- Dit onderwerp bevat 12 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren geleden door Filip.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 februari 2011 om 17:11 #184778
ik heb nu een set-up zoals hiernaast, en heb nog een tuned carter liggen. werkt een tuned carter goed op een sdt 50cc?
of moet je dan perse een grotere cilinder hebben? wat win ik er mee als ik mijn sdt (brom) carter vervang voor een tuned carter? (kwa snelheid en optrekken)(geen idee of dit al is gevraagd maar door al de vele topics over tuned carters kan ik het nergens vinden)
alvast bedankt Filip.
27 februari 2011 om 18:40 #199535Dit ligt eraan op welke cilinder het carter is getuned. als de cilinder op een 70cc cilinder (bijv. de DR evo 43) is getuned, dan heb je er idd helemaal niks aan om er een std. 50 cc op te leggen, je verliest dan te veel Carterdruk.
je zult er dus eerst achter moeten komen hoe verre het carter getuned is en voor wat voor cilinder.Als het carter inderdaad getuned is voor een 70 cc cilinder zul je een 70 cc cilinder moeten kopen
als je een tuned carter voor 50 cc wilt, zul je een carter “lichtjes” moeten tunen dus niet een inlaat zo groot als een deuropening:!(met een tuned carter kun je zeker weten snelheid winnen. maar hoeveel licht er dus ook echt aan welke cilinder erin komt)
succes
GRZ J27 februari 2011 om 19:24 #199536oke dankjewel, dan ga ik dat even uitzoeken
hij was volgensmij getuned voor een 50cc.gr Filip
28 februari 2011 om 07:19 #199537dat is niet helemaal waar wat jij zegt, ik reed 50cc op een speed engine en dat liep best wel goed.
dit cilindertje was wel bewerkt maar toch.maar voor de meeste mensen heb je niet veel aan extra spoel kanalen in je carter voor een std 50
tenzij je extra boosters in je 50cc maakt 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.28 februari 2011 om 12:31 #199538is prima te doen hoor, zolang je inlaat maar niet overkill is (te groot!)
minder carterdruk is te verwaarlozen door de grotere inlaat.28 februari 2011 om 19:09 #199541de carter is tuned voor een 43mm dr cilinder (dus met boosterpoorten)
dus met een sdt cilinder heb k niets aan die boosterpoorten maar is ie dan te groot voor een sdt 50cc?
zou een 50cc dr (dus met extra boosterpoorte) ook kunnen? dan heb ik dus wel iets aan die boosterpoorten.
mijn vraag is nu dus eigenlijk als ie getuned is voor een 43mm cr cilinder is dat dan te veel voor een sdt cilinden? en hoe zit dat dan met een 50cc dr?gr Filip,
28 februari 2011 om 19:49 #199533
! Joor !je zal merken dan zelf je standaard cilinder veel meer pit heeft.
het enige nadeel als de inlaat te ver is geveild dat je wat trekkracht verliest, maar het is nog steeds meer dan wanneer je inlaat niet geveild is.
en dat er spoelers in zitten, tja, je verliest wel iets carterdruk, maar met een standaard cilinder merk je daar volgens mij vrij weinig van.
maar om je vraag te beantwoorden: je standaard cilinder zal er goed mee rijden en een 50 dr nog wat beter.28 februari 2011 om 19:55 #199542en een 41mm 60cc dr zit er dan tussenin neem ik aan.
28 februari 2011 om 21:03 #199543sorry dat mijn advies niet 100% klopten,, ik heb altijd gedacht dat een goed tuned carter voor 70 cc niet zo lekker liep met een 50 std;)
succes
*Trek het je niet aan want je hebt wel degelijk gelijk, alleen zijn er veel factoren die meespelen. Bovendien zegt ritze dat het om een bewerkte cilinder gaat wat de boel alweer anders maakt.8 maart 2011 om 22:46 #196979oke het word dus een 41mm dr cilinder. maar ik vraag me af wat die carter nou voor invloeden heeft kwa optrekken. er word gezegd dat een beetje geveilde carter zonder spoelpoorten echt is voor snel optrekken en dat een heel erg geveilde carter is voor hoge top. maar trekt een heel erg geveilde carter beter als een std?
ik denk dat een carter die geveild is voor een 43mm dr het wel goed doet op een 41 mm dr, maar wil graag nog jullie mening horen. (zal even kijken of ik nog een foto kan vinden van de inlaat.)
(en is er een how to 50cc bewerken? want ritze had het over een bewerkte cilinder. maar vraag me af wat je dan bewerkt.)
alvast bedankt Filip.
8 maart 2011 om 22:50 #196978Met alleen de inlaat vijlen (Makkie) berijk je al een heleboel hoor, je zult flink wat sneller optrekken en je top zal ook omhoog gaan.
Top One al binnen trouwens? 🙂8 maart 2011 om 22:52 #199568met bewerkte carters zal je altijd wel iets van winst voelen
als je std gaat rijden met die 41mm,zal die niet echt bijster op trekken,met de boosters open te maken,zal ie al veel beter optrekken
inlaat veilen raad ik zoiezo aan ,op elk blokkje,compleet std of niet
dat carter van 43mm zal perfect gaan op je 41mm
verder voor je 50cc:
wat je eerst kan doen,is een ophoog plaatje maken in 2mm alu,en je cil 2mm laten af draaien
dan komt je zuiger volledig tot beneden,en gaan je spoelers en uitlaatpoort volledig open,verder kan de uitlaatpoort wel wat breder,maar niet verhogen,spoelers zou ik ook van af blijven9 maart 2011 om 11:01 #199569bedankt allemaal voor de reacties.
mijn set-up word dus als volgt:
41mm dr cilinder
tuned carter (std kruk)
polini top one
std vario 100mm (1:10,5 vertanding)
13.13 dellorto carburateur (sproeier moet nog kijken)ik heb mijn brommer aan het rijden gekregen, en hij rijdt als een gék!
ik heb er nu een 66 sproeier in zitten maar de bougie is dan melkchocolade bruin, dus kan wel een 64 in.
verder is mn set-up zoals hierboven en hiernaast. hij trekt echt super en gaat dan in een keer door tot de 55.en zo is het geworden.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.