Vespa-Ciao.NL
:: Warmlopers :S

Home Forums Techniek Problemen oplossen Warmlopers :S

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Raadt
    Topic starter

Hey, ik heb laatst een kilometertje of 40-50 gereden op een dag met mijn Vespa, ma nu is het probleem dat ie in die 50 km 3 warmlopers heeft gehad! 😕
      Ik weet niet hoe het kan?
      Mijn setup: 70 malossi, speedengine, 13/13 carb met 63 sproeier, malossi luchtfiltertje, b7hs bougie.
      Het blok reed eerst op vario (op mn ouwe ciao) met dezelfde setup en deed het goed. Nu heb ik het blok op een Si gelegd zonder vario, en nu wil ie niet fatsoenlijk meer rijde zonder warmlopers 🙁
      Heeft iemand een idee hoe ik dit kn verhelpen?
      Mvg Raadt

hansieb
      Moderator

– Te weinig smering (olie)
        – Verkeerde afstelling
        – Te weinig koeling

Ik zou het gokken op verkeerde afstelling , de sproeier mag wel 66 – 70 zijn.

Als de bougiekoffiebruin is is die goed afgesteld.

Raadt
        Topic starter

-Te weinig smering lijkt me niet, ik heb juist een beetje te veel olie bij de benzine gedaan.
          – Sproeier 66 en 70 had ik al eens geprobeert, maar die waren beide te groot, als ik de choke erop zet verzuipt t ding meteen 😕
          -En meer koeling k

ArvidW
          Donateur

Sproeier 66-70 moet je echt wel op zitten hoor, en als hij met de choke verzuipt dan boeit dat toch niet 😛 Meeste brommers krijg je zonder choke ook wel gestart 🙂

Hoeveel olie meng je erbij? 1 op 50? Wat voor een olie gebruik je, volsintetisch?

Gebruik je de originele zuiger of is deze als eens vervangen?

Loopt hij telkens op dezelfde plek warm ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

KennyVespa
            Bijdrager

jup hittegraad 8 bougie heb je wel nodig hoor 😉

Heb deze zelf ook erin bij mijn 42mm alu

Raadt
              Topic starter

@ ArvidW:
                – Ik meng ongeveer 1 op 45-50 met Kroon Oil Scoosynth en die is volsynthetisch.
                – De originele zuiger zit er nog in ja, zou dat aan de zuiger kunnen liggen dan? ik heb het blok met alles erop en eraan een tijd terug 2ehands gekocht dus het zou wel kunnen dat het blok al best wat km’s heeft gemaakt.
                – Hoe bedoel je of die steeds op dezelfde plek warmloopt?:con
                @KennyVespa:
                – Bedankt, ik zal er dan s gauw een hittegraad 8 indoen als dat beter is 😉

ArvidW
                Donateur

Als je cilinder warmloopt dan is dat zichtbaar op de zuiger en op de cilinderwand, daar zit dan schaafsel van aluminium / gietijzer. (of vegen ofzo)

Zitten die beschadigingen elke keer op dezelfde plek?

Heb jij de cilinder wel schoongemaakt na het warmlopen, en heb je de zuiger wel weer vlakgeschuurt met een fijn schuurpapiertje na het warmlopen. Als je na het warmlopen niets doet kan ik me voorstellen dat de cilinder keer op keer blijft warmlopen :con

Home made engine dyno

Raadt
                  Topic starter

Ik zal nog s een keer kijken naar de cilinder, want die heb ik na de laatste warmloper er niet meerafgehad. Ik laat het z.s.m. weten 😉

Raadt
                    Topic starter

Ik heb vandaag dus mn cilinder van t blokkie afgehaald… Het hele ding zit onder de vegen! 😮 toen ik na de eerste warmloper mn cilinder eraf haalde zag ik er niks aan, geen vegen of krassen, maar nu heb ik op 5 plaatsen voelbare vegen in mn cilinder zitten 🙁 Ik neem aan dat dit niet te fixen is…

ArvidW
                      Donateur

Post er eens een foto van, met een goedde scherpe kunnen we wel zien of het nog rijdbaar is:)

Home made engine dyno

Raadt
                        Topic starter

Ik zal s ff kijken of t me lukt om een foto op de site te plaatsen.. moet nog wel eerst ff foto’s maken :thumb

Raadt
                          Topic starter

uhhmmm…. hoe moet ik foto’s online zette?? :con LOL

Edit by hans bekijk dit eens:http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=5962

Raadt
                            Topic starter

OK, foto’s staan hier: http://www.mijnalbum.nl/Album=PPKOR7IM :thumb

FonS
                              Bijdrager

soooow 😮 je zuiger zal er ook niet zo mooi uitzien dan :p

als ze echt voelbaar zijn, en je zuiger is nog gezond, zou ik de cilinder laten honen en nieuwe zuigerveren erin zetten (y)

Raadt
                                Topic starter

De zuiger ziet er nog best goed uit, maar als ik de cilinder laat honen dan moet er toch ook een nieuwe zuiger in of niet dan?? 😉
                                  Btw, weet iemand wat de overmaten voor een vespa zijn?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.