Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 428)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
  • 1

Crullie
    Donateur

Nice, dat is geen klusje maar een Profie Job :thumb
      Zoals we van je gewent zijn 😉

TICKLING BARN
      1

Crullie
      Donateur

Twee Carbjes opgeknapt :thumb

P1010006

TICKLING BARN

bram0vitz
        Bijdrager

Dat is een beste, waar is die van?

beetje prutsen hier en daar
          Link naar Mijn collectie / Projecten.
          1

Crullie
          Donateur

Links de 21mm Dellorto, nu voorzien van een andere vlotterkamerdeksel met schroefdop om zonder veel gedoe sproeier te kunnen wisselen.
            Rechts een 42mm Kei-Hin voor de XR500R Honda, zat een 38mm op dus een beetje meer adem voor de 4takt één pitter, nu hopen dat hij zich niet verslikt.
            Anders kijken of het koperwerk van de 38mm uitgewisseld kan worden.
            Komt vast goed :thumb

TICKLING BARN

bram0vitz
            Bijdrager

Ah toch van een enduro, vond de gashevel al veel op de Teikei YDIS lijken die op mijn XT zit.

Zal vast wel goed komen, uitlaat traject nog origineel? valt meestal ook wel iets te halen mocht je carb upgraden.

beetje prutsen hier en daar
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Crullie
              Donateur

Ja uitlaat pijpen zijn 3mm groter/dikker en demper is van Sebring, heerlijke bopperdebobb geluiden geeft dat en veel gevoeliger aan het gas.
                Yamaha XT heb ik lang geleden ook mee gespeelt maar was helaas niet tegen mij opgewassen 😎

TICKLING BARN

Shark
                Donateur

cxhaso
                  Ik ben bezig met deze chaos. Zojuist een cilinderkoptemperatuursensortje (CHT) aangesloten. Als de temperatuur te hoog is (warmloper/motorschade) gaat er een ledje branden, of als je wilt, schakelt de motor uit.

zevenenergie
                  Donateur

Om de ghaos nog wat te vergroten, zou je er een gsm printplaatje bij in kunnen bouwen, zodat je gebeld word als de temperatuur te hoog is, en dat er misschien ook gelijk een belletje gaat naar de ANWB, dat is wel zo prakties. :thumb

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 1 week geleden door zevenenergie.

Joor
                    Donateur

En op welke temperatuur stel je dat dan in?

Shark
                      Donateur

Hi Joor, dat moet ik nog uitvogelem. Bij 20 graden C is de weerstand 50K Ohm, bij 100 graden C, ongeveer 5K ohm.
                        Ik ga dit gewoon aansluiten om een gezonde motor (ciao met een DR43 die flink wat toeren draait) en dan log ik de meetwaarden, en op basis daarvan bepaal ik dan wat nog veilig is. Ik vermoed zo grofweg 200 graden celsius, misschien iets minder.

1

Piet30
                        Donateur

I finally assembled the tooth belt drive with toothed clutch housing and toothed pulley on my oldtimer Ciao. :mrgreen:
                          IMG_20251218_182226
                          IMG_20251218_182026

Crullie
                          Donateur

As long the engine is original with no extra horsepower or tuned then its fine.
                            Fast tuned engine’s will eat up the beld in no time.
                            Succes :thumb

TICKLING BARN
                            1

Daniel citta 0.5
                            Bijdrager

Screenshot_20251223_162547_Photosvandaag me mp one carters inelkaar geknutseld. Spruitstuk aangepast zodat er een 21 mm carb op past weet alleen nog niet welke cilinder er op komt dus voor nu maar eerst een 65dr

Screenshot_20251223_162428_Photoshad me een poos terug een set grillo velgen via mp gescoord. die maar gemonteerd voor nu denk dat ik die het zelfde geel maak als in sticker op de coverkap. Citta staat momenteel gwn in de huiskamer omdat er delen opnieuw gecoat gaan worden

Burn rubber not your soul

Crullie
                              Donateur

Dat lijkt een leuke Dizzy te worden, Grillo wieltjes staan goed :thumb

TICKLING BARN

Daniel citta 0.5
                                Bijdrager

@curllie dankje vind het ook tov staan zo.
                                  Ben benieuwd wat dat straks doet incl een fox koppeling.
                                  Mp one eindelijk tussen achterbrug past dan de malossi filter nog wel lijkt allemaal zo krap.
                                  Eerst met poelie afstellen, iemand nog tips ivm bwhaap zit nu een 21 mm  65 dr tuned
                                  Gas naald w7 3de klipje van boven 265au 60 die hele kleine 50 en hoofd nu 86 geen luchtfilter puntjes op 0.50

Burn rubber not your soul
                                15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 428)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.