- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 november 2010 om 12:59 #279323
Je bent weer lekker bezig man

Ben benieuwd naar het 3taps blokje aankomend toer jaar, worden vast weer leuke racejes onderling:duivelEn de 110 parma had ik hem ook afgeraden een 47mm malossi speed cilinder was al goed genoeg geweest dat kan de vespa qua aandrijving toch ook al niet weg zetten denk ik.
Plus de inlaat van een simo blok ook niet huge te noemen is, maar ben wel benieuwd hoe het gaat worden want 110cc compressie klapjes op een vespa hoort opzich al vet natuurlijk
Hoe gaat ie het slag verschil trouwens aanpakken want neem niet aan dat deze 110 niet op een 46mm slag draaid?28 november 2010 om 13:14 #279324
Waarom?110cc compressie klapjes op een vespa hoort opzich al vet natuurlijk
Hoe gaat ie het slag verschil trouwens aanpakken want neem niet aan dat deze 110 niet op een 46mm slag draaid?De parmakit is ook te veel van het goede maar is gewoon een grote uitdaging, denk dat je dit zo moet zien. De slag is idd 46mm, wel heb ik gister 5mm van de cilindervoet afgedraaid en het hemt aangepast om te zorgen dat dit overeen komt met het simo blokje.
Ook kijk ik idd uit naar volgend tourjaar, iig genoeg blokjes te testen:D
gr
28 november 2010 om 13:23 #279325Dat schilt dan een heel eind
want een verkeerde slag is moeilijk op te lossen bij hoogtoerige cilinders dit had dan alleen gekund met een excentrisch bigeind maar dat kost weer leuk poen.
Maar dan ben ik zeer benieuwd wat dit gaat doen in future
En jouw wil ik bij deze al even uitdagen voor een racesje tussen onze 3taps blokjes
😀
We hebben allebij een verschillende uitlaat dus daar zou verschil in kunnen optreden.
Hopelijk krijgen we weer een lekker vroeg en mooi voorjaar
28 november 2010 om 14:30 #279326Ik move je trouwens naar specials!
Afwerking en foto’s zijn gewoon special waardig :bier
28 november 2010 om 16:15 #279328
Waarom?Top
18 december 2010 om 15:35 #275165
Waarom?Update,
Speedbuxy,
En jouw wil ik bij deze al even uitdagen voor een racesje tussen onze 3taps blokjes
😀Dat is prima
, zoals je op de foto’s ziet zijn de messen geslepen:DHet simo blokje is inmiddels klaar en ga ik zodra het weer het toelaat even testen.
Hier even een opsomming van wat er aan gedaan is.– Alle onderdelen zijn schoongemaakt en blok gepolijst.
– Carter aangepast zodat de kering nu wel lekker past.
– Inlaat netjes afgewerkt + cilinder aangepast.
– Decompressie aangepast.
– Nieuwe paking,kering.
– Nieuwe c3 lagers.
– Nieuwe boutjes en moertjes.
– Nieuwe membraam set.Hier het simo blokje na bewerking/revisie

Ook ben ik druk bezig geweest met het Simo Atg blokje.
Dit blokje is bijna klaar, alleen nog even een pakking snijden en dan kan ook de cilinder er op.Hier mooi de ATG kruk te zien

Zo ligt het blokje er nu bij.

Nu heb ik alleen nog een Speed engine liggen die ik klaar wil maken en dan ben ik eerlijk gezegd wel even klaar met de blokjes en ga dus maar weer bezig met de Ciao.
Van mij mag het volgend voorjaar vroeg beginnen
gr
18 december 2010 om 15:48 #279403Om af te likken zo mooi kerel!

Ziet er veelbelovend uit!18 december 2010 om 15:57 #279404Volgens mij zie ik ook nog een EVO blokje liggen.
Kom op door werken die moet ook nog klaar voor volgend toerjaar.18 december 2010 om 16:04 #279405
Waarom?Hey bedankt Avanti
.Maarten,
Volgens mij zie ik ook nog een EVO blokje liggen.
Kom op door werken die moet ook nog klaar voor volgend toerjaarHa ha, de evo die je ziet heeft m’n maatje heico laatst gekocht en heb deze voor hem klaargemaakt voor volgend toerjaar zodat ook hij goed mee kan komen.
18 december 2010 om 16:10 #279406Heico = banaan 12?
Excuzes maar ben je naam altijd weer kwijt. 🙁In ieder geval mooi 2 snelle harderwijkers erbij.
18 december 2010 om 16:23 #279408
Waarom?Ik ben al een aantal jaartjes bezig met de vespa/citta’s en heb hyco(banaan12) en ook Bas(Q-freak) hier op het forum aangestoken met het vespa virus:D. In de zomer touren we vaak langs het veluwe meer waar we aan wonen en ben ook van plan hier aankomend jaar een tourtje te organiseren
18 december 2010 om 17:05 #279409Waarom? zo netjes alles. het is echt super zo mooi alles is
19 december 2010 om 00:54 #279412Ik wou al eerder reageren maar ik was zo verblind dat ik het toetsenbord niet meer zag:D
Want damn das shiny
19 december 2010 om 08:58 #277371Dat ziet er weer beregeil uit, beter dan nieuw!
Wat dat betreft kan ik me ook geen betere koper wensen, ik kan indirect meegenieten : -)
19 december 2010 om 09:05 #277372Mooier dan nieuw!=)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.