- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 april 2014 om 17:17 #266473
Waarom?@Citta-ciao,
Thanks
@Martino,
Nee ik heb de Ivano schaal niet gewogen maar dat kan ik alsnog wel even doen hoor. Grappig dat je dit zegt want dat is ook precies wat ik wilde maar durfde dit niet aan icm het Pinasco vliegwiel. Achteraf ben ik wel blij en heb niet eerder een blokje gehad dat zo strak loopt, voelt haast origineel maar dan iets sneller:P@Florian,
Ja bedankt man. Was er net aan gewend dat de luier tijd voorbij was, begint het feest weer opnieuw:baby@MarcoS,
Haha bedank
@Wilk1985,
Dit rondje hebben we twee jaar geleden bij de Veluwe tour ook gereden en mag je eigenlijk niet rijden. Maargoed als we aangehouden worden dan rijd ik toch snorfiets? Er staat duidelijk fietspad meneer de boswachter…@Speedbuxy,
Nee daar heb ik ook altijd m’n bedenkingen over gehad maar mocht een zij inlaat toch beter rijden dan zal ik hier ook gewoon eerlijk over zijn. Zolang je het niet probeert weet je het nooit…
Oke dat is al een heel ander verhaal dan ik gister te horen kreeg toen ik de bougie kocht. Naja jij spreekt uit ervaring begrijp ik dus ga het ook weer eens vergelijken met champion
Iridium is trouwens ook een goed idee maar 35,- voor een bromfiets bougie..@Lastpak,
Wat ik met de carters gedaan heb is ook niet heel origineel maar liep al een tijd met deze gedachten. Ik stond met mijn carter bij Karsemijer aan de balie en grappig was dat ook zij het advies gaven om dit zo te doen.. Ik ben benieuwd maar zie eerst graag een filmpje van een lopend Atg blok tegemoed
Eidos,
Bedankt
Ik weet eigenlijk niet precies wat je bedoeld?@All,
Natuurlijk zal de gas reactie verbeteren met een pinasco vliegwiel maar er komt idd meer bij kijken. Mijn vliegwiel is daarnaast ook afgedraaid en het heeft ook deels te maken met de cilinder en vario. De cilinder is bewerkt waardoor het meer toeren maakt en ook het aangijp moment van de vario ligt anders..
Verder weet ik nog niet goed wat ik met de cilinder aan wil. Het loopt nu wel lekker hoog toerig maar weet niet zeker of ik dit nauw zo prettig vind voor het touren (zenuwachtig) Misschien dat ik toch weer een originele Pinaco46 wil gaan bewerken maar dan iets minder hoog toerig. Ik ga hier nog even over denken maar mocht iemand evt willen ruilen voor een onbewerkte Pinasco46 dan hoor ik het graag via de pm

Amen!
17 april 2014 om 17:29 #282775Dit bedoel ik: Foto
Staan nog zat 46mm Pinasco’s op ebay, Wel redelijk prijzig.
17 april 2014 om 22:15 #283071Zijn nog te koop bij JMPB ook
18 april 2014 om 07:23 #282638Mooi mooi mooi hoor.!
En grandioos man,nog een kleine hahah,helemaal top 🙂Ik spreek je zondag,
18 april 2014 om 11:50 #281231Ziet er zeker weer gelikt uit
Wat je zegt over het zenuwachtig rijden….Ooit eens gedacht aan poelie in plaats van de vario overbrenging? Misschien dat je bij deze hoogtoerige cilinder te weinig power onderin hebt maar dan zou ik er voor het volgende blokje echt eens over na gaan denken. Scheelt je een hoop slijtage en onderhoud en zeker met de toertjes (waar je toch vaak lange stukken redelijk rustig rijdt) is poelie echt veel lekkerder rijden. Tot zondag, benieuwd hoe hij in real life klinkt en rijdt!!18 april 2014 om 21:18 #282774Wat ik mij trouwens afvraag, is dat ik op sommige foto’s in je perso gespoten carters zie, maar als je het blokje in elkaar bouwt hoe doe je dat dan met de hitte?, gaat dat niet koken?
