Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 428)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mean-machine
    Bijdrager

Jeetje, zeg, laat ik daar nu toch iets op weten.
      Morgen uitleggen wat je er aan kan doen.

————————————————————————-
      Ik ben ook benieuwd!
      Zelf zat ik eerder te denken aan de afvalton!

zevenenergie
      Donateur

Ik zal er even een apart topic voor openen want dit is het “wat heb je vandaag geklutst topic”

Versleten inlaatvlakje herstellen, speedengine

zevenenergie
        Donateur

Ik heb vandaag mijn vertrouwde Proma citypower vervangen voor een leovice SP
          ook wel eens “de sigaar” genoemd.

Mijn god, wat een verschil….Power, niet normaal, en ook nog eens redelijk stil.

IMG_0610
          Ik ben benieuwt hoelang het blokje dit volhoud. 🙄

Ik heb het RVS omhulsel er afgehaald om minder opvallend te zijn en de mond wat aangepast zodat hij beter klemt.
          Voor de oplettende onder ons; dat nylon draadje is om de snelheids-begrenzer in werking te stellen.
          Het is mijn dagelijks vervoer brommer, waar ik heel veel km,s meer draai en geen tijd heb om hem op te knappen.
          Vandaar het iets wat slordige uiterlijk 😳 .

Gratje
          Bijdrager

Vandaag voor het eerst spoelpoorten doorgetrokken met mijn dremel.
            Dit voor mijn proef blok voor de 43 mm motiristica milanese. (die van 35 euro)
            Voor een eerste keer vond ik het niet tegenvallen.
            IMG_20200502_153915

Helaas 1 keertje goed uitgeschoten daar bovenin. Gelukkig geen last van.
            En als ik hem nu vergelijk met mijn speed engine lijken ze verdomd veel op elkaar qua poorterij.

FonS
            Bijdrager

Vandaag weer eens een variodeksel voorzien van loopstand. Of eigenlijk is het fietsstand.
              In het verleden al eens gedaan, maar dat is al járen geleden. Gelukkig weer prima voor elkaar gekregen.

20200516_205400
              20200516_212501

Gratje
              Bijdrager

@Fons mooi om te zien! Heb je dat bovenste gaatje waar het drukpinnetje doorheengaat door moeten boren? dacht gezien te hebben dat die solide dicht was.
                Zijn dus alle variocardandeksels “voorbereid” voor loopstand/fietsstand?
                Anders een mooie how to schrijven 😉
                gisteren geen brommerdingen gedaan. nieuwe hogedrukreiniger gekocht. Auto gewassen. telt dat ook?

zevenenergie
                Donateur

Nee dat telt niet. Als nu je brommer heel vies was en je hem schoon gemaakt en je had daar een mooie reportage van, dan weer wel.

FonS
                  Bijdrager

Zijn dus alle variocardandeksels “voorbereid” voor loopstand/fietsstand?

Het gietwerk van de deksels is altijd hetzelfde. Maar omdat o.a. Super Bravo’s en sommige uitvoeringen van de Si geen trappers hadden, maar kickstart, is er bespaard op de fietsstand. Zonder trappers kun je immers niet fietsen.
                    Je moet twee gaten opboren: voor de gaffel en voor de pin die het hendeltje op z’n plek houdt.
                    De gaffel wordt afgedicht dmv een o-ring, zou je het gat alleen boren, is de wand te grof en gaat je naaf waarschijnlijk lekken langs die o-ring. Dat gat moet dus glad op maat gemaakt worden met behulp van een ruimer.
                    Het is dus geen klusje waar elke huis- tuin- en keukenklusser zomaar aan moet beginnen. Doe je het verkeerd, kun je fluiten naar je fietsstand of zelf de hele deksel.

Magnus01
                    Bijdrager

20200603_153853Een buurman heeft een mooie 1988 Ciao gekocht, moet alleen nog gekeurd worden. Heel lang stil gestaan dus vandaag lekker aan gesleuteld en hij loopt weer.

Citta-1997
                      Bijdrager

Stofringen geprint met de 3D printer, ene kant was de stofring versleten en de andere kant was er bijna niks meer van te zien. Scheelt een hoop trillingen.

20200604_18511920200603_195017

Crullie
                        Donateur

Kreeg ik dorst van 😎  loodzwaar gedrocht 😕

P1040011

Vakantie, dus de dikke één pitter aka bottenkraker is toe voor een overmaat zuiger met boring 😛  beetje koppel erbij.
                          Ook afstelling, spannen dubbele balans assen en veertjes vervroeger ontsteking eens controleren want dat is volgens mij nog nooit gebeurt bij dit blok, verse filters, top-set, pakkingen, olie, klepjes en dan een Sebring demper testen.

Wish me luck 🙄

TICKLING BARN

Biermobiel21
                          Bijdrager

20201023_162922
                            20201023_17540020201023_17542820201023_17552720201023_175449
                            Zijinlaatadapter gegoten voor een mixblok en minarelli membraan. Deze past zonder in het frame te hoeven hakken. Moet alleen nog de montagegaten boren en tappen…
                            Nu maar snel mn ciao opbouwen want ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen. :mrgreen:

zevenenergie
                            Donateur

Uitstekend gedaan :thumb
                              1 van de meest doordachte zelfbouw inlaten die ik gezien heb hier op het forum. Dit belooft wat voor de toekomst.

Jorick
                              Bijdrager

Nice! Leuk dat zelf gieten zelf ook aan gedacht om hier eens aan te beginnen. Van wel materiaal heb je de mal gemaakt?

Biermobiel21
                                Bijdrager

@zevenenergie
                                  Thanks! Ik heb er superveel van geleerd, dus mn volgende gietstuk zal hopelijk netter zijn. Maar voor de 1e keer zandgieten ben ik toch best trots.

@jorick0570

Ik heb een zandmal gebruikt en om de afdrukken in het zand te krijgen heb ik een paar 3D prints laten maken.
                                  20201023_151911
                                  Dit is een kant van de mal met binnenmal.
                                  20201020_160210
                                  En hier heb ik de vorm dan mee gemaakt.

Voor het aluminium heb ik kapotte carterdelen gebruikt, gesmolten in een gietijzeren pannetje op een houtskoolvuurtje in een grotere rvs pan. En dan met luchttoevoer en een deksel met een klein gat er in.
                                  Bon appetit!

15 berichten aan het bekijken - 301 tot 315 (van in totaal 428)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.