Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Bedankt weer voor de leuke reacties:thumb

@Wilk,
      Dit onderwerp is al vaak besproken.. Een vario overbrenging geeft altijd aandrijf verlies en in theorie zal je dus met pullie harder gaan. Of je nu groot of kleine wielen rijd, uiteindelijk levert het blokje een bepaald vermogen waaraan een overbrengingsverhouding gekoppeld is die deze maximaal toelaat. Stel ik zou een groter achterwiel monteren dan zal je ook met lichtere rollers moeten werken om de verhouding weer te laten kloppen met als gevolg dat er niets zal veranderen qua snelheid. Doe je dat niet dan zal de vario net als pulli blijven steken op een bepaald toerental waardoor de topsnelheid niet gehaald word.

Daarbij is mijn uitlaatpoort te ver verhoogd waardoor er teveel kracht verloren is gegaan om het überhaupt nog fatsoenlijk op pullie te laten rijden.

@Speedbuxy,
      Slurpen doet de Reed valve zeker! Behalve dat ik nu andere carters rijd is er aan de setup niets veranderd maar ging van spoeier 88 naar 94. Als we zondag 75km hebben gereden dan rijd de Citta nu precies 1 op 15:P

@Frank en Tonni,
      Ik weet niet of dit door een betere doorstroming komt maar zou best kunnen. Zelf denk ik dat dit eerder de trekkracht/gasreactie ten goede komt en niet zozeer met de eindsnelheid te maken heeft.. Zoals Tonni al aangeeft zit er veel tijd in afstelwerk en is op de krukas na alles bewerkt of verbeterd. Wat betreft de Calibrata vind ik dit zelf ook een poep lelijke uitlaat maar naast een Proma Cannon of Simo racing weet ik niet welke pijp verder goed zal werken.

@All,
      Zondag bij de Srand tot sluis tour reed de Citta erg lekker en zoals de meeste wel gezien hebben zit er zat power in:) Toch heb ik daar niet harder dan 95gps gemeten en die ene keer dat ik hard voorbij kwam stond de gps uit
      Naja ik moet ook zeggen dat het met de harde zijwind icm wielplaten ook geen pretje is en komen er nog genoeg tourtjes voorbij:thumb

Omdat ik liever geen Fox of scooter vario spul wil gebruiken ben ik bang dat er ook geen 105 zal gaan komen. De vario is helemaal uitgevarieerd en denk dat dit het uiterste is dat ie toelaat? Ga ik 0,25 gram zwaarder qua rollers dan trekt ie het al niet meer en verhoog ik verder de uitlaat poort dan gaat het de powerband voorbij.

Ik wil nog gaan spelen met andere membraan kleppen om het onder en middengebied wat te verbeteren en komt er nog een Malossi powerbox op om te kijken wat dit qua zuinigheid/vermogen doet.. Verder zou ik graag een op maat gemaakte uitlaat willen maar vind dit weer erg prijzig.

Voor nu verder met afstellen en hopelijk over twee weekjes de Limburg tour:thumb

speedbuxy
      Bijdrager

Waarom? :
        Daarbij is mijn uitlaatpoort te ver verhoogd waardoor er teveel kracht verloren is gegaan om het überhaupt nog fatsoenlijk op pullie te laten rijden.

Dit valt denk ik wel mee.
        Want ik heb ooit bij XSH met een geblokkeerde vario op de bank gestaan om te zien waar m,n koppel lag om daarop een goeie pijp te kunnen laten maken.
        En dit was met een Malossi 7p Speed cilinder en dat trok best nog redelijk op.

Waarom? :
        Als we zondag 75km hebben gereden dan rijd de Citta nu precies 1 op 15:P

Dan zou dat in de handen van Stephan of mij dus wel 1 op 10 worden, of nog erger:lol

Waarom? :
        De vario is helemaal uitgevarieerd en denk dat dit het uiterste is dat ie toelaat?

Dat denk ik ook wel, want laten we wel wezen dat het voor 72cc al bere snel is.
        Ken zat broms of scoots die dat met een 72cc niet gaan redden.

Waarom? :
        Verder zou ik graag een op maat gemaakte uitlaat willen maar vind dit weer erg prijzig.

Mijn DPR was maar 130 euro wat stukken goedkoper is dan een cali.
        En denk dat je voor 150 a 175 wel een leuke krul pijp oid hebt, mocht je dat qua looks bv mooier vinden.
        En het is wel iets waar je zeker nog wat winst mee kan pakken.

Herr Flick
        Sleutelbeheerder

Ik kom bij je langs met mijn gele racefrikandel, gaan we die over de 104 km/h brengen. :!

Mooi resultaat man!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

Indowess
          Bijdrager

Geweldig hoe je alles doet Max !

Vraagje eh, hoe polijst je die binnenkant van het carter ?

Waarom?

Goedendag allemaal,

Aller eerst wil ik iedereen hartelijk bedanken voor de hart verwarmde reacties en de bloemen die namens het forum thuis zijn bezorgd:thumb

Zoals jullie van mijn broer al hebben vernomen gaat het met mij niet zo goed al mag ik wel van geluk spreken dat ik het ongeval heb overleefd. Vorige week donderdag ben ik voor de tweede keer vader geworden en hebben wij een gezonde dochter gekregen (Evi lauren) waar we erg dankbaar voor zijn! Stom genoeg gebeurde een dag later dit vreeslijke motor ongeluk en heb daarom nog weinig kunnen genieten van de kleine meid.

