Vespa-Ciao.NL
:: Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

Home Forums Algemeen Kroeg praatjes Wat heb je vandaag geklust? Deel 2

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 428)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Zo. Wat te gek zeg, dit testframe. En die cilinder met 5 taps is echt iets nieuws weer in de Vespa wereld. Ik heb ook 2 extra bouten in mijn LC cilindkit, maar dat is voor het water uiteraard.

En die nieuwe speedengines zijn niet zoals de oude, veel slijpwerk nodig voor een ontsteking.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

niek1992
      Bijdrager

@ktmgek wat voor olie/lak heb jij op de uitlaat zitten? Blijft dat een beetje goed als je hem op een brommer gemonteerd hebt?

ktmgek
        Bijdrager

Ik moet zeggen dat de passingen weer wel super zijn, voor zowel de lagers als voor het vlak waar de krukaswang langsaf gaat.

ktmgek
          Bijdrager

@niek1992

Ik heb er gewone blanke 2K lak op zitten,dus niet hittebestendig.
            Op de plaatsen waar hij echt heet wordt,wordt hij wel bruin.
            Maar de lak blijft beter zitten dan ik verwacht had.

2

Florian
            Moderator

Blokje gereviseerd vandaag!

EC11F96D-6EE4-42A5-8F2C-6C720CD84262B20FE082-7DD6-4733-B0F9-83E05215B043

zevenenergie
              Donateur

:thumb

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

Puik blokje! En oldskool CP  😎

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

Zeemeester
                  Bijdrager

Mooi hoor, nu alleen een setje passende schroevendraaiers kopen 👍🏼

VespaCiao1970
                    Bijdrager

Valt mee, vandaag toevallig n Speedengine CP ingebouwd en dat was qua pasvorm echt n verademing met alles (althans volgens mn vader, dat is de echte held 😉 );B3ED0711-C956-40E8-B32F-B19518241CE749CBBD6E-98F7-49D0-9F17-10E741CC54F87EEABDAC-3D1A-4722-8988-42FDD2623DE21CC6C6B6-B860-4D62-90CD-454AF19A87CB95FD9333-9A46-40C7-8E0F-D360C85F0109

Florian
                      Moderator

Vers blokje!

zevenenergie
                        Donateur

Mooi blokje :thumb  Dat word elke dag een feestje om mee te rijden.

VespaCiao1970
                          Bijdrager

Thanks, ja dat is t ook echt. Heb al wat Ciao’s en setup’s versleten in mn leven maar voor alledaags gebruik in de zomermaanden en toertochten blijft de setup die ik nu heb wel echt het mooiste rijden. Veel koppel, rustige motorloop met dito geluid totdat je gas geeft 😉

1

KillerNoway
                            Donateur

Mooi blokje weer vc1970!

Ik vind de bekabeling er alleen niet bij passen. Kroonsteentjes etc, dat is gewoon zonde man… Een kabelboompje maken is toch niet zo moeilijk?

4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
                              Check mijn perso!

VespaCiao1970
                              Bijdrager

Thanks, bekabeling volstaat voor mij verder prima; hij zat er echt net onder op de foto’s. Alles netjes bij elkaar gebonden met kleine tie-wraps, kap erop en je ziet er verder niets meer van. Een kroonsteentje meer of minder vind ik niet zo spannend zeg maar 😉

Sickx
                                Bijdrager

Eind zomer wilde ik een tweede Citta erbij. Na lang tobben en doen heb ik een opknapper erbij gekocht. Plannen waren om alles wat nieuw verkrijgbaar was, ook nieuw erop te zetten. Ik had nog een leuk Berini blokje liggen wat voorheen gebruikt werd onder mijn andere Citta. Echter na wat problemen met het vliegwiel lag deze op de plank, naar laten kijken en opgelost  😎

Uiteindelijk alles besteld en de spullen richting een coater gestuurd., Mocht even op zich laten wachten en qua kleur ben ik het nog steeds niet eens van wat ik had opgegeven. Maar nu alles in elkaar zit ben ik heel blij met het eindresultaat!

Het wordt weer snel tijd voor mooi weer. Dan kan het blokje wat kilometers maken en nog even puzzelen wat ik doe met de uitlaat. Zit nu een Polini Country onder, leuk ding maar niet helemaal je-van-het.

Het volgende project gaat een Ciao worden. Op dit moment nog druk aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn en kleurcombinaties. Tips zijn welkom!

photo_2019-02-08_10-10-17photo_2019-02-08_10-10-05

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 428)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.