Home › Forums › Algemeen › Kroeg praatjes › Wat heb je vandaag geklust? Deel 2
- Dit onderwerp bevat 427 reacties, 77 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 februari 2019 om 13:16 #783642
Zo. Wat te gek zeg, dit testframe. En die cilinder met 5 taps is echt iets nieuws weer in de Vespa wereld. Ik heb ook 2 extra bouten in mijn LC cilindkit, maar dat is voor het water uiteraard.
En die nieuwe speedengines zijn niet zoals de oude, veel slijpwerk nodig voor een ontsteking.
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel2 februari 2019 om 13:20 #783643@ktmgek wat voor olie/lak heb jij op de uitlaat zitten? Blijft dat een beetje goed als je hem op een brommer gemonteerd hebt?
2 februari 2019 om 13:20 #783644Ik moet zeggen dat de passingen weer wel super zijn, voor zowel de lagers als voor het vlak waar de krukaswang langsaf gaat.
2 februari 2019 om 13:24 #783645Ik heb er gewone blanke 2K lak op zitten,dus niet hittebestendig.
Op de plaatsen waar hij echt heet wordt,wordt hij wel bruin.
Maar de lak blijft beter zitten dan ik verwacht had.Blokje gereviseerd vandaag!

3 februari 2019 om 19:03 #783679
3 februari 2019 om 19:42 #783681Puik blokje! En oldskool CP 😎
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 februari 2019 om 07:59 #783688Mooi hoor, nu alleen een setje passende schroevendraaiers kopen 👍🏼
4 februari 2019 om 21:10 #783705Valt mee, vandaag toevallig n Speedengine CP ingebouwd en dat was qua pasvorm echt n verademing met alles (althans volgens mn vader, dat is de echte held 😉 );

4 februari 2019 om 21:23 #783710Vers blokje!
5 februari 2019 om 09:54 #783730Mooi blokje
Dat word elke dag een feestje om mee te rijden.5 februari 2019 om 10:08 #783731Thanks, ja dat is t ook echt. Heb al wat Ciao’s en setup’s versleten in mn leven maar voor alledaags gebruik in de zomermaanden en toertochten blijft de setup die ik nu heb wel echt het mooiste rijden. Veel koppel, rustige motorloop met dito geluid totdat je gas geeft 😉
Mooi blokje weer vc1970!
Ik vind de bekabeling er alleen niet bij passen. Kroonsteentjes etc, dat is gewoon zonde man… Een kabelboompje maken is toch niet zo moeilijk?
4-takt krijg de tering, ik rij meng-smering!
Check mijn perso!5 februari 2019 om 12:28 #783741Thanks, bekabeling volstaat voor mij verder prima; hij zat er echt net onder op de foto’s. Alles netjes bij elkaar gebonden met kleine tie-wraps, kap erop en je ziet er verder niets meer van. Een kroonsteentje meer of minder vind ik niet zo spannend zeg maar 😉
8 februari 2019 om 10:18 #783809Eind zomer wilde ik een tweede Citta erbij. Na lang tobben en doen heb ik een opknapper erbij gekocht. Plannen waren om alles wat nieuw verkrijgbaar was, ook nieuw erop te zetten. Ik had nog een leuk Berini blokje liggen wat voorheen gebruikt werd onder mijn andere Citta. Echter na wat problemen met het vliegwiel lag deze op de plank, naar laten kijken en opgelost 😎
Uiteindelijk alles besteld en de spullen richting een coater gestuurd., Mocht even op zich laten wachten en qua kleur ben ik het nog steeds niet eens van wat ik had opgegeven. Maar nu alles in elkaar zit ben ik heel blij met het eindresultaat!
Het wordt weer snel tijd voor mooi weer. Dan kan het blokje wat kilometers maken en nog even puzzelen wat ik doe met de uitlaat. Zit nu een Polini Country onder, leuk ding maar niet helemaal je-van-het.
Het volgende project gaat een Ciao worden. Op dit moment nog druk aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn en kleurcombinaties. Tips zijn welkom!

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.