Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Wanhopig.
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 11 maanden geleden door Herr Flick.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 april 2005 om 15:26 #169723
Kijk eens op de plaat in de cilinder waar de zuiger warmloopt, of daar niets bijzonders zit. Misschien zit daar een een braampje (fabrieksfoutje) of iets dergelijks wat niet weggeslepen wordt door inrijden.
Bij scooters merk je dat ook vaak dat de zuiger warmloopt op het uitlaatspijltje (alleen bij vlinderpoort) wat van de fabriek uit niet goed is. Die moet heel vaak terug gebracht worden met wat fijn schuurpapier.Als er bij jou braampjes zitten, kun je het volgende doen. Pak je wat 800 korrel waterproof schuurpapier, met wat dikke olie (2t olie ofzo). En dan gewoon in je cilinderwand schuren. Omdat je een gietzijzeren cilinder hebt, kan dit niet veel kwaad hoor en je zult er geen krassen van krijgen. Druk wel niet te hard op het papier, maar doe het gewoon rustig.
21 april 2005 om 17:17 #169724ok, maar hij heeft het vanmiddag even gedaan. hij draaide ongeveer een minuutje. heb hem even statinoair laten draaien. andere zuiger gedaan (ook een andere van mij maar die was beter in staat) toen hij het deed deed hij t zoals hij het altijd deed.
ik d8 ik laat hem even stationair in me tuin lopen en in een keer hoorde ik bup bup.. uit.
ik d8, oh te laag statinoar, maar rennen en neej hoor weer niet starten.
bougie ook weer zeiknat. onsteking goed afgesteld, nieuwe bougiekabel.
even keer bobine proberen ofzo :S maar bij henk siegers (een kerel hier met cittas en vespa shop) kun je geen bobine lenen ofzo want hij is bang dat ik het inwissel voor men oude zegtie.
dus dat word maar even wachten op een reactie van Tonni of hij vrijdag, zaterdag of zondag wil langskomen!
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 april 2005 om 17:50 #169725als je alleen maar stationair draait isset logisch dat je bougie zijknat wordt. Hij zal ook wel stuk zijn nu, test maar is!
21 april 2005 om 17:52 #169726mijn bougie stuk omdat hij stationair draaid ?
Gele Racefrikandel21 april 2005 om 17:54 #169727ja, heb ik ook al 2 x keer gehad, ik zou niet weten hoe het komt, maar als ie stationair draait krijgt ie een veels te rijk mengsel volgens mij zoiets, controleer maar is
21 april 2005 om 17:55 #169728bullshit, een brommer moet stanionair kunnen lopen, ik heb mijn brommer wel es vaker dan 1 minuut laten staionair draaien en dan gaat hij niet kapot :S
Gele Racefrikandel21 april 2005 om 17:59 #169729ok dan toch niet, maar ik zeg het alleen omdat ik het al 2 keer heb gehad met splinternieuwe bougies, steeds nadat ik me blok weer in elkaar had gezet en em een tijdje stationair heb laten draaien.
op een gegeven moment stopte die gewoon, en niet meer starten
Toen ging ik de bougie testen die was pikzwart, terwijl ie wel perfect afgesteld staat want als ik een tijdje volgas heb gereden is ie koffiemelk bruin. En de bougie bleek dus stuk, ik er een oude bougie ingedouwt, en toen liep ie weer
dus…
21 april 2005 om 19:48 #169730Dat is ook zo; dat komt door het feit dat je een er ene relatiefkoude bougie erin hebt zitten(op top toeren issie pas in z’n element:P); die bougie is goed voor meer toeren te draaien(dus rijden)…Als je weinig toeren maakt is de bougie dus te koud voor je blok en valtie idd uit en slaatie vet(verzuipt of weet ik et:p)…Er zit wel een kern van waarheid in van Ciao frank…Maar opzich zou hij niet na 1 minuut moeten uitvallen…En trouwes je stelt je brommer af op de manier om tijdens het rijden een goede verhouding te rkijgen en niet stationair…Opzich moet het bij het verhaal van thomas niet echt een probleem zijn?
22 april 2005 om 14:31 #169731Kan dus inderdaad heel goed gebueren dat je bougie kapot gaat door stationair draaien. Maar niet zo snel, dan heb je gewoon een te rijk mengsel of een hele verkeerde bougie.
Dat is nou een klein nadeel van 2takt motortjes:P22 april 2005 om 19:41 #169732ok tis weer goed, t was tog de bougie :$ heeeel raar.. maarja
had er 2 geprobeert ofzo blijkbaar waren die allebij kapot. rijd nu weer goed.
bedankt Ciaofrank, sorry dak je niet geloofde./close
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.