Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Wat doe ik toch fout?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 1 maand geleden door petje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 februari 2008 om 16:25 #209392
Hallo allen,
Ik zal even uitleggen hoe alles is gelopen de afgelopen tijd: Mijn brommer is er mee gekapt en ik dacht ach ik koop wel een nieuw blokje compleet, dat je het er alleen op hoeft te zetten.
Ik een nieuw blokje gekocht van een gozer op marktplaats een citta blok met een citta kop, pakje aangekomen en ik kop even veranderd en alles aangesloten. Werkt niet.
Ik het hele zooitje weer terug gestuurd, voor de rest heel netjes dat hij het blokje nog terug nam.Toen eve op het forum gezocht en van Moderator jelle weer een cittablokje ontvangen, hij had er netjes een filmpje van gemaakt dat het liep enz. Na ontvangen van het blokje eventjes de kop vervangen voor een caio kop, en alles aangesloten.
Blokje loop ook niet. Ik begiz hier zo langs maar zeker een beetje simpel van te worden.Het blokje doet het volgende:
Bougie wordt nat
Vonkt als een gek (contactpunten nog even voor de zekerheid afgesteld op.45)
Carburateur schoongemaakt (nacht laten weken in de wasbenzine)
10 / 7 Carburatuer Sproeier 38
Ik heb voor de zekerheid ook de cilinderkop nog even vervangen voor een andere.
Ik weet met egt geen raad meer en vindt het heel toevallig dat allebei de blokje die zouden moeten lopen, niet lopen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen?
Gr.
Edwin
10 februari 2008 om 16:30 #218573Sluit je alles wel goed aan dan. Al eens een nieuwe bougie geprobeerd?Of andere
10 februari 2008 om 16:36 #218574Twee keer een ‘lopend’ blok gekocht en na het veranderen van de kop doet ie het niet meer?
Tapeindes misschien dol gedraait? In ieder geval nieuwe kop en voet pakking wil nog wel eens helpen en strak aandraaien.10 februari 2008 om 16:43 #218575ik heb meerdere bougie’s geprobeert.
Ik heb al meerdere cilinderkoppen geprobeert, ligt het ook niet aan.
Soms wil hij wel een kick geven als ik een beetje benzine in het bougiegat gooi, maar hij val tdan meteen weer uit.
Alles zit gewoon strak aangedraait.
Ik snap er helemaal niks van, 2 keer een volgens de eigenaar lopend blok aangeschaft, van 1 zelfs een filmpje en hier onder de brommer gebeurt er helemaal niets.
Ik ben echt ten einde raad.
Verder nog suggesties iemand?????
10 februari 2008 om 16:53 #218576DAn krijgt hij geen benzine. Alstie met benzien onder de kop wel wil. Zit je slang vol benzine? Zit je vlotterbak vol? Is het een helemaal std blokje met std pijp en alles? snor?
10 februari 2008 om 17:19 #218577Hij zal inderdaad dan waarschijnlijk geen benzine meer krijgen. Carburateurtje ff uitblazen, checken of het vlottertje nog werkt. Sproeier/pijpje ff schoonmaken. gasschuif checken.
Makkelijkste manier natuurlijk ff een zelfde carburateur van een maat van je erop gooien (van een brommer die het zeker doet)
Wat je anders nog ff kan proberen, aanlopen met je bougie eruit en je duim(of vinger) op bougiegat. Voel je dan zuigende werking? dan heb je iig compressie. en check ff of je uitlaat geen scheuren vertoond bij de flens.
Als laatste optie kan je natuurlijk ook nog ff langs de kerk gaan, er wat wij-water overheen gooien voor het geval de boel behekst is=)
10 februari 2008 om 19:40 #218578Het is een std blokje en std blokje.
Hij krijgt wel benzine, de bougie wordt nat.
ik heb de carb al helemaal schoongemaakt.
Ik zit me nu te bedenken ik heb ooit een soort start onderbreker gemaakt via een how to op deze site. Misschien heeft dit er iets mee te maken. Maar er zit niks van elektricteit aangesloten.
10 februari 2008 om 20:54 #218579je hebt ook genoeg compressie??
10 februari 2008 om 22:00 #218582ja ook genoeg compressie
11 februari 2008 om 15:36 #218585krijgt ie een vonk????
zo nee andere bougie proberen dan nog steeds niet even een andere bombine proberen
kan zijn dat je bombine kapot is -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.