Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Warmloper?
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren, 10 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 juni 2008 om 15:57 #209322
Goedendag,
mijn citta heeft voor de tigste keer problemen….
deze keer wil de brommer nog wel starten en rijden lukt ook nog wel, maar hij hapert als een dolle en harder dan 35 wil hij ook niet meer.
nu heb ik het cilindertje er eens afgepakt en ik vond dat de zuiger er niet helemaal fris meer uitzag, zou dit een warmloper kunnen zijn? Ook de bougie (hittegraad 6) was zwart aan de randen en de cilinderkop had ook zwarte plekken aan de binnenkant. De bovenkant van de zuiger zat ook vol met koolaanslag en in de cilinder zat ook een bruine streepvormige vlek (rechtsonder op de foto).

mijn excuses voor de slechte kwaliteit van de foto’s. ik heb op het moment geen betere camera dan die op mijn telefoon. ik hoop dat jullie hier toch iets mee kunnen…
gr. Sten
2 juni 2008 om 16:16 #219638De kop bij onderste foto wordt altijd donker.KAn je gewoon wegpoetsen met wat benzine. Zwarte bougie is meestal te grote sproeier, maar hoe zag de sproeier er van te voren uit? WAs hij eerst netjes bruin of altijd al met een zwarte rondgereden?
2 juni 2008 om 16:27 #219639als ik naar je zuiger kijk, lijkt het op een warmlopertje en het lijkt ook wel of je onderste zuigerveer kapot is(maar dat kan ik niet goed zien)
2 juni 2008 om 17:12 #219641@ redbull. De bougie was altijd netjes bruin, nooit zwart geweest. de bougie is ook nog vrij nieuw, net als de contactpunten, condensator, bougiedop en de bougiekabel, zitten er nog geen 100 km op.
@ jelle. de onderste zuigerveer is niet kapot hoor, lijkt alleen zo;)
maar als het een warmloper is geweest, is het dan voldoende om er een nieuwe zuiger+veren in te doen of moet ik nog meer vervangen? en hoe kan ik voorkomen dat het in de toekomst weer gebeurd?
2 juni 2008 om 18:36 #219646als je geen voelbare krassen in je cilinder hebt, wil een nieuwe zuiger+veren wel lopen hoor.
2 juni 2008 om 18:43 #219647Voelen met je vinger(nagel). Als je diepe krassen in de cilinder hebt kun je het vergeten. Als er geen beschadigingen op de zuiger zitten kun je gewoon weer ermee rijden, omdat je geen echte vastloper hebt gehad. Het lijkt wel alsof een stukje van je zuiger is verbrand. Als je de setup gebruikt die links staat kun je misschien eens een bougie hittegraad 7 proberen. Ik zou ook effe nieuwe zuigerveertjes erop doen en natuurlijk nieuwe kop- en voetpakking.
2 juni 2008 om 19:05 #219648ok dan zal ik de brommerboer morgen maar eens met een bezoekje vereren;)
2 juni 2008 om 19:29 #219649Heb je contactpuntenontsteking ( wat een woord jo 😛 )
Anders ligt het daar aan. wanneer de punten versleten zijn of niet goed afgesteld staan gaat die ook sputteren en inhouden.
3 juni 2008 om 09:36 #219651heb inderdaad puntenontsteking, maaar de punten zitten er nog helemaal neit lang in en zijn ook goed afgesteld geloof ik…
4 juni 2008 om 11:46 #219661overduidelijk warmloper dat wordt een nieuwe cilinder

jelle: bij 95% van de warmlopertjes hoef je geen nieuwe cilinder hoor!
4 juni 2008 om 13:15 #219663Vervang je krukaskering maar eens;)
Die zie ik namelijk niet in je lijstje met vervangen spul staan.
Als de kering lek is gaat hij ook haperen:!
Succes
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.