Zoals in het limbo tour topic al beschreven is heb ik erg veel gebroken enz maar lijkt het erop dat ik in de toekomt weer moet kunnen lopen. Heb zelfs m’n eerste stapjes al gezet, hoe te gek klinkt dat:) Toch zijn er helaas wel wat belangrijke lichaamsfuncties uitgevallen waardoor het nog onzeker is of ik ooit weer helemaal de oude zal worden. Daarom ga ik binnenkort voor drie mndn naar een revalidatie centrum in Zwolle om er weer zoveel als mogelijk eruit te halen!

Ga m’n uiterste best doen zodat ik o.a hopelijk weer deel kan nemen aan de tourtjes en wil ook niets liever dan de hobby weer oppakken, bloed kruipt waar het niet gaan kan! Toch moeten we realistisch blijven en is het echt 50/50 maar de tijd zal het leren, de wilskracht is er:thumb

Al ben ik er deze keer niet bij wil ik iedereen toch veel plezier wensen vandaag en morgen bij de Limbo tour! Zie graag de foto’s en filmpjes tegemoet:thumb

Ik vind dit best lastig maar hoop jullie op deze manier voldoende te hebben geïnformeerd,

Grt Max.

Wilk1985
              Moderator

Hallo Max, ik geloof meteen dat het niet makkelijk is om zoiets mee te maken, en hoop dat je er heel snel weer bovenop komt! Wat een moeilijke tijd voor jou en je gezin.

Ik ga zeker voor je duimen dat alles goed gaat met de revalidatie en dat je snel weer kan doen waar je het beste in bent en het meeste van geniet!

Veel sterkte ermee! En nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter uiteraard, mooie naam.

Martino
                Moderator

Jezus Max, je liet vele ook wel schrikken hier. Erg goed om te zien dat je al zo snel een reactie op het forum achterlaat. Ik hoop echt dat je goed en wel mag revalideren. Hoe lastig misschien ook ik wens je veel sterkte hiermee toe, maar ook de felicitaties met jullie dochter. Die zoals ik het hoor in ieder geval nog een vader heeft.

Tijdens het Limbotoertje zullen we vast wel wat beeldmateriaal schieten om voor wat eventuele afleiding te zorgen.

Get well soon Maxie!

MarcoS
                  Donateur

Zo Max

Heel goed om iets van je te lezen en heel veel sterkte :thumb

En trots zijn op je nieuwe kleine meid..

speedbuxy
                    Bijdrager

Mooi om te zien dat je weer thuis bent:thumb maar wel minder om te horen dat je misschien wel blijvend letsel eraan overhoud:|
                      Ik ga sowieso ook duimen voor een voorspoedig herstel en dat de artsen en jezelf er later op terug kijken dat het boven verwachting goed is hersteld:thumb
                      En ook gefeliciteerd met de komst van Evi lauren.

Flippo
                      Donateur

Allereerst gefeliciteerd met de kleine meid!
                        En zoals de rest zegt heel goed om te zien dat je al zo snel een reactie hier plaatst. Laten we met z’n allen duimen dat je weer de oude word en je je weer helemaal je oude leven kan leiden. Succes dus in het revalidatiecentrum! :thumb
                        Veel sterkte toegewenst, ook voor je familie.

Waarom?

Bedankt mannen:thumb

Mooi om te zien dat je weer thuis bent:thumb

Oh nee joh was dat maar waar! Ik ben van de ic af en lig alweer een paar dagen op de trauma afdeling in het Zwolle ziekenhuis. Zou niets liever willen dan naar huis te gaan maar ben voor nu al blij dat ik grotendeels van de apparatuur af ben en ook weer kan posten:) De morfine is momenteel m’n beste vriend maar zonder dat zou dit echt onmogelijk zijn.

Wanneer ik weer naar huis kan is moeilijk te zeggen maar dat zal echt maanden gaan duren. Ik heb hier WiFi en m’n iPad dus houd alles in de gaten:p

speedbuxy
                          Bijdrager

Ja ik zat dat na m,n post al te bedenken dat je dit waarschijnlijk vanuit een ziekenhuis bed getypt hebt.
                            Maar mooi rond post getal btw, zal de komende tijd wel snel omhoog gaan denk ik:lol

r32
                            Bijdrager

Van harte gefeliciteerd met je dochter.

Veel sterkte en een spoedig herstel toegewenst mbt je ongeval.

Gr

Zeebodem.
                              Bijdrager

Ja dat was schrikken toen ik het las.
                                Heel veel sterkte en beterschap gewenst van mij en de vrouw.Hoop dat je snel alles weer kan.!
                                En uiteraard van harte gefeliciteerd met de kleine meid.!

lightlord
                                Donateur

Blij te horen dat je weer aan de betere hand bent je hebt ons flink laten schrikken FOEI!! 😛
                                  Nou flink revalideren en genieten van je nieuw meid en niet meer van die rare stunts uithalen 😉

Veel beterachap gewenst 😉

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                                  Lightlord's Dizzy/Gypsi
                                15 berichten aan het bekijken - 796 tot 810 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.