het oog gedaan.
                            alles netjes afgewerkt. wil er een DR EVO zuiger voor gaan gebruiken

fallenes
                            Bijdrager

Orginele demper pas gemaakt voor de bidalot uitlaatje. De polymer demper die ik er eerst op had zitten maakte dikke herrie.

Martino
                              Moderator

Weer een klein stapje verder met een Polini SE opbouw. Vandaag de carters gecoat.

CiaoGutti
                                Bijdrager

Zo dat is vers 😮

15 berichten aan het bekijken - 1,546 tot 1,560 (van in totaal 2,185)
                                • Het onderwerp ‘Wat heb je vandaag geklust topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.