Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Hey daar zijn we weer,

Bedankt voor de reacties:thumb. Wel is het jammer dat ik er achter kwam dat er geplamuurd is aan de tank van m’n ciao en dat ik hierdoor het frame waarschijnlijk ook niet kan laten coaten:( Eerlijk gezegd heb ik ook niet veel zin om voor veel geld weer een ander frame te kopen en denk hier dus nog even over. Evt zou ik het frame kunnen spuiten maar mijn voorkeur gaat toch uit naar coaten omdat dit gewoon langer mooi blijft.

Ik heb een hekel aan stilzitten en gelukkig kreeg ik vorige week weer wat onderdelen binnen zodat ik me nog niet hoef te vervelen:) Van Florian kocht ik een SE waarvan het inlaat is beschadigd, maar is natuurlijk nog een prima basis voor m’n zij inlaat. Ook heb ik m’n nieuwe Simo “100cc” cilinder binnen gekregen en ben daarom ook direct begonnen met het pas maken op het Se.

Natuurlijk weer wat foto’s gemaakt.

Met de Dremel heb ik het SE gekotterd zodat de Simo cilinder past en heb ook meteen de poorten in het carter gefreesd.

Na het bewerken ook even in de lak gezet.

De nieuwe Simo en nog even een plaatje compleet omdat het er gewoon leuk uitziet:)

Gr

Steev
      Bijdrager

Ziet er erg netjes uit, valt me op dat bij jou alles altijd ‘perfect’ moet zijn. (zelf ook wel een beetje last van)
        Dat polijsten met die machine werkt wel erg goed, weet jij of hier ook nog goedkopere alternatieven voor zijn?

Martino
        Moderator

Ziet er weer mooi afgewerkt uit. Hoe ga je de normale inlaat eigenlijk afsluiten? Gewoon een plaatje tegen je groot carter aanschroeven i.p.v. je spruitstukje?

En nu je de cilinder toch nog los hebt liggen, zou je eens de timingen/poorthoogtes willen opmeten en kunnen pmm?

Gerarduz
          Donateur

Monsterlijk project voor de donkere dagen , ben zeer benieuwd wat je er aan km/h GPS uitperst:thumb

Ga je een pijp omlassen, of gebruik je een 30mm klare uitlaat en welke heb je op het oog?

Veel succes met je project en ik zal het blijven volgen;)

speedbuxy
            Bijdrager

Dat ziet er erg vers uit8) had dat zo gekocht als fabrieks orgineel:thumb
              Ben ook zeer benieuwd wat dit volgend toer jaar gaat doet.(naast slurpen:D)
              Je kan trouwens ook beter even een hoekje uit je hemd halen, want anders sluit ie voor meer dan de helft je inlaat af.

Jarco
              Bijdrager

Dat ziet er zeker lekker vers uit. :thumb
                Heb je alle mankementen in het zij-inlaatje een beetje makkelijk kunnen oplossen?

olliegasselt
                Bijdrager

Dat ziet er super uit :thumb

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen met de 100CC Simo ,
                  en dat deze een goed baasje heeft gevonden .

Ik ben ook benieuwd naar wat dit gaat doen .

Edjuh
                  Bijdrager

Het is weer een plaatje zoals gewoonlijk!

Zeebodem.
                    Bijdrager

grandioos allemaal weer max:thumb
                      echt een super nice blokje zo.echt top!

wel jammer van die plamuur inderdaad…..das dan weer een tegenvaller..

Florian
                      Moderator

Heey Max,

Ziet er echt top uit, ben ook zeer benieuwd wat hij gaat doen:thumb

Tonni
                        Moderator

Max, ik weet uiteraard niet of elke poedercoater er mee bekend is en het doet, maar de coater waar ik mijn rode Ciao heb laten coaten heeft de mogelijkheid om ook te plamuren. Hij gebruikt daarvoor, zoals hij het zelf omschrijft, een soort van ‘NASA’ plamuur.
                          Ik zou zeggen, informeer er eens naar.

http://www.hardchroom.nl/

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tom ciao

Ziet er gelikt uit! 😀
                            Maar zou je de boosterpoorten niet over het cilinderhemd heen trekken?
                            En denk je dat je geen koelingsproblemen krijgt, omdat je een stuk van het carter hebt afgezaagd?

Waarom?

Hey,

Bedankt voor de weer leuke reacties:thumb

Steef,
                              Dat polijsten met die machine werkt wel erg goed, weet jij of hier ook nog goedkopere alternatieven voor zijn?

– Je zou het natuurlijk gewoon kunnen polijsten al is dit wel een vak apart omdat je al snel afgelikte ijsjes krijgt, dit voorkom je met zo´n trommel. Een ander alternatief zou ik zo niet weten.

Martino,
                              Hoe ga je de normale inlaat eigenlijk afsluiten?

– Ik heb dit net zoals m´n andere blokjes met epoxy afgesloten en zet er idd nog een plaatje op al is dit meer voor de sier.
                              Ook zal ik de timingen/poorthoogtes uittekenen en je doorstuuren:thumb Ik ben namelijk zelf ook wel benieuwd of er onderling echt verschil zit.

Het “simo”zij inlaatje dat op de foto’s te zien is komt waarschijnlijk niet op dit blokje maar vond dit wel een mooi geheel zo:)
                              Ook heb ik dit “simo” inlaatje nog niet aangepast omdat ook nog niet duidelijk is wat ik hiermee ga doen. Voor dit blokje wil ik graag de ATG kit gaan gebruiken. Nog even een foto hiervan, alleen tekst is ook zo saai:D

Wat nu precies de setup gaat worden voor de tour ciao is niet helemaal 100% zeker maar zoals het nu lijkt word dit het volgende:

– Simo “100cc” cilinder.
                              – Pinasco 46mm kop, deze draai ik uit naar 48mm.
                              – Simo Calibrata 30mm of de “100cc” 30mm uitlaat.
                              – Speed engine met de ATG zij inlaat.
                              – ATG krukas.
                              – Berini ontsteking met 600g vliegwiel.
                              – 24mm Stage6 carb.

Tonni,

Max, ik weet uiteraard niet of elke poedercoater er mee bekend is en het doet, maar de coater waar ik mijn rode Ciao heb laten coaten heeft de mogelijkheid om ook te plamuren. Hij gebruikt daarvoor, zoals hij het zelf omschrijft, een soort van ‘NASA’ plamuur.
                              Ik zou zeggen, informeer er eens naar.

– Ik heb vanmiddag contact gehad met Geritsen coatings in Nijkerk en zij waren hier gelukkig ook bekend mee, dus laat ik de ciao gewoon coaten:) Hier heeft BMW Racer z´n citta ook laten doen en kan ook niet anders zeggen dat dit een plaatje is geworden.

Gr

Waarom?

Tom Ciao,

Ziet er gelikt uit!
                                Maar zou je de boosterpoorten niet over het cilinderhemd heen trekken?
                                En denk je dat je geen koelingsproblemen krijgt, omdat je een stuk van het carter hebt afgezaagd?

Wat bedoel je precies met over heen trekken? Doortrekken naar achter heeft weinig zin aangezien ik met de ATG kruk wil gaan rijden en in m´n cilinderhemt freesen zie ik nog even niet zitten. Eerst afwachten wat dit zo gaat doen en word al gek zat denk ik. Wel frees ik de boosters in het carter maar zoals je kunt zien zijn ook de normale spoelers niet heel diep zoals een 70 of 80cc, dit kan ook niet omdat ik dan door het carter heen ga.

Gr

Tom ciao

Ik bedoelde idd niet het cilinderhemd, maar die rand in het carter, waar het cilinderhemd normaal tegen aan valt. Maar ik zie hier dat dat niet nodig is, want het is zo ook al open. (zodat het mengsel er al via het carter in kan, en niet via de boosters in de cilinder zelf hoeft).

Maar dat gaat allemaal wel goed komen heb ik in de gaten! :thumb

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.