- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 11 maanden geleden door thomasxx.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 april 2013 om 19:51 #184992
ik heb nu als setup:
– poelie 95
– bromklok
– malossi luchtfilter
– iets groter sproeier
– de rest allemaal standaard (vespa blauw kenteken)
– loopt ong. 38km/hnu zou ik graag een andere caburateur erop willen, maar heb ik dan alleen een groter sproeier nodig of moet ik dan ook meteen een groter cc-blok erop zetten omdat de grote vd caburateur in verhouding staat met het aantal cc? (zoals de verhouding: wanneer je er een andere uitlaat opzet je ook een andere sproeier nodig hebt). Mocht ik een andere sproeier nodig hebben wat voor een heb ik dan nodig, en wat voor een caburateur raden jullie mij aan? ik wil er ong. 45 mee kunnen en genoeg trekkracht hebben om iemand mee te laten liften
mvgr Thomas
9 april 2013 om 20:28 #195833Poelie 95 vervangen voor 80.
Carbje zou je kunnen vervangen voor een 12/12.
groene trekveren helpt oook behoorlijk wat.
En je sproeier zal niet groter hoeven. (correct me if iam wrong)Tis altied moar eem!9 april 2013 om 21:50 #196498ik had eerst kleinere poelie maar toen had ie niet genoeg trekkracht. en op mijn carburateur staat ‘SHA 12,7’ is dat tov 12/12 kleiner? en waar zorgen die groene trekveertjes eigenlijk voor?
9 april 2013 om 22:34 #195844@arvid
Waarom zou er geen andere sproeier in moeten? Als je een compleet andere carburateur neemt met een grotere luchtdoorvoer zal de verhouding benzine ook aangepast moeten worden. Andersom ofcourse ook.@thomas
Als het goed is:
Sha – staat voor het type aansluiting, in dit geval is het een opschuif carburateur;
12 – 12mm aan inlaatkant (gaat richting spruitstuk);
7 – 7mm doorvoer aan luchtinlaat kant (kant bij je luchtfilter).Zoals arvid al verteld is een Dell Orto 12/12 (bijv een goedkope gebruikte) wel een optie. Ik hoop dat je een brominlaat hebt anders zal een grotere carb ook weinig doen.
Mocht de 12/12 carburateur weinig toevoegen dan zul je je inlaat moeten vijlen -> [url]/page.php?id=195[/url]
Voor de trekveertjes check de zoekfunctie even.
10 april 2013 om 11:12 #195863@hansieb
origineel is de brommer eentje met blauw kenteken en heb ik er zelf een grotere filter opgezet, een bromklok en een grotere poelie. voor de rest is alles dus standaard. ik weet niet of wat voor inlaat ik heb.
is er geen andere manier om m rond de 50 te laten lopen zonder te veilen?10 april 2013 om 12:00 #195794Je kan ook een andere cilinder kopen, Dan zou je een 50DR moeten kopen, deze kun je eigenlijk als enige nog in een snorcarter kijgen. Je zal het cilinderhemd een beetje moeten schuren. Ik heb zelf namelijk ooit gereden met een snorvertanding,carters en kruk, 12/12 carb en een 50DR cilinder. Die liep ongeveer 50!

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.