Vespa-Ciao.NL
:: warmloper?

Home Forums Techniek Opvoeren warmloper?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Kroser
    Topic starter

het probleem met de malossiecilinder is al opgelost. Maar de afstelling is nu goed.
      Maar nu komt er nog een maar; hoe warmer hij wordt, hoe minder vermogen hij krijgt.
      Als hij koud is, rijdt hij zeer goed.
      Wat hier aan te doen?

hansieb
      Moderator

Allereerst zou ik je bougiekleur maar eens bekijken.

Ten tweede is je carburateur wel een beetje aan de kleine kant voor een 70cc.

ArvidW
        Donateur

Waarschijnlijk zit er nogsteeds een te kleine sproeier in…. Maar dat kan ik vanaf hier natuurlijk niet met zekerheid zeggen;)

Een te kleine sproeier is niet alleen erg omdat je blok dan te heet wordt, maar ook omdat je blok dan te weinig smering krijgt !! Dit gaat je cilinder niet leuk vinden:( (met mix heb je daar lekker geen last van:D)

Ik denk dat jij een Snor blok hebt, dus in theorie heeft grotere carburateur geen zin, in praktijk wel;) Dus ik zal er een 12/10 of 12/12 of 13/13 op leggen met de juiste sproeier een goed filter (mijn voorkeur gaat uit naar polini filter)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno
        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.