Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Bedankt voor de reacties:thumb

Na al het positieve nieuws nu een minder leuke update:|
      De uitlaat klinkt nu weer veel beter maar nog steeds hield het blokje in. Toch was ik nieuwsgierig of er nu meer snelheid in zat maar helaas liep de boel bij ongeveer 70km in de soep. Ik heb nog 4 bruikbare Pinasco zuigers liggen in verschillende overmaten maar uitgerekend geen A. Morgen ga ik bellen of het mogelijk is om voor zaterdag een nieuwe binnen te krijgen en anders houd het gewoon op…

Edit: wil een van de mod’s bekijken of deze foto te fixen is??

Meer kon ik er niet van bakken, ik denk dat je link te lang is ofzo:?

Zo kan het wel. 😉

Raar dat is 1 van de opties die ik ook geprobeerd had:?

El Citta
      Donateur

Dat zuigertje kan inderdaad de prullenbak in 🙁 Balen zeg! Enig idee hoe dat heeft kunnen gebeuren? Cilinderwand is waarschijnlijk nog 100% Pinasco kennende… Demper heb je keurig gedaan, is dat carbon matje en de epoxy als setje te koop of niet? Ziet er aardig op maat uit namelijk. Hoop dat je nog snel een zuigertje kan krijgen voor de toer!

Martino
        Moderator

Dat is mooi balen zeg. Welke penmaat rijd je eigenlijk mee?

Ook ik had vandaag erg veel pech met de opbouw van een blokje. Gelukkig kan ik nog altijd het harzbrommertje pakken om daarmee te gaan toeren. Hopelijk kan je nog een zuigertje krijgen.

speedbuxy
          Bijdrager

Die zuiger is idd geen eer meer aan te behalen:(
            Had je de sproeier al wel perfect? want het lijkt gewoon een dikke warm loper en dan ook nog vrij snel aan je verhaal te horen.
            Maar een A zuiger kan ik je helaas ook niet aan helpen, mijn kleinste maat is B.
            Ik hoop dat je nog op de korte termijn wat kan regelen of dat iemand anders je uit de brand kan helpen.

Tonni
            Moderator

Haha, precies zo heb ik het met mijn en met Maartens Simo ook gedaan.
              T is ff werk, alle gaatjes uitboren maar het werkt echt perfect.
              Bij Maarten zn Cali zag het wol er exact net zo uit!

Waarvoor nog dank, hij klinkt echt heel mooi nu. =)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tonni
              Moderator

Ik zal es kijken welke zuiger ik nog had liggen?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Jelle
                Moderator

Wat goed werkt om de gaatjes niet te laten dichtslippen is… Staalwol om je stinger heen rollen en daar dan weer de steen/glaswol omheen…
                  Jammer van het zuigertje, maar hoe ziet je wand eruit?

Zeebodem.
                  Bijdrager

Dat is mooi klote man 🙁
                    Ik heb hier wel een A zuiger liggen van Meteor.Deze heb ik er van de week afgehaald omdat ik de Malossi 46,5 op mijn Simo heb gemonteerd.
                    Laat maar weten….van mij mag je hem gebruiken 😉

Waarom?

He he, na lang wachten kreeg ik vandaag eindelijk m’n computer weer terug:)

@Citta89,
                      Niet direct als setje maar kijk gewoon even op Carbonwinkel.nl, daar hebben ze echt alles:thumb
                      Verder iedereen bedankt voor het aanbieden van hulp om zondag toch te kunnen touren:bier

Update,
                      Na de warmloper was de zuiger onbruikbaar maar gelukkig zijn de Pinasco cilinders haast onverwoestbaar.

