- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 oktober 2010 om 19:52 #279099
Het ziet er echt te mooi uit allemaal kwijl kwijl 😀
15 november 2010 om 20:56 #279229
Waarom?Zo, daar zijn we weer.
Omdat ik voor onderzoeken regelmatig naar het ziekenhuis moet en ook een behoorlijke griep heb gehad ben ik niet op volle toeren bezig met m’n Ciao project maar hier toch even een kleine update.
Vorige week ben ik met m’n frame even bij Gerritsen coatings Nijkerk langs geweest om te kijken of de deuk in m’n tank gerepareerd kan worden. Gelukkeig was dit geen probleem en omdat ik ook nog wat laswerk aan het frame had vroeg ik of ze het frame wilde stralen zodat de lastige hoekjes goed schoon zijn. Ook dit was prima en kon zelfs direct, even een bakje koffie gedronken en kon meteen weer door
Het frame heb ik intussen doorgelast en ook alle losse delen liggen klaar om volgende week gecoat te worden.Hier het frame gestraald8)

De deuk in m’n tank, hier zat plamuur en lak over en wist dus niet precies hoe ernstig de schade zou zijn maar gelukkig valt dit nog mee.

Het is al bijna een jaar geleden dat ik gelast heb maar vind dit nog redelijk gelukt. Omdat de tank zeer dun is en de buis een stuk dikker last het nog best lastig omdat je er snel doorheen brand.

En dan nog even een poortmapje dat ik gemaakt heb van de Simo “100cc”

Gr
15 november 2010 om 21:09 #279230goed op de rit man max

echt super vet allemaal,alleen wel minder van je ziekenhuis bezoeken..
en gerritsen nijkerk is er dus eentje om te onthouden hoor ik al;)suc6 met de werkzaamheden.
15 november 2010 om 21:45 #279234Damn de geilheid springt wel van de foto’s af! Hulde voor de afwerking!
16 november 2010 om 16:38 #279239ik kan alleen maar dromen van zo een mooi blokje !
ziet er geweldig mooi uit net als het frame (Y)27 november 2010 om 19:42 #278786
Waarom?Weer even een update,
Een tijdje terug vroeg ik hier op het forum of iemand me kon helpen aan een 30mm simo uitlaat voor m’n ciao project. Edjuh stuurde pm dat ik evt zijn uitlaat mocht kopen en na wat berichten over en weer kwamen we er uit dat ik ook het complete simo blok mocht overnemen. Zo gezegd zo gedaan, vorige week zaterdag ben ik dus bij Edjuh langs geweest en heb de complete set overgenomen:) Omdat het blokje nooit echt lekker wilde lopen en er eigenlijk een aantal punten aangepast moesten worden, heb ik besloten het blokje te demonteren en alles in een keer aan te pakken. Wel loopt de ciao weer wat vertraging op door dit soort aankopen maar kon de verleiding niet weerstaan8)
Hier het blokje.

Hier heb ik de cilinder hemt aangepast zodat het inlaat nu wel volledig open is. Wel erg stom dat simo dit zelf niet al doet:?

Ook ging de kering er niet lekker in en heb dus de zitting iets opgeruimd.

Verder heb ik de inlaat van het klein carter iets aangepast en net even iets netter afgewerkt.
Ook zitten er inmiddels nieuwe lagers in met kunstof kooi en kan het blokje dus weer bijna in elkaar.

Bastiaan ofwel (Q-freak) hier op het forum is ook met een zeeer leuk project bezig en vandaag heb ik z’n cilinder afgedraait zodat dit nu eindelijk op het simo 07 blok past:D
Wat precies de setup gaat worden is niet helemaal duidelijk, maar dit is wat er tot nu toe al zeker is.– Simo 07 engine
– Simo 07 krukas
– HPI 2006 binnenrotor ontsteking
– Parmakit 110cc (55mm) cilinder:oFoto’s zeggen genoeg denk ik:D

Gr
27 november 2010 om 19:50 #279312OMFG hoe vet is dit

Ben echt benieuwd hoe alles gaat lopen, ook vooral dat project van Q-freak.27 november 2010 om 19:51 #279313Zo. dat ziet er weer mooi uit! ik denk dat die 110 cc wel lopen wil xd
27 november 2010 om 19:54 #279314Nice ! Laat q-freak eens even een specialtje aanmaken 😉
27 november 2010 om 21:00 #279316Wauw, een hoge geildichtheid in deze perso!
Het ziet er weer netjes uit, succes met mn ex! Ik heb er alle vertrouwen in.
110cc=) Is q ook al aan een serieuze transmissie aan het denken?
28 november 2010 om 10:37 #279318maaan, that is real clean, great stuff =)
28 november 2010 om 11:40 #279319Stuk voor stuk prachtwerk
Het afwerkingsniveau is volgens mij ongeevenaard hierzo op de site:lolAW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 november 2010 om 12:08 #279320om af te likken al die blokjes (Y)
allemaal perfect gemaakt (Y)
28 november 2010 om 12:52 #279321
Waarom?Bedank voor jullie reacties, altijd leuk te horen dat je werk gewaardeerd word

Hansieb,
Nice ! Laat q-freak eens even een specialtje aanmaken;)Ik heb hem al eerder gevraagd hier een perso/special aan te maken maar helaas is Bas niet bepaald actief hier op het forum, vandaar dat ik soms wat foto’s plaats hier.
Edjuh,
110cc Is q ook al aan een serieuze transmissie aan het denken?Eerlijk gezegd heb ik Bas eerder afgeraden aan dit project te beginnen aangezien dit veeel geld kost en ook niet zeker was dat de Parmakit in het simo carter zou passen. Na heel veel frees werk aan het carter en draaiwerk aan de cilinder past alles nu netjes in elkaar en werkt het draaiend gedeelte zoals dit hoort. Voor de overbrenging naar het achterwiel is nog niet echt een plan maar word zeker geen standaard vario setje. Het word sowieso lastig dit vermogen naar je achterwiel over te brengen, fabrieksopgave van de Parmakit110cc is 25+ pk:o
Alleen tekst vind ik wat saai, vandaar nog even wat plaatjes voor de opvulling:)
Leuke foto van de citta in actie, gemaakt door Edjuh.

Hier het evo blokje, carter + cilinder zijn bewerkt en haalde op de ciao 90+ gps met Polini46mm

Gr
28 november 2010 om 12:55 #279322Echt prachtig die afwerking van jou, en ook leuke projecten om te volgen

Wordt wel echt een ziek blok trouwens met die parmakit als dat allemaal goed gaat lopen -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.