Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lennaert
    Sleutelbeheerder

Max,

je kan ook een mailtje naar pinasco sturen met je vraag (engels geschreven) dit zou eventueel ook uitsluitsel kunnen bieden?

-edit: Ik heb zelf maar even een mailtje er uit gegooid naar ze ook m.b.t de levertijd.

Florian
      Moderator

Ik heb nog een mooi (door Tonni) afgedraaid vliegwiel, 1000 gram.. Ruilen?:D

Turbociao
        Donateur

Loopt het RV blokje al,ben eigenlijk wel benieuwd of de carb. naar behoren werkt ivm het verzetten van de stationairschroe?

Miki030
          Bijdrager

Mooi werk hiero,Nice & Clean keep it going 🙂

Waarom?

@Turbociao,
              Nee het blokje zit nog niet in elkaar. Wat betreft de carburateur kan je er vanuit gaan dat het gewoon werkt. Er zijn namelijk al meer mensen geweest die de stelschroef met succes hebben verplaatst:thumb

@Miki30,

Update,
              Vanwege het krukas/balanceer verhaal duurt het allemaal wat langer dan gepland. Het balanceren van een originele krukas zie ik zelf niet zitten en uitbesteden gaat een dure grap worden:| Het word dus toch een volle krukas maar wil daarvoor nog wel het carter verder aanpassen zodat er alsnog wat meer spoeling rond en om de kruk wangen ontstaat…

Mocht iemand dus een vol ronde krukas te koop hebben dan hoor ik het graag:thumb

Waarom?

Update,

De laatste tijd heb ik vooral voor anderen gesleuteld maar omdat de Stand tot Sluis tour dit weekeind gereden gaat worden moest ik nog even flink aan de slag. Gelukkig ben ik afgelopen week lekker opgeschoten en heb gister avond al een stukje ingereden:)

Zoals ik eerder al aangaf wilde ik wat meer spoeling creeren rond de krukas en heb dit als volgt gedaan.

Verder heb ik het membraan wat aangepast zodat de kleppen verder openen en nu niet aanlopen in het carter.

Ook was de vario weer toe aan een revisie beurtje en heb direct een nieuwe naaf deksel gemonteerd.

Verder m’n Ivano schaal wat afgedraaid zodat de vario wat minder te vorduren krijgt en hopelijk ook minder slijtage van de lagers. Heb deze niet gewogen van te voren maar bij het uitnemen van de draaibank viel me direct op dat het lichter aanvoelde dus dan zal het wel goed zijn:lol

Niet heel bijzonder maar omdat de champion bougie’s op waren en geen NGK wil heb ik voor de grap deze mee genomen.

Het blokje loopt al aardig en loopt enkel in het laag toeren gebied iets te rijk maar dit verander ik vanavond nog even.
                Jammer dat ik vooral fietspad heb gefilmd maar hier toch even een stukje film van hoe het gister reed.

M’n vrouw is op dit moment uitgerekend en is altijd lastig te plannen:D maar ga er toch vanuit dat ik er zondag gewoon bij ben:thumb

Citta-ciao
                Donateur

Lekker bezig Max, klinkt weer goed!

Alvast Gefeliciteerd plaatsgenoot!:thumb

Martino
                  Moderator

Het gebied ziet er daar wel fantastisch uit om te toeren. Heb je niet gewogen hoeveel je Ivano nu weegt? En had je ipv het weghalen van materiaal binnen in je carters ook niet gewoon met een half volle wangen krukas kunnen gaan rijden? Er zal ongeveer evenveel ruimte weg zijn gehaald. Enige verschil is de half volle krukwang misschien meer een werveling zal veroorzaken.

Florian
                    Moderator

Waarom? :
                      M’n vrouw is op dit moment uitgerekend en is altijd lastig te plannen:D maar ga er toch vanuit dat ik er zondag gewoon bij ben:thumb

Binnenkort een nieuwe telg in huize Waarom? dus! Gefeliciteerd man:thumb

RV klinkt erg fel. Altijd als ik jouw filmpjes bekijk wil ik ook altijd een Pinasco wieltje aanschaffen..

MarcoS
                      Donateur

Zo, erg netjes allemaal, maar dat is vast oud nieuws. :thumb

Wilk1985
                        Moderator

Mooi werk en fotos weer! Dat testrondje dat je reed mag je daar brommen/snorren? Dan is het zeker de moeite om daar eens te touren 🙂

Die bougie is ook een leuk hebbedingetje, ik heb nooit zoiets gezien maar er valt wel iets voor te zeggen. Mocht je er toch niet bij zijn zondag alvast veel succes gewenst!

speedbuxy
                          Bijdrager

Klinkt goed Max:thumb
                            Nou denk en dacht ik altijd al dat een rv niet onder hoeft te doen aan de Simo zij inlaat.

Die bougie is trouwens dikke rommel en zou gewoon ngk monteren.
                            Want ik heb die dingen vroeger ook getest en het loopt zelfs voelbaar minder en ze focken ook heel snel.
                            Als je echt een betere bougie dan een normale wil dan moet je 1 van iridium kopen.

Lastpak
                            Bijdrager

damn, wat klinkt dat goed. zoals florian al zegt, ik wil nu eigenlijk ook een pina vliegwiel :lol. maar even wachten op de nieuwe lichting.

de flow in de carters ziet er ook goed uit, heb dit al vaker gezien. ikzelf vond het inlaattraject altijd erg indrukwekkend eruit zien bij een rv, alleen is het verschil met een evo minimaal in de praktijk. wil dit zelf toch maar eens ervaren, ik ga ook maar eens op zoek naar een set rv carters.

het ziet er verder allemaal goed uit :thumb, krijg gelijk zin om mijn citta af te stellen.

speedbuxy
                              Bijdrager

Ooh ik dacht dat het blok zo goed klonk maar blijkbaar is het alleen het Pina wieltje die dit doet:lol

eidos
                                Donateur

Mooi werk weer hoor, Sta altijd versteld van het afwerk niveau wat je aanhoudt :thumb

Ben benieuwd wat de extra ruimte/flow voor een effect gaat geven.

Ligt het schroefdraad bij het groot carter nou bloot of is dit enkel een klein gaatje/luchtbelletje van het giet proces van de RV carters?

Klinkt zeker goed!:)

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.