Vespa-Ciao.NL
:: Wat doe ik verkeerd waardoor mijn citta nooit goed loopt?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Wat doe ik verkeerd waardoor mijn citta nooit goed loopt?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

MarcoS
    Donateur

Dan zou het wel eens aan je keerring kunnen liggen en dat kun je zien als je vliegwiel er van af is..

zevenenergie
      Donateur

Ik denk dat je systematisch helemaal opnieuw mag beginnen.

Vergeet even alles wat je weet en wat je al gedaan hebt.

Aller eerst het benzine gedeelte: begin bij je tankdop en vandaar uit naar beneden.
        Tank dop moet kunnen ontluchten (Gaatje)
        Kraantje moet goed doorstromen.
        Benzineslangetje mag niet klem zitten als je je dekjes monteert.
        filtertje in banjo bout moet schoon zijn.
        rubberpuntje van de vlotternaald moet gaaf zijn.
        Vlotter mag niet lek zijn.
        Alle kanaaltjes met perslucht door blazen. Ook de schroef gaatjes van het deksel doorblazen, daar in zit een kanaaltje dat in je spraybar uitkomt.
        om dit schoon te blazen moet je vinger op de sproeier en een vinger op het gaat je naast je carburateur ingang.

Alles weer in elkaar zetten, maar eerst Controleren of de benzine goed door loopt als je je votterbak er nog af hebt.

Loop hij dan nog niet goed: koop een NIEUWE carburateur.
        Daarna mag je je weer melden,;)

VMBO-VETERAAN
        Topic starter

Hallo allemaal! Bedankt voor alle reacties tot zover!
          Ik lees de laatste 2 posts nu pas, maar ik had wel mijn carb schoon gemaakt en de vlotternaald zat dus verstopt.
          Schoon geblazen met de compressor en voila, hij krijgt weer benzine gelukkig.
          Maar……..
          Als ik hem nu start, slaat hij na een klein duwtje aan (goed) maar er komt een harde knal uit de uitlaat.
          Verder start hij heel even, waarna hij weer uitvalt.
          Dit duidt toch op onjuiste onsteking? (contactpuntjes)
          Maar ik heb ze op 0.45.

zevenenergie
          Donateur

Als na de ene klacht de andere weer opduikt, dan ligt het vaak aan niet systematisch alles na lopen.

Frustratie is vaak een teken dat je je energie niet goed gebruikt. Je energie vliegt er dan uit in plaats dat je die omzet in gerichte aktie.

Je zou je condensator eens kunnen vervangen, dan kan je gelijk zien of je keerring goed op zijn plaats zit.

Maar ik heb het idee dat je het benzine gedeelte nog niet systematisch aangepakt hebt. :no

VMBO-VETERAAN
            Topic starter

Hoe weet jij nou dat ik mijn energie niet goed gebruik?
              Ik ben heel erg geduldig en ik vogel het uiteindelijk wel uit, ik vraag alleen maar een beetje hulp en meningen van anderen.
              Zoals gezegd heb ik mijn motor gereviseerd en dus een nieuwe condensator.
              Mede dankzij mijn geduld heb ik mijn blok al meerdere keren los gehaald en weer vast gezet en de keerring zit prima.
              En ik heb toch ook al gezegd dat hij benzine krijgt?
              Dus waarom zou ik het benzine gedeelte ‘systematisch aanpakken’ :no

Mijn vraag is nu, hoe ik mijn ontsteking op tijd zet.

SuperSi
              Bijdrager

Met een voelermaat.
                Spietje van je krukas gelijk zetten met het meeloop nokje van je contactpuntjes.
                Schroef van je contactpuntjes los draaien, voelermaat 0.45 ertussen, en weer vast draaien.
                klaar

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.