Vespa-Ciao.NL
:: warmloper 70 athena alu

Home Forums Algemeen Oude topics warmloper 70 athena alu

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mman
    Topic starter

hey

heb dus weer warmloper:S

weet niet wat de oorzaak is.

ik had week geleden dus ook een kleine maar ik heb laten poetsen door de jager zag er weer top uit. reed ook weer goed.

dus vandaag klein stukie rijden weer warmloper weet nog niet de schade maar ik wil weten waardoor het komt en het volgende keer voorkomen.

wordt het nu wel beetje zat ik d8 alu das wel goed ik heb gewoon rustig gereden de hele tijd niet harder als 40/45 eerste 30km niet harder als 30/35.

dus wat denken jullie heb nu 55km ingereden.
      rij 1op45 met synthetische olie. altijd goed warm laten worden.

ben ten einde raad

mvg martijn.

woe
      Bijdrager

prop er een grotere sproeier.

je moet trouwens de 1e 100km niet zo snel gaan (45)
        gewoon met weinig toeren rijden, af en toe met gas spelen

mman
        Topic starter

rij nu met 68 zal ik er dan een 72 in doen?

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

ja, en wat is je bougiekleur ? eignelijk moet t niet zo snel warmlopen hoor 🙁 vooral niet bij alu omdat t gewoon supersterke wand is.. ik had ook altijd een slechte bougie kleur (zegmaar zoiets als te kleine sproeier ) en liep ook nooit warm eigenijk

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

mman
            Topic starter

hij was bij starten en de eerste km’s gewoon mooi kleurtje beetje bruin donker en meng nu natuurlijk ook wat meer olie dus wat donkerder.

maar ik had dit dus ook niet verwacht.

en kan je een cilinder 2 keer laten poetsen zonder een overmaat zuiger of niet?

ArvidW
              Donateur

Heb je toevallig er geen te grote zuiger in zitten ? een B zuiger in een A cilinder? Dit kan de oorzaak zijn van je vastloper.

Bij een vriend was een 50cc standaard vastgelopen omdat de zuiger te groot was (of hij was niet groot genoeg gehoond) Dus toen heb aan de boven en onderkant van de zuiger met schuurpapier een flink laagje alu eraf geschuurt. De zuiger had toen wel weer de goede speling en is daarna niet meer warmgelopen/ vastgelopen (hij heeft er nu al 1000km min mee gereden)

Schuurpapier heb ik P400 gebruikt, dit is voor dit werkje vrij grof, maar met een bakje water / zeep is het wel mooi glad geworden.

Maar alleen met grof schuurpapier aan de gang gaan mocht je zuiger echt te groot zijn !!!!!

Succes ermee

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

ja je hoeft geen overmaat zuiger, je hebt nog maar 40-50 km ingereden.

Weetje toevallig nog welk lettertje op de zuiger stond en welke op de cilinider zelf ?

Waar komen de krassen, op de zuiger of/en ook in de cilinder, en waar precies. zijn het dikke krassen?
                  Misschien duid het op verkeerde zuiger bij cilinderkit, bijv een C zuiger in een B cilinder. dat is dus te strak.

Ging de zuiger er ook moeilijk in ? en stroef? op jmpb of mopshop besteld?

Gele Racefrikandel

mman
                  Topic starter

er zat geen letter op volgens mij en overmaat zuiger lijkt me niet kan eens controleren hoe?

krassen kwamen de vorige keer bij spoepoort kleine stukje niet diepe krassen stukje van 2 bij 1 ofzo en op zuiger maar minimaal.

zuiger gaat niet moeilijk erin glijdt gewoon lekker alleen hoor je wel een klein zuige gewoon als je hem stationair laat draaien kan zijn dat hij gewoon er lansg glijdt maar ik heb daar verder geen ervaring mee.

ik heb er na die warmloper proberen te starten 1sec maar dan lijkt het geluid net of hij op metaal beukt de zuiger(uit belans lijkt me heeel vaag)

ook dat plaatje van koppeling zat nu opeen sscheef erop dat goude afdekplaatje zeg maar.

miss ook probleem.

op jmpd besteld

Edjuh
                    Bijdrager

Er staat zeker een letter op.

Ik hoop niet dat jmpb massaal de fout in is gegaan met die zuigers want dan ben ik ook de lullo.

mman
                      Topic starter

staat letter er nu nog op? gewoon op de bovenkant.

zal straks letter ff checke

en hoe weet je welke zuiger in welke cilinder moet? staat er ook de cilinder een letter dan? zodat een maat kleinere zuiger erin moet doen lijkt me logisch?

Herr Flick
                        Sleutelbeheerder

staat alst goed is bovenop de zuiger ja, zo niet is dat wel jammer..

Gele Racefrikandel

mman
                          Topic starter

als het nou de verkeerde zuiger is stel hoe weet ik dan welke wel de goede zuiger is?

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

zoals ik al zij, de lettertjes moeten overeen komen.

als het een B cilinder is moet er ook een B zuiger in zitten, en niet kleiner of niet groter.

kleiner gaat heel erg rammelen, en te grote (KAN!) warmlopers veroorzaken

Gele Racefrikandel

mman
                              Topic starter

het is een een A cilinder met een A zuiger dus dat is goed.

alleen weer op de zelfde plek als de vorige keer streepjes krasjes waarschijnlijk nieuwe zuiger dan?>

ik heb foto ik zal ze zometeen ff uploaden.

mman
                                Topic starter

[url]http://www.mijnalbum.nl/Album=UXWYITOC[/url]

derde foto is bij de spoelpoort is dus krasjes.

4de foto:
                                  zuiger bovenkant ziet er nog goed uit alleen kleine putjes aan de kant van de warmloper.

5de foto:
                                  boven aan zie je dus wat donkerder voorderest zitten er 2 of 3 kleine krasjes op voel je niet echt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.