19 april 2014 om 20:17 #283073
Waarom?@Eidos,
Geen idee wat dat is..? Er is me ook niets opgevallen en voor zover ik weet zit er nog zat vlees rond de tapeinden.@Zeebodem,
Thanks man! Spreek je morgen
@citta89,
Ik begrijp je punt maar denk ook dat deze cilinder niet meer zal werken op pullie. De blauwe ciao heb ik destijds gereden met pullie maar is toch niet helemaal mijn ding. Wel vind ik het leuk om achter de powerband aan te rijden maar dan ga ik vaak weer te hard door de bochten :lol@Citta-ciao,
Ik verwarm de carters met een verf strippen maar stook ze niet al te warm. Daarnaast plak ik even wat schilderstape op het deel waar ik ga slaan en gebruik bij het monteren van de krukas altijd een rubber hamer.@all,
Vandaag was het mooi weer en ben vrijwel de hele middag bezig geweest met het afstellen van de Reed Valve8)In eerste instantie ben ik gaan rijden met een malossi kopje wat meer compressie geeft dan de originele. Het trekt erg hard op en reed na wat afstel werk 94gps. Dit is een zeer nette snelheid natuurlijk maar met deze cilinder heb ik al eens 101km behaald op m’n zij inlaat dus daar moest meer uit kunnen:D
Thuis heb ik daarom het originele Pinasco kopje gemonteerd en ben daarmee verder gaan afstellen. Direct werd duidelijk dat deze minder trekkracht geeft maar behaalde vrijwel direct 97gps en geeft aan wat voor verschil dit maakt. Ik heb de rugzak weer op gedaan en ben de rest van de dag verder gaan afstellen om de laatste kmtrs eruit te persen en met succes! De Citta haalde tot vier maal toe 101km en op de terug weg naar huis zelfs twee keer 104km wat dus exact de snelheid is die ik eerder al met de zij inlaat behaalde:rules Grappig detail is dat dit weer met precies dezelfde vario setup is en ook weer met 6,75gram rollers.

Conclusie tot nu: De Reed valve doet niets onder voor een zijn inlaat en is het echt de cilinder,uitlaat en overbrenging wat het verschil maakt.
Tot morgen
19 april 2014 om 20:33 #283074Dat is nog eens een lekkere update 😀 Mooi ook om nu eens wat betrouwbaar vergelijkingsmateriaal te hebben tussen de RV carters en de Simo zij inlaat
Tot morgen!19 april 2014 om 20:35 #283075Morgen eens bewonderen met die RV van je ;)! Ben erg benieuwd Max en laat wel zien dat er uit ‘onder’gewaardeerde blokjes toch een net resultaat te behalen valt. Jammer dat die krengen zo duur zijn qua carburatie normaal gesproken.
19 april 2014 om 20:44 #283076104.. Tering man haha is dat niet echt heel hard op een citaatje?
19 april 2014 om 21:32 #283077Mooie conclusie! Interessant inderdaad dat de beide blokjes niet voor elkaar onder doen.
Toch ben ik echt wel benieuwd wat dit nu op een brommer met poelie zou doen, er van uitgaand dat een Citta ook nog eens snelheid inlevert door de kleine wielen zou je qua topsnelheid echt records kunnen breken! Wel even een helm opzetten denk ik 🙂
Ik kan niet wachten om hem morgen in actie te horen en ben benieuwd naar je volgende project!
19 april 2014 om 22:17 #283078Mooi dat je nu ook een exact gelijk resultaat aan je Simocarters hebt behaald. Voor eens en altijd ontkracht dat ze veel sneller zouden zijn dan een membraamcarter met inlaat tussen de brug. Ik denk zelfs dat een SE met grotere carb. en de rest goede setup wel eens de 100km/h kan halen. Ikzelf heb er al niet ver af gezeten met nog standaard 46mm Polini namelijk.
Als je een nummertje zal zijn zal het vast nr. 104 zijn. 😉
Op naar de 105…21 april 2014 om 14:05 #283080Zondag het beestje horen en zien lopen en ook in real life doet het qua power en sound niks onder aan de Simo zij inlaat.
De baas vond alleen wel dat hij wat meer slurpt als een zij inlaat.
Maar mijn interesse heb je nou zeker gewekt Max;)22 april 2014 om 10:04 #283079Maar komt het ook niet dat je nu betere doorstroming hebt gemaakt?? Wat wel eens het verschil kan zijn tot succes?
22 april 2014 om 11:06 #268297Dat denk ik dus ook zeker Frank, het is zeker niet alleen de getunede cilinder geweest, maar de verbeterde spoeling en veel tijd in de afstelling steken werken ook echt mee!
Blijft ook een goede combi voor hoge snelheden, een Calibrata en een dikke, goed afgestelde cilinder.
Jammer dat de Cali zo lelijk staat onder mijn Ciao, anders wist ik t ook wel …Blijft toch apart dat hij niet over de 104 komt.. Magisch nummertje bij jou!
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.