Voor,

Na het schuren met waterproof400:) (plekjes die nog te zien zijn is vuiligheid op de lens)

Ook vond ik twee verse zuigertjes en was er ineens niets meer aan de hand:relax

Zondag zijn we met de Citta’s richting Lelystad gereden maar echt veel vertrouwen had ik er nog niet in. Gelukkig ging het blokje steeds beter lopen en durfde later op de dag het gas wel open te trekken. Op de lange dijk bij Lelystad haalde het tot twee maal toe precies 101km:) En dan te bedenken dat de uitlaat lekte bij de poort en de sproeier te groot is:D Voor nu dus verder met afstellen en dan over twee weekjes de Limbo tour:thumb

Florian
                      Moderator

101km/h GPS is al erg netjes hoor.. MAAR de grote hamvraag is, gaat hij over de 104 GPS van de vorige?:con:D

speedbuxy
                        Bijdrager

Das altijd eervol werk een warm gelopen Pina op poetsen:thumb
                          Sproeier zou ik nog wel even goed testen hoor gezien je bougie bij de start van de Flevo een wat twijfel kleur had.
                          Beste is gewoon er eerst een te grote in te stoppen zodat ie dik 4takt en vanuit daar met stapjes terug naar beneden afbouwen.
                          Dat vind ik persoonlijk het fijnst en geruststellend werken want dan zit ja nooit te krap.

@Florian
                          Bij de limbo toer gewoon even een berg neer dan zit een nieuw record er zo in:lol

Waarom?

@Florian,
                            Dat hoop ik natuurlijk wel:thumb Er is misschien nog wat winst te halen uit de carb afstelling en kan evt weer een grotere achterband monteren…

@Speedbuxy,
                            Er zat een sproeier 88 in en zals je gezien hebt was de bougie wat grijs. Nu zit er een 90 in er 4takt het als een malle. Ga kijken of ik een 89 sproeier kan vinden maar vind het wel raar dat dit zo nauwkeurig komt?

speedbuxy
                            Bijdrager

Waarom? :
                              Nu zit er een 90 in er 4takt het als een malle.

Hij liep tijdens de toer toch wel redelijk?
                              En dat verschil is idd wel heel precies, want normaal is het verschil tussen 100% vier takken en gewoon netjes vier takken bij koude motor toch wel vele maten.
                              Dus bv van 88 naar 96 das dan dodelijk, maar 1 maatje moet het verschil niet zoveel kunnen maken.

Ik zou als ik jou was hem nu eerst gewoon afstellen tot 100% vier takken met een top van 20 a 30km want dan weet je ieder geval waar de grens ligt en dan kan je veilig vanuit daar weer omlaag afbouwen.
                              Dan weet je altijd dat je goed zit, zelfs bij blokjes met wat maffe eigen schappen met bv bougie kleur of aparte benziene lucht verhouding eisen.

ritze
                              Bijdrager

ik vind 90 niet echt bijzonder groot, ik rij mn rv op een 89 sproeier (19mm)
                                onderin is het rijk maar 4-takt echt niet op 9k+ rpm
                                alleen als je op 1/4 gas zit dan lijkt het net een ouwe ketting zaag van het 4-takke

jammer dat de pinasco te warm is geworden.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

Waarom?

Tijd voor een update,

Na de verkoop van het Simonini blok staat de Citta er maar zielig bij en was het plan om deze van het voorjaar weer rijdend te maken. In een opwelling bracht ik laatst een bod uit en was opeens eigenaar van een Rv carterset:lol Naja eigenlijk maar goed ook want vreemd genoeg heb ik juist in de winter maanden zin om te sleutelen.

Ook heb ik een am6 carburateur gekocht die ik verder ga aanpassen voor het Rv blok. Omdat de stelschroeven aan de “verkeerde” kant zaten heb ik de stationair schroef verplaatst. De lucht schroef had ook gekund maar vind dit zelf niet echt nodig gezien deze toch verder niet word gebruikt.

Verder ben ik bezig een spruitstuk te maken zodat de carb recht voor het membraan komt. (deze is nog niet af)

Tot zo ver..

15 berichten aan het bekijken - 721 tot 735 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.