Vespa-Ciao.NL
:: warmloper

Home Forums Techniek Problemen oplossen warmloper

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

enterthelohman
    Topic starter

ben mn 80 malossi aan het inrijden en heb al een warmloper te pakken .zit nou een lichte veeg net voelbaar door de cil en een iets grotere
      op de zuiger . moet je hier gewoon mee door rijden of zijn er betere opties ??

hansieb
      Moderator

Tja als je niet weet waar de warmloper aan ligt is het eng.

Stfu had ook een warmloper gehad met zijn 43 kit racing na ongeveer 250km 1 x op top te gaan rijden.

Nu zit er nieuwe zuiger in , slotspeling aangepast rijd ik laasts een stukje 3/4 – vol gas loopt die weer warm….. er klopt dus iets niet daarom is het wel handig om erachter te komen waarom.

enterthelohman
        Topic starter

heb er net aan 15 km mee gereden wel rustig extra olie af en toe een beetje spelen met het gas maar zeker niet full power ken hhet aan de afstelling van de cp kunnen liggen?

pier
          Bijdrager

grotere sproeier monteren

enterthelohman
            Topic starter

kan ik wel ff proberen heb nou gewoon die 66 er in zitten maar ja zal toch een beetje vol gas moeten kunnen rijden om hem beter af te stellen.

pier
              Bijdrager

66? beetje klein he gooij er maar us een 70 in

Roger102
                Bijdrager

T kan haast niet aan de afstelling van de contact punten ligge,, ik denk ook eerder een foute afstelling
                  probeer maar eens een flink grotere sproeier.

enterthelohman
                  Topic starter

ga ik maar ff proberen dan als jullie denken dat het daar door komt

PoliniCiao
                    Bijdrager

Ik heb ook een 80 malossi op speedengine hij heeft al ongeveer 1600km gereden zonder uiteen te zijn gweest!
                      Ik heb in het begin gereden met een 72 maar was beetje aan de grote kant, nu heb ik een 70 erin. Alleen bij mijn blokje is een lager wat minder aan het worden merk ik. Dus hij gaat binnekort eens uiteen. Dan ook ff nieuwe zuigerveertjes erin.
                      Als je juiste sproeier hebt, goeie olie gebruikt en die goed mengt, voorzichtig ermee rijde en goed inrijdt gaat hij zeker lang mee!!

gr marco

Kelvin
                      Bijdrager

Een warmloper ken je ook krijgen door te veel lucht.

barry
                        Donateur

Mag gerust een 74 zijn & pas zeker de slotspeling aan.Ik heb 2 zo’n cilinders,en telkens spande deze tot en met toen ik de zuiger monteerde.Zo kunnen deze met de warmte niet uitzetten & krijg je warmlopers.
                          Ik heb ze bewerkt tot 0,4mm & direct volle gaaas.Deze zijn nu alletwee in prima conditie zonder in te rijden.

enterthelohman
                          Topic starter

PoliniCiao :
                            Ik heb ook een 80 malossi op speedengine hij heeft al ongeveer 1600km gereden zonder uiteen te zijn gweest!
                            Ik heb in het begin gereden met een 72 maar was beetje aan de grote kant, nu heb ik een 70 erin. Alleen bij mijn blokje is een lager wat minder aan het worden merk ik. Dus hij gaat binnekort eens uiteen. Dan ook ff nieuwe zuigerveertjes erin.
                            Als je juiste sproeier hebt, goeie olie gebruikt en die goed mengt, voorzichtig ermee rijde en goed inrijdt gaat hij zeker lang mee!!

gr marco

oke ga t proberen met die 70 sproeier bedankt voor de info
                            gr bart

enterthelohman
                            Topic starter

barry :
                              Mag gerust een 74 zijn & pas zeker de slotspeling aan.Ik heb 2 zo’n cilinders,en telkens spande deze tot en met toen ik de zuiger monteerde.Zo kunnen deze met de warmte niet uitzetten & krijg je warmlopers.
                              Ik heb ze bewerkt tot 0,4mm & direct volle gaaas.Deze zijn nu alletwee in prima conditie zonder in te rijden.

is mischien ook wel een optie kan ff kijken had je ze gewoon geveild of met een dremel ??

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.