Vespa-Ciao.NL
:: Warmloper?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Warmloper?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

IvanSaab
    Topic starter

Jongens ik heb een korte vraag omdat ik een beetje bezorgd ben toch wel… kijk het zit zo, ik ga elke dag naar school met de vespa en das dik 15 km heen en 15 km terug elke dag en ondervind daarmee nooit een enkel probleem! Maar nu afgelopen maandag viel ie opeens uit .. ik moest remmen voor een naderende fietser en toen wilde ik optrekken dit deed mijn ciao tot op zekere hoogte, bij 20-30km/h hield ie eropeens mee op. Hij remde langzaam af op de motor alsof je het gas los zou laten (wat ik nooit doe want das funest voor 2tact) en toen viel ie dus uit. Kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan dus klein stukkie naar school lopen (500m gelukkig ) en toen wilde ik hem op school even de werkplaats in doen en ik dacht zou die alweer starten? Ja hoor 2 stapjes en hij liep weer alsof er helemaal niks gebeurd was! Filter en slangetjes nagekeken carbje was ook brand en brand schoon en de bougie was wat aan de donkere kant (heb hem heel ietsje rijker staan als hoort) maar daar was niks mis mee verder… ook geen compressie/power verlies en starten gaat echt niet moeizamer als anders… ik dacht eerst warmloper maarja dan zou je dat toch merken  En ik reed elke dag zo dus hoe zou dat kunnen zo opeens en normaal nooit. Vandaag zelfde route/snelheden gereden maar niks aan de hand viel niet uit en ging als een speer. Ik meng 1:40 met gewoon goede benzine van de shell en castrol olie en rijd met de linksstaande setup. 

Iemand enig idee waarmee ik nu wel te maken had?? Zou me iets meer vertrouwen in de vespa geven!

Alvast bedankt mannen

Wilk1985
      Moderator

Bijzonder verhaal, de manier van uitvallen doet me toch echt aan een warmloper denken. Zou het misschien kunnen dat 1 van de 3 tapeinden is losgetrild? Dan gaat hij valse lucht lekken en dat levert ook snel warmlopers op. Dat verklaart ook waarom het nog geen effect had op je bougiekleur.

Het zou ook nog kunnen dat je gewoon een vuiltje in je sproeier had, die er later weer uit is gekomen door het druk verschil dat optreedt als je je decompressie gebruikt. Alleen dat geeft meer het effect alsof je benzine op is, terwijl wat jij beschrijft me zoals gezegd aan een warmloper doet denken.

Wellicht dat een ander het verlossende antwoord geeft.

IvanSaab
        Topic starter

Tapeinden worden gecontroleerd, een vuiltje in de sproeier ja… heb de kraan waaraan een filter zit en een tussenfilter in de slang zelf en dan in de carb zit er nog weer eentje zou kunnen maar wel moeilijk hoor 😕

zevenenergie
          Donateur

Ik weet het niet maar 1:40 en rijk afgesteld, dan is gas even dicht geen probleem hoor.
            Ik kamp op dit moment met een ontstekings probleem dan slaat hij ook ineens af.
            en als dat gebeurt moet ik 10 minuten wachten tot hij weer start.
            bij mij is het door een afgedraaid vliegwiel met een zwakke magneet. ( even geen tijd om hem te wisselen)
            Misschien even controleren of je puntjes wel op 0,45mm staan.
            Als er een bultje op zit door het inbranden staan ze verder open dan de voelermaat aangeeft.
            Kijk ook even of je vonkjes ziet tussen de puntjes.

Als je echt wilt uitsluiten of het een warm loper was kan je voorzichtig je kop er af halen dat je voet pakking niet los komt)

Het is namelijk lullig als het tussen je oren warm loopt 😉

Wilk1985
            Moderator

Wat ik me ook nog zat te bedenken is dat ik zelf ook een keer soortgelijke problemen heb gehad met een Polini 43. Het betrof toen een complete kit die ik nieuw had gekocht in 2013.

Deze set had de volgende problemen:

– Pasvlak van de cilinder was niet recht, trok daar valse lucht.
              – Pasvlak van de cilinderkop was ook niet recht, ook daar trok hij valse lucht, zoveel dat de koppakking er naar een paar km uitklapte.

De zuiger die bij deze kit geleverd werd was veel te groot, er was bijna geen speling tussen zuiger en cilinder wat ook na een paar kilometer al warmlopers opleverde.

Het zou nog kunnen dat dit soort problemen ook bij jou exemplaar te vinden zijn, hoeveel kilometer heb je ermee gereden? Heb je de cilinder eigenlijk nieuw gekocht?

IvanSaab
              Topic starter

Ik heb de cilinder gekocht terwijl deze +/- 500 km had gedraaid en het zag er allemaal wel goed uit geen stootrand en geen krassen etc de zuiger is ook nog erg netjes en met monteren viel ons ook niet echt iets geks op.

Nou vind ik het raarste nog dat ie het 1 x heeft gedaan terwijl die elke dag exact hetzelfde te verduren krijgt… ben inmiddels alweer 2 dagen probleemloos heen en weer naar school geweest! Niet voorzichtig met het gas gewoon lekker open op de lange stukken…

zevenenergie
                Donateur

Throttles wide open…. zo hoor ik het graag. 😀

IvanSaab
                  Topic starter

Some do drugs others pop bottles but we solve or problems with wide open throttles!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.