Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Donateur

Ziet er weer goed uit Max! Het ziet er altijd uit alsof het zo uit de fabriek komt 🙂

DinoH
      Donateur

Mooi Max :thumb

Waarom?

Nog bedankt mannen voor de reacties:thumb

Update,

Het is weer even geleden en ben al aardig opgeschoten met het Reed valve blok. De laatste keer was ik nog druk met het spruitstuk maar inmiddels is deze nu helemaal af. Ik heb nog even schroefdraad in de carburateur getapt en past het geheel nu mooi in elkaar:)

Verder heb ik de carters bewerkt maar tjonge wat een boel werk weer.. Origineel zijn deze carters echt ruk qua spoeling maar gelukkig valt hier genoeg winst te behalen.

Ook de cilinder moest er weer aan geloven en heb wat kleine aanpassingen gedaan. Het cilinder hemt heb ik afgerond zodat dit wat mooier uitkomt in het carter en ook de zuiger nog wat bewerk.

Het carter kon wel een kleurtje gebruiken (Ral 9006)

En hier de boel los in elkaar omdat ik het gewoon een mooi plaatje vind:)

Nu blijft alleen de krukas het probleem. Ik wilde graag een originele kruk gebruiken maar begreep dat dit waarschijnlijk trillingen gaat geven icm het Pinasco vliegwiel. Nu kan ik het vliegwiel en krukas laten balanceren maar vind dit eigenlijk ook wat zonde van m’n vliegwiel dus denk hier nog even over.. Andere optie is om toch voor een volle krukas te gaan maar denk zelf dat een originele kruk toch beter is voor een Rv blok.

Hopelijk bij de volgende update weer een lopende brommert:thumb

Citta-ciao
          Donateur

Ziet er weer gelikt uit!=)

Lennaert
            Sleutelbeheerder

Lekker bezig weer Max alleen ik zie je punt dat je voor een volle krukas ‘moet’ gaan verkeerd. Je kan ook een halfvolle wangen van pinasco pakken neem ik aan enige verschil zou de wang dan wezen?

Verder is de spoeling fabrieks af inderdaad behoorlijk drama zoals te merken was bij Ritze zijn perso de nieuwe lichting nog minder spoeling dan de oude lichting.

speedbuxy
              Bijdrager

Ziet er weer gelikt uit8):thumb
                Als je een volle wangen kruk hebt liggen zou ik die er gewoon monteren want denk niet dat de kruk onderling echt verschil gaat geven.
                Alhoewel ik origineel wel graag eens had wel zien draaien in een reedvalve, al is het maar om met zekerheid te kunnen zeggen dat het niet veel uitmaakt.

SpeedyVespa
                Donateur

Lekker bezig Max:thumb We zien jou ook nooit beunen he8)
                  Echt netjes, ook hoe je je carters weer helemaal netjes maakt:thumb
                  Maar ik zou alleen wel andere pistonclipjes monteren als ik jou was, deze clips hebben bij mij
                  al meerdere vastlopers gehad:|

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

Ik zou juist geen andere clips gebruiken Waarom?

:DNou omdat deze clipjes goed in de groeven van de pinasco zuiger vallen de eftelingoortjes type zijn soms nét te dik waardoor deze niet volledig uitveren en dus meer risico brengen dan dit type.

Waarom?

Bedankt voor de reacties:thumb

@Lennaert, speedbuxy,
                      Met een volle krukas zit het Rv carter letterlijk vol en komt het mengsel vooral centraal tussen de kruk wangen door. Nu denk ik dat een half volle krukas het mengsel beter verdeeld en hoop hiermee ook direct de lagers beter te smeren. Ik geloof ook niet dat carterdruk een grote rol zal spelen bij onze blokjes en dan zie ik eigenlijk meer voordelen in een originele kruk, breekt niet af, big end lagers van betere kwaliteit en de prijs niet te vergeten..

SpeedyVespa,
                      Ik begrijp je punt maar zoals Lennaert al aangeeft liggen deze clips veel mooier in de zuiger. Ik probeer deze clips ook zo min mogelijk in te knijpen want denk dat ze daardoor juist slap worden en af kunnen breken bij de oogjes. Wel top dat je meedenkt:thumb

Tonni
                      Moderator

Ik zou als ik jou idee zo volg, ook gewoon gaan voor een standaard krukas en dan dus het Pinasco wieltje daar op laten balanceren.

Je zou kunnen kijken of het mogelijk is om i.p.v. voor het balanceren gaten laten boren, juist contra gewichten in de vorm van stalen boutjes ofzo er in kunt laten schroeven.

Je zou dan door deze stalen boutjes weer te verwijderen en te vervangen voor aluminium boutjes het vliegwiel naar keus kunnen balanceren voor volle wang of standaard.

Is misschien wat ingewikkeld maar het zou prima kunnen werken.
                        Je moet dan eigenlijk wel eerst weten waar het balanspunt zit bij een Pinasco wiel i.c.m. volle wang.

Andere optie is je standaard krukas gelijk aan een volle wang (neutraal) laten balanceren.

Overigens heeft onze vriend Thomas in het verleden wel gewoon met een Pinasco wieltje rondgereden op zijn Speedengine en hij zegt nooit last van trillingen te hebben gehad…?
                        Daarna had hij datzelfde vliegwiel nog i.c.m. een Pinasco krukas in zijn RV en daarna een Mazzucchelli.
                        Die beide combi’s reden ook zeer trillingsvrij bij hem.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Waarom?

Bedankt Tonni:thumb

Het idee met de boutjes vind ik goed bedacht en ga hier over denken. Natuurlijk moet het dan wel in één keer goed en wil zeker niet m’n vliegwiel verpesten..

Toch blijf ik het maar een raar verhaal vinden dat er niet zwart op wit te vinden is hoe het nu zit. Je zou toch mogen verwachten dat deze wieltjes gewoon op ieder blok te monteren zijn. Anders had Pinasco ze al setje moeten verkopen icm een bijbehorende krukas:? Kan me gewoon niet voorstellen dat Pinasco dit zo bedoeld heeft en zou daarbij ook een boel boze klanten opleveren lijkt me..

Martino
                          Moderator

Pinasco levert geen handleidingen bij hun vliegwielen wat ik weet, maar andersom staat er wel iets dergelijks op papier. Mazzucchelli advieseert het gebruik te maken van een verlicht fiber vliegwiel, maar dan wel van maximaal 1,6kg 😉

Ik ben benieuwd wat en of er bij de Pinasco half volle wangen krukas een soortgelijke handleiding of advies is bijgeleverd? Zeker met het oog op de nieuwe onderdelen van Pinasco zal enige extra info wel welkom zijn.

SpeedyVespa
                            Donateur

Is het niet een optie om met de draaibank de zuigerclip-groef, iets groter te maken?
                              dan kan je betrouwbare clips gebruiken:thumb

Tonni
                              Moderator

De clips zijn zéér betrouwbaar mits op de juiste manier gemonteerd en niet hergebruikt.;)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Waarom?

@Martino
                                  Dat Mazzucchelli dit advies afgeeft wist ik maar ook zij hebben hun huiswerk niet helemaal goed gedaan. Ik heb in een paar jaar al vier Mazzucchelli assen zien breken, allemaal icm een origineel vliegwiel van 1,3kg. Wat betreft de Pinasco vliegwiellen heb ik begrepen dat deze vanaf volgende maand leverbaar zijn, hopelijk zit daar wel verdere informatie bij. Anders word het toch uitbalanceren maar weet nog niet helemaal zeker of ik dit zelf aandurf.

@Speedy,
                                  Wat je zegt kan idd een optie zijn maar Tonni heeft gelijk:D:thumb

15 berichten aan het bekijken - 751 tot 765 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.