Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust? Deel 2
- Dit onderwerp bevat 427 reacties, 77 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 maart 2023 om 14:49 #819415
Vandaag een zo goed als nieuw Polini speed engine gerepareerd.
Het blok liep zwaar.

De krukas liep aan op het inlaat vlakje.

Je kan zien dat waar de krukas niet tegenaan gelopen heeft, een stukje hoger is, dus er is aardig wat van af.Ik heb hem op de juiste maat gekottert:

De lager passing van het kleine carter is te ruim,Het lager valt er zo in. Dus dat gaan we ook repareren.
Toch niet zo leuk van polini.30 maart 2023 om 17:02 #819417Toch niet zo leuk van polini.
Klopt, ik heb ook al 2 nieuwere gebruikte carters van polini hier op de werkbank gehad en dat is me toch bagger, lijkt wel China kwaliteit, volgens mij moet Polini zich achter de oren krabben want dit gaat niet goed komen.
Blij dat ik nog 3 oudere speedengine carters heb, de oudste is al 32 jaar jong en loopt nog steeds heel goed.
TICKLING BARN31 maart 2023 om 10:03 #819439@Crullie
Ja, het is wat…Lagerpassing gerepareerd, door het uit te draaien en er een Ergal 7075 T6 ruimtevaart aluminium ring in te zetten, met de juiste passing.
.
En het is weer een net blokje 🙂
31 maart 2023 om 14:08 #819442Nice, weer een echte Speed Engine
TICKLING BARN31 maart 2023 om 16:28 #819443Ziet er weer keurig uit, vakwerk.
Ik wist dat het vliegwiel wel eens aanloopt op de speedengine, maar dat kan dan ook door de conische dikte van de krukas komen, dat die te dun is, maar van deze minpunten had ik nog niet gelezen.
Ik wou rond de vakantie ook eens rond kijken naar een speedengine carter, maar dit geeft te denken, want als ergens een slecht exemplaar tussen zit weet ik hem altijd te krijgen 😉
Is de Malossi mp one ook beter van kwaliteit?
Even een trekstartje op mijn Citta gezet.
31 maart 2023 om 18:31 #819445Ik heb een kickstarter kruktap op een volronde Mazzucchelli krukas geklust. Gedraaid, geslepen, gefreesd, gehard en ontlaten:
Oude kruktap verwijderd en uitgedraaid:
Samengeperst en uitgelijnd:
Klaar.Erg nice.. ook al getest? Iets om te onthouden voor in de toekomst.. 😇
No stress, all fun and a bit of speedHet is een dienst die ik aanbied en waar mensen van gebruik gemaakt hebben.
Werkt perfect.
17 april 2023 om 22:29 #819756Ipv het vierkant plastic ome Alie trekstartertje een beter model geplaatst.
Nu was het alleen even een probleem om de juiste meenemer te vinden.. nou ja het vinden was geen probleem maar ik had zoiets van.. ik ga geen 20 euro voor zo’n klein dingetje betalen. Na een poosje zoeken dan maar besloten die zelf te gaan maken. Nu beschik ik helaas niet over een draaibank enzo dus ouderwets beunwerk met ijzerzaag, vijlen, boormachine en een dremel.Begonnen met een stuk aluminium wat ooit een schokbreker van een Honda MB was

Beetje hakken en zagen
En dan geduldig met de Dremel spelen tot er een beetje model in komt
Het begint er op te lijken
Geen commentaar
Grondplaatje gemaakt
Laagje 9005 er op en gemonteerd..

Aardig netjes gedaan zo met de Dremel in de losse hand 😁 Ben wel benieuwd hoe lang die gaat houden aangezien hij van alu is.. 🤞
No stress, all fun and a bit of speedAan het ouderwetse handwerk, zie je wat iemand in huis heeft, zeg ik altijd.

Het is dat is dat ik nu even tussen twee banen in zit of te wel in de WW. Fijn dat het er is maar het is natuurlijk geen vetpot om van 70% van je laatst verdiende loon rond te komen. Vandaar dat ik dit zelf maar even ben gaan maken ipv 1 kopen voor een paar tientjes. Dit had ik liggen en behalve een beetje tijd (en dat heb ik genoeg nu) en stroom koste het verder niets.
Het is idd afwachten hoe lang die het gaat houden maar ik weet nu hoe ik het moet maken dus ja als die besluit te gaan breken dan maak ik me gewoon weer een nieuwe 😎 .. misschien dan wel uit ijzer ipv aluminium. Of wellicht heb ik dan al weer een baan en koop ik me gewoon een goeie.18 april 2023 om 11:17 #819766En nu de Citta verder klaar is ben ik bezig met een projectje om van ouwe meuk wat ik had liggen en hier en daar wat tweedehands spul van MP, een rijdend brommertje te bouwen. Het wordt wel een Frankenstein model aangezien er van diverse brommers onderdelen gebruikt worden. Het frame is van een Citta, de voorvork is deels Citta en deels Vespa Si. Achterbrug en wielen van een Si en de spatborden van een Tomos. Aangepast stuur van een Honda MT. Enzovoort enzovoort . Het kan allemaal nog veranderen naarmate het project vordert.

Nice Wim, knap werk!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.