Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Warm loper of niet.
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 11 maanden geleden door DarkMagician6.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2014 om 11:14 #208786
Ik reed net ongeveer een ritje van 4km. Om een uitlaat te testen. Nu kreeg ik dat geluid zoals de benzine op was. Maar de benzinetank zat nog goed vol. Hij wou na het uitvallen ook niet meer aan. Nu heb ik mijn zuiger bekeken maar kon er alleen maar aan zien dat er spotjes op zaten van de vonkjes van een BH6. Bougie was koffiebruin. Aan de cilinderwand valt ook weinig te zien. Ik weet dat ik een te kleine sproeier op dat moment had namelijk een 64.Je zag ook een stootrandje.
Maar krijg hem nu niet meer aan de praat.
Bougie vonkt
krijgt benzine.Setup
43mm dr
13/13 @ 64
poeili 80
top one splinter nieuw.14 april 2014 om 11:18 #224431er zaten spotjes op de zuigerkop van de bougie? klinkt als detonatie.
ontstekings gerelateerd dus, probeer om te beginnen eens een nieuw bougie.14 april 2014 om 11:28 #224432Na een warmloper moet hij in feite gewoon weer werken. Ik denk dat de bougie een klap heeft gekregen ofzo.
Heb je een ander bougie om te proberen?46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel14 april 2014 om 11:35 #224433Hierbij wat foto’s

hier zie je licht veegje

Is deze cilinder en zuiger nog te gebruiken
Je heb nog bougie liggen14 april 2014 om 11:48 #224437over die cilinder en zuiger hoef je je niet druk te maken.
bij een echte warmloper is vaak het aluminium van je zuiger over je zuigerveren gesmeerd van de hitte.
hier is bij jou geen sprake van.ik zou eerder even kijken of je bougie nog goed vonkt of kijk of je benzine loop nog goed is.
loopt het goed door uit de tank, is je carb schoon, filters schoon. dat soort ellende14 april 2014 om 11:51 #224436Zie nog hoon sporen in de cilinder staan dus lijkt goed.
Als je met de nagel van een vinger voorzichtig haaks over de groef in de cilinder gaat en je nagel blijft echt hangen/staan in de groef of braam dan is licht opschuren met heel fijn schuurpapier aan te bevelen.
Maar volgens mij zijn het veegjes van restjes slechte verbranding die hun weg langs de zuiger hebben gevonden, tenminste als ik die zuiger zie.
Meestal het gevolg van slecht werkende onsteking of lek decompressie kanaal die langs de kop terug lekt.
TICKLING BARN14 april 2014 om 13:20 #240362Ik denk niet dat je te maken hebt gehad met een warmloper. Cilinderwand en zuiger ogen nog best prima. Ik vraag me alleen af welke brandstof je gebruikt? Die zuigerkroon oogt namelijk wel wat apart. Sowieso het boeltje strak weer in elkaar draaien en een groter sproeiertje monteren. Ik zal niet kijken naar je bougiekleur, maar afstellen wanneer je motortje het beste loopt. Als bougie zal ik een warmtegraad 7 nemen ipv 6 met een DR evo. Electrode afstand even goed afstellen en kijken of deze mooi vonkt.
14 april 2014 om 13:58 #240364Martino :
Ik zal niet kijken naar je bougiekleur, maar afstellen wanneer je motortje het beste loopt.Dan rijd je 9 van de 10x met een te kleine sproeier gezien motortjes daar meestal wel mooi op willen lopen.
Wij zullen wel een heel andere definitie hebben van het “beste” draaiende motortje.
Een te kleine sproeier loopt een motortje niet goed op namelijk.14 april 2014 om 14:33 #240365Rijd gewoon op euro95 met 1 op 50.
2takt power van de shel advanced synthetisch14 april 2014 om 14:36 #240366Rizla :
Ik reed net ongeveer een ritje van 4km. Om een uitlaat te testen.Kan ook zo zijn dat die Top-One in die 4km de roet van de zuiger heeft gezogen (expansie effect) en dat een roet restje tussen de electroden van bougie is gekomen. Helemaal met te kleine sproeier, trekt het hele blokje schraal.
DRevo cilinder lust makkelijk een sproeier 70 met een Top-One, mocht die dan toch verzuipen dat heb je verder geen schade(wel goed gesmeerd :lol) en dus dan pas een kleinere sproeier plaatsen.
Edit : zuiger goed schoon maken om verdere schade te voorkomen :! viel mij ook nog te binnen.
TICKLING BARN14 april 2014 om 14:49 #240367Wat martino zegt..
bougie met hittegraad 7 of 8 pakken, anders heb je kans dat hij veel te heet wordt.14 april 2014 om 14:50 #240368Zoals Crullie al zegt, een grotere sproeier kan ZEKER geen kwaad. Ik had met mijn 41mm DR, Giannelli Fire en 12/12 carb al een 62 sproeier erin zitten.
Verder lijkt het mij wel verstandig om dit even weg te veilen als het inderdaad uitsteekt:
14 april 2014 om 19:36 #237098over hoe die zuiger uitziet zou ik mij toch wel zorgen maken…:o
@bux ik snap wel wat je bedoelt dat ze qua top toerental en power in het arme mengsel het iets beter doen.
maar als je niet weet hoe een DR evo moet klinken om 10.000km mee te rijden dan ga je gegarandeerd een kapotte cilinder en of zuiger krijgen 😉bij mij loopt alles altijd aan de rijke kant. en dat beetje pruttelen boeit mij echt niet die 1% wat je laat liggen merk je ook echt niet
@rizla, zoals andere hier zeggen, even een beetje op poetsen en weer terug in het blok zetten die cilinder.
en voordat je carb erin gaat nog even een 68 sproeier erin zetten.
dan zou het goed moeten komen, die hele kleine krasjes gaan vanzelf eruit door te rijden.
even lekker rijk een beetje inrijden en klaar is keesDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.14 april 2014 om 19:53 #231263Zie ik nou op die foto van de zuigerkroon een stukje zuigerveer missen of zie ik dat verkeert, naast dat paarse kleurige zuigerveer klopt iets niet volgens mij.
TICKLING BARN14 april 2014 om 20:09 #230234Nee schuigerveren zijn goed. Licht aan de foto’s
Alleen de.zuigerveren zitten nou.niet goed omdat ik
er aan heb gezeten -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.