Vespa-Ciao.NL
:: Warmloper, wat nu?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Warmloper, wat nu?

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mika Leinders
    Topic starter

ik denk me net, heb toenstraks mn brommer verplaats maar de zuiger bewoon totaal niet constant en gaat niet voledig in (uit weet ik even niet)  en tijden het lopen na dat ie is warm gelopen en toenstraks toen ik m verplaatste hoorde ik wel heel af en toe een “tik”

Dustin
      Bijdrager

Onregelmatig bewegen kan zijn omdat de koppeling net wel / net niet aangrijpt. Tik kan zijn omdat je alles nu los hebt hangen natuurlijk! Ik zou alsnog wel je blok eronder vandaan halen en deze checken.  Het zou natuurlijk doodzonde zijn als je hem weer opbouwd en direct weer een cilinder, of misschien wel je hele blok sloopt door wat zooi die er nog in zat. Het is beter om zeker van je zaak te zijn dan dat je onnodige risico’s neemt.  😛

En je cilinder / zuiger eropzetten is ook nog een stuk gemakkelijker als je het blok er onder vandaan haalt. Als je je blok toch uit elkaar hebt liggen kan je ook meteen overwegen je inlaat iets te vergroten :thumb

ritze
        Bijdrager

Tja, als je wilt gokken dat het goed komt dab moet je maar kijken, zoals iedereen hier al zegt, haal even het blok uit elkaar. Het is hooguit 2 uur werk op een werk tafel. Ook een leuk klusje om te doen en je kan misschien de oorzaak vinden. Wellicht dat je bigend kapot is ofzo. Je weet maar nooit

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
          Link naar Mijn collectie / Projecten.

Mika Leinders
          Topic starter

jaa okay, jullie hebben mij overtuigt 😂 blokje open gooien en direct de inlaat uitvijlen. Ontsettend bedankt!!

Mika Leinders
            Topic starter

Heb me net de topic van inlaat uitvijlen doorgelezen. voor de carter helften open te maken moet je ze verhitten, maar om vast te maken? ook weer warm maken of gaat zich dat over tijd goed vast zitten? meer onderin staat wel dat ze t weer verhitten maar dat staat na t revisie gedeelte

1

zevenenergie
              Donateur

Ook weer warm maken.
                Aluminium zet meer uit dan het staal van de lagers.
                Vandaar dat ze uit en in de lagerpassingen komen als je de carters warm stookt.

Mika Leinders
                Topic starter

ahh zo, dankje!!

7 berichten